Určeno pro:
6. ročník
,
7. ročník
Název projektu: Orientace v přírodě
Cíl projektu:
Žáci se učí rozeznávat světové strany a orientovat se v terénu podle busoly a mapy. Dále se naučí, že se mohou orientovat podle přírodních úkazů (lišejníků, mravenišť).
Využijí poznatky z tělesné výchovy, resp. přírodovědy, zeměpisu a TV.
Ročník: šestý, sedmý
Místo: Bělský les, třída
Realizace projektu : květen - červen
Motivace:
Umět se orientovat patří mezi důležité schopnosti, které člověk využije nejenom v přírodě, ale také v běžném životě.
Průběh projektu:
Třída:
Ve třídě se žáci naučí rozeznávat světové strany a také si prohlédnou různé typy map. U mapy světa využijí znalostí světadílů, zemí a názorně si ukážou světové strany.
Zjistí, jaké barvy se na mapách používají a co znázorňuje. Opět si vše porovnají na různých typech map.
Nakonec budou mít připravené rozstříhané mapy a budou je skládat jako puzzle.
Bělský les:
Žáci dostanou mapy Bělského lesa a busoly (možno pracovat jednotlivě či ve skupinách), vlastním pozorováním určují světové strany, poznávají zkratky . Zkouší zorientovat mapu na sever a pozorují, co která barva na mapě, znamená ve skutečnosti.
Zkoušejí dojít k určenému cíli.
Vše si pak prověří v krátkém orientačním závodě.