Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Člověk a jeho svět
Kompetence k řešení problémů 
 
Kompetence sociální a personální 
- 
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu 
 
- 
respektuje vnitřní řád školy 
 
- 
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách 
 
- 
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska 
 
 
 
Kompetence pracovní 
- 
žák je  veden ke koncentraci na pracovní výkon 
 
- 
vytváří si pozitivní vztah k práci 
 
- 
dodržuje pravidla při práci s nebezpečným materiálem 
 
- 
dodržuje vnitřní řád školy, učeben 
 
- 
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
používá obecně užívané termíny 
 
- 
vyhledává  a třídí informace 
 
- 
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace 
 
- 
dokáže pracovat s chybou 
 
- 
učí se pracovat samostatně a tvořivě 
 
- 
učí se sebehodnocení 
 
 
 
Kompetence občanské 
- 
odmítá útlak a hrubé zacházení 
 
- 
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu 
 
- 
podporuje zájem ochrany zdraví 
 
 
 
| Místo, kde žijeme | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
učí se vyznačit v jednoduchém plánu místo svého bydliště a školy 
 
- 
pozoruje a popisuje nejbližší okolí, obec 
 
 
 | 
- domov - místo, bydliště 
- škola - jednoduchý plánek cesty do školy, okolí školy, činnosti ve škole 
- obec - změny v nejbližším okolí obce a dopravní síť 
- naše vlast - domov, krajina, státní symboly  
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 VDO OSŠMuV LVOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					MVEV ŽP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Lidé kolem nás | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
- rodina - příbuzenské a mezigenerační vztahy, život rodiny, zaměstnání 
- chování lidí - pravidla slušného chování 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 VDO OSŠMuV LVOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					K
						, 
					PL
						, 
					MV
						, 
					KoEV ŽP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Lidé a čas | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
využívá časové údaje při řešení různých situací v denním životě 
 
- 
rozlišuje děj v minulosti, současnosti a budoucnosti 
 
 
 | 
- určování času /hodiny/, časový sled událostí /minulost, současnost, budoucnost/, kalendářní rok, měsíce 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 VDO OSŠOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					K
						, 
					PL
						, 
					Ko | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Rozmanitost přírody | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
pozoruje a popisuje proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích 
 
- 
třídí některé přírodniny a živočichy dle charakteristických znaků, místa výskytu 
 
 
 | 
- rostliny a živočichové, význam v přírodě a pro člověka 
- elementární rozdíly mezi živočichy, stavba těla některých živočichů, ochrana přírody 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					K
						, 
					KoEV ZPŽ
						, 
					ŽP
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Člověk a jeho zdraví | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
určuje podle obrázků a skutečnosti jednotlivé viditelné části těla 
 
- 
využívá elementárních znalostí o lidském těle 
 
- 
uplatňuje základní hygienické, režimové aj. preventivní návyky 
 
- 
uplatňuje základní pravidla silničního provozu 
 
- 
požádá o pomoc pro sebe i pro jinou osobu 
 
 
 | 
- lidské tělo - člověk, stavba těla, lidské smysly, základní vnitřní orgány 
- péče o zdraví a zdravá výživa - zdraví, nemoc, úraz a poranění, hygienické návyky 
- návykové látky - škodlivost /alkohol, kouření/ 
- osobní bezpečí - bezpečné chování v silničním provozu v roli chodce 
- krizové situace - šikana, týrání 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LVOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					K
						, 
					PL
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					KaKEV ŽP
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |