Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Člověk a jeho svět
Kompetence k řešení problémů
Kompetence sociální a personální
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
respektuje vnitřní řád školy
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
Kompetence pracovní
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
dodržuje pravidla při práci s nebezpečným materiálem
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
-
používá obecně užívané termíny
-
vyhledává a třídí informace
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
dokáže pracovat s chybou
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
-
učí se sebehodnocení
Kompetence občanské
-
odmítá útlak a hrubé zacházení
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
-
podporuje zájem ochrany zdraví
Místo, kde žijeme |
výstupy | učivo |
-
učí se vyznačit v jednoduchém plánu místo svého bydliště a školy
-
pozoruje a popisuje nejbližší okolí, obec
|
- domov - místo, bydliště
- škola - jednoduchý plánek cesty do školy, okolí školy, činnosti ve škole
- obec - změny v nejbližším okolí obce a dopravní síť
- naše vlast - domov, krajina, státní symboly
|
pokrytí průřezových témat |
VDO OSŠMuV LVOSV RSP
,
SaS
,
MVEV ŽP |
přesahy |
|
Lidé kolem nás |
výstupy | učivo |
|
- rodina - příbuzenské a mezigenerační vztahy, život rodiny, zaměstnání
- chování lidí - pravidla slušného chování
|
pokrytí průřezových témat |
VDO OSŠMuV LVOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
K
,
PL
,
MV
,
KoEV ŽP |
přesahy |
|
Lidé a čas |
výstupy | učivo |
-
využívá časové údaje při řešení různých situací v denním životě
-
rozlišuje děj v minulosti, současnosti a budoucnosti
|
- určování času /hodiny/, časový sled událostí /minulost, současnost, budoucnost/, kalendářní rok, měsíce
|
pokrytí průřezových témat |
VDO OSŠOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
K
,
PL
,
Ko |
přesahy |
|
Rozmanitost přírody |
výstupy | učivo |
-
pozoruje a popisuje proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích
-
třídí některé přírodniny a živočichy dle charakteristických znaků, místa výskytu
|
- rostliny a živočichové, význam v přírodě a pro člověka
- elementární rozdíly mezi živočichy, stavba těla některých živočichů, ochrana přírody
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SaS
,
K
,
KoEV ZPŽ
,
ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
Člověk a jeho zdraví |
výstupy | učivo |
-
určuje podle obrázků a skutečnosti jednotlivé viditelné části těla
-
využívá elementárních znalostí o lidském těle
-
uplatňuje základní hygienické, režimové aj. preventivní návyky
-
uplatňuje základní pravidla silničního provozu
-
požádá o pomoc pro sebe i pro jinou osobu
|
- lidské tělo - člověk, stavba těla, lidské smysly, základní vnitřní orgány
- péče o zdraví a zdravá výživa - zdraví, nemoc, úraz a poranění, hygienické návyky
- návykové látky - škodlivost /alkohol, kouření/
- osobní bezpečí - bezpečné chování v silničním provozu v roli chodce
- krizové situace - šikana, týrání
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LVOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
PL
,
MV
,
Ko
,
KaKEV ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
|