Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Člověk a zdraví
Kompetence k řešení problémů 
 
Kompetence sociální a personální 
 
Kompetence pracovní 
- 
žák je  veden ke koncentraci na pracovní výkon 
 
- 
dodržuje vnitřní řád školy, učeben 
 
- 
přispívá  příspěvky do školního časopisu 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
vyhledává  a třídí informace 
 
- 
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení 
 
- 
učí se pracovat samostatně a tvořivě 
 
 
 
Kompetence komunikativní 
- 
vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu 
 
- 
umí vyhledávat na internetu 
 
 
 
Kompetence občanské 
- 
respektuje zákony a společenské normy 
 
- 
poskytne dle svých možností účinnou pomoc 
 
- 
v krizových situacích se chová ohleduplně 
 
- 
podporuje zájem ochrany zdraví 
 
 
 
| Rizika ohrožující zdraví | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
vysvětlí souvislost mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím 
 
- 
usiluje o aktivní podporu zdraví 
 
- 
uplatňuje zdravé stravovací návyky 
 
- 
dává do souvislosti rizika sojena se zneužíváním návykových látek, uplatňuje modely chování při kontaktu se sociálně patologickými jevy 
 
 
 | 
Stres a jeho vztah ke zdraví 
Civilizační choroby 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					ŘPRD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Destruktivní závislosti | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
respektuje přijatá pravidla soužití v širším společenství 
 
- 
vysvětlí souvislost mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím 
 
- 
usiluje o aktivní podporu zdraví 
 
- 
uplatňuje zdravé stravovací návyky 
 
- 
vyhodnotí možný manipulativní vliv vrstevníků,médií a sekt 
 
- 
chová se odpovědně při ohrožení zdraví, poskytne adekvátní první pomoc 
 
- 
dává do souvislosti rizika sojena se zneužíváním návykových látek, uplatňuje modely chování při kontaktu se sociálně patologickými jevy 
 
 
 | 
Auto-destruktivní závislosti 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					Ko
						, 
					HPPE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Násilné formy chování | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
vysvětlí role členů rodiny, třídy, spolku 
 
- 
reaguje na fyziologické změny v období dospívání 
 
- 
přijímá zodpovědnost za bezpečné sexuální chování 
 
- 
vyhodnotí možný manipulativní vliv vrstevníků,médií a sekt 
 
- 
dává do souvislosti rizika sojena se zneužíváním návykových látek, uplatňuje modely chování při kontaktu se sociálně patologickými jevy 
 
 
 | 
Skryté formy a stupně individuální násilí a zneužívání 
Sexuální kriminalita 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LV
						, 
					PSSSOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PL
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Bezpečnost a ochrana zdraví | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
respektuje přijatá pravidla soužití v širším společenství 
 
- 
vysvětlí souvislost mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím 
 
- 
usiluje o aktivní podporu zdraví 
 
- 
dává do souvislosti rizika sojena se zneužíváním návykových látek, uplatňuje modely chování při kontaktu se sociálně patologickými jevy 
 
 
 | 
bezpečné chování 
Dodržování pravidel bezpečnosti a ochrany zdraví 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Manipulativní vlivy | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
respektuje přijatá pravidla soužití v širším společenství 
 
- 
vysvětlí role členů rodiny, třídy, spolku 
 
- 
reaguje na fyziologické změny v období dospívání 
 
- 
vyhodnotí možný manipulativní vliv vrstevníků,médií a sekt 
 
- 
chová se odpovědně při ohrožení zdraví, poskytne adekvátní první pomoc 
 
- 
dává do souvislosti rizika sojena se zneužíváním návykových látek, uplatňuje modely chování při kontaktu se sociálně patologickými jevy 
 
 
 | 
manipulativní reklama a informace 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV IVMSR
						, 
					VAMS
						, 
					FVMOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Mimořádné události | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
respektuje přijatá pravidla soužití v širším společenství 
 
- 
vyhodnotí možný manipulativní vliv vrstevníků,médií a sekt 
 
 
 | 
Ochrana člověka za mimořádných událostí 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LV
						, 
					PSSSOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					KaK | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |