Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Člověk a zdraví
Kompetence k řešení problémů
Kompetence sociální a personální
Kompetence pracovní
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
přispívá příspěvky do školního časopisu
Kompetence k učení
-
vyhledává a třídí informace
-
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
Kompetence komunikativní
-
vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu
-
umí vyhledávat na internetu
Kompetence občanské
-
respektuje zákony a společenské normy
-
poskytne dle svých možností účinnou pomoc
-
v krizových situacích se chová ohleduplně
-
podporuje zájem ochrany zdraví
Rizika ohrožující zdraví |
výstupy | učivo |
-
vysvětlí souvislost mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím
-
usiluje o aktivní podporu zdraví
-
uplatňuje zdravé stravovací návyky
-
dává do souvislosti rizika sojena se zneužíváním návykových látek, uplatňuje modely chování při kontaktu se sociálně patologickými jevy
|
Stres a jeho vztah ke zdraví
Civilizační choroby
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SRaSO
,
PH
,
ŘPRD |
přesahy |
|
Destruktivní závislosti |
výstupy | učivo |
-
respektuje přijatá pravidla soužití v širším společenství
-
vysvětlí souvislost mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím
-
usiluje o aktivní podporu zdraví
-
uplatňuje zdravé stravovací návyky
-
vyhodnotí možný manipulativní vliv vrstevníků,médií a sekt
-
chová se odpovědně při ohrožení zdraví, poskytne adekvátní první pomoc
-
dává do souvislosti rizika sojena se zneužíváním návykových látek, uplatňuje modely chování při kontaktu se sociálně patologickými jevy
|
Auto-destruktivní závislosti
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
Ko
,
HPPE |
přesahy |
|
Násilné formy chování |
výstupy | učivo |
-
vysvětlí role členů rodiny, třídy, spolku
-
reaguje na fyziologické změny v období dospívání
-
přijímá zodpovědnost za bezpečné sexuální chování
-
vyhodnotí možný manipulativní vliv vrstevníků,médií a sekt
-
dává do souvislosti rizika sojena se zneužíváním návykových látek, uplatňuje modely chování při kontaktu se sociálně patologickými jevy
|
Skryté formy a stupně individuální násilí a zneužívání
Sexuální kriminalita
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LV
,
PSSSOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PL
,
MV
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPE |
přesahy |
|
Bezpečnost a ochrana zdraví |
výstupy | učivo |
-
respektuje přijatá pravidla soužití v širším společenství
-
vysvětlí souvislost mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím
-
usiluje o aktivní podporu zdraví
-
dává do souvislosti rizika sojena se zneužíváním návykových látek, uplatňuje modely chování při kontaktu se sociálně patologickými jevy
|
bezpečné chování
Dodržování pravidel bezpečnosti a ochrany zdraví
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
ŘPRD
,
HPPE |
přesahy |
|
Manipulativní vlivy |
výstupy | učivo |
-
respektuje přijatá pravidla soužití v širším společenství
-
vysvětlí role členů rodiny, třídy, spolku
-
reaguje na fyziologické změny v období dospívání
-
vyhodnotí možný manipulativní vliv vrstevníků,médií a sekt
-
chová se odpovědně při ohrožení zdraví, poskytne adekvátní první pomoc
-
dává do souvislosti rizika sojena se zneužíváním návykových látek, uplatňuje modely chování při kontaktu se sociálně patologickými jevy
|
manipulativní reklama a informace
|
pokrytí průřezových témat |
MeV IVMSR
,
VAMS
,
FVMOSV RSP
,
SaS
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD |
přesahy |
|
Mimořádné události |
výstupy | učivo |
-
respektuje přijatá pravidla soužití v širším společenství
-
vyhodnotí možný manipulativní vliv vrstevníků,médií a sekt
|
Ochrana člověka za mimořádných událostí
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LV
,
PSSSOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
MV
,
Ko
,
KaK |
přesahy |
|
|