Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Člověk a jeho svět
Kompetence k řešení problémů 
- 
 sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů 
 
- 
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit 
 
- 
nenechá se odradit neúspěchem a nachází  jiná řešení 
 
- 
učí se asertivnímu chování 
 
 
 
Kompetence sociální a personální 
- 
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu 
 
- 
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin 
 
- 
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách 
 
- 
respektuje vnitřní řád školy 
 
- 
oceňuje zkušenosti druhých lidí 
 
- 
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska 
 
 
 
Kompetence pracovní 
- 
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky 
 
- 
žák je  veden ke koncentraci na pracovní výkon 
 
- 
vytváří si pozitivní vztah k práci 
 
- 
dodržuje vnitřní řád školy, učeben 
 
- 
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
vyhledává  a třídí informace 
 
- 
používá obecně užívané termíny 
 
- 
užívá odbornou terminologii 
 
- 
propojuje získané znalosti do souvislostí 
 
- 
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace 
 
- 
dokáže pracovat s chybou 
 
- 
učí se pracovat samostatně a tvořivě 
 
- 
vytváří z těchto zdrojů samostatné práce 
 
- 
učí se sebehodnocení 
 
 
 
Kompetence občanské 
- 
respektuje zákony a společenské normy 
 
- 
odmítá útlak a hrubé zacházení 
 
- 
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu 
 
- 
podporuje zájem ochrany zdraví 
 
 
 
| Místo, kde žijeme | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
vyznačí v jednoduchém plánu místo svého bydliště a školy, cestu na určené místo a rozliší možná nebezpečí v nejbližším okolí 
 
- 
začlení svou obec (město) do příslušného kraje a obslužného centra ČR, pozoruje a popíše změny v nejbližším okolí, obci (městě) 
 
 
 | 
- domov - bydliště, nejbližší okolí 
- obec - začlenění do kraje, poloha v kraji 
- okolní krajina - světové strany, orientační body, vliv krajiny na život lidí, působení lidí na krajinu a životní prostředí 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 VDO OSŠ
						, 
					OOSSMuV LVMeV PRTOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					K
						, 
					PL
						, 
					MV
						, 
					KoEV ŽP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Lidé kolem nás | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
rozlišuje blízké příbuzenské vztahy v rodině, role rodinných příslušníků a vztahy mezi nimi 
 
- 
odvodí význam a potřebu různých povolání a pracovních činností 
 
- 
projevuje toleranci k přirozeným odlišnostem spolužáků, jejich přednostem i nedostatkům 
 
 
 | 
- rodina - práce fyzická a duševní, zaměstnání 
- soužití lidí - obchod, firmy, zájmové spolky  
- chování lidí - vlastnosti lidí 
- vlastnictví - soukromé, osobní, veřejné 
- právo a spravedlnost - práva a povinnosti dítěte, ochrana občanů a majetku 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 VDO OSŠ
						, 
					OOSSMuV LVMeV PRTOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					K
						, 
					PL
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					KaKEV ŽP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Lidé a čas | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
- orientace v čase a časový řád - čas jako fyzikální veličina 
- současnost a minulost v našem životě - průběh lidského života, státní svátky a významné dny 
- regionální památky 
- báje a pověsti, mýty - domov, rodný kraj 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 VDO OSŠMuV LVOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					K
						, 
					PL
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					ŘPRD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Rozmanitost přírody | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
rozliší přírodní a umělé prvky v okolní krajině a vyjádří různými způsoby její estetické hodnoty a rozmanitost 
 
- 
pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích 
 
- 
roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků, uvede příklady výskytu organismů ve známé lokalitě 
 
- 
provádí jednoduché pokusy u skupiny známých látek, určuje jejich společné a rozdílné vlastnosti a změří základní veličiny pomocí jednoduchých nástrojů a přístrojů 
 
 
 | 
- látky a jejich vlastnosti - třídění látek, změny látek a skupenství, porovnávání látek a měření veličin s praktickým užíváním základních jednotek 
- voda a vzduch - výskyt, vlastnosti a formy vody, oběh vody v přírodě, vlastnosti, složení, proudění vzduchu, význam pro život 
- nerosty a horniny, půda - některé hospodářsky významné horniny, zvětrávání, vznik půdy a její nerosty 
- rostliny, houby, živočichové - znaky života, životní potřeby a projevy, stavba těla u některých nejznámějších druhů, význam v přírodě a pro člověka 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV PRTOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					K
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRDEV E
						, 
					ZPŽ
						, 
					ŽP
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Člověk a jeho zdraví | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
uplatňuje základní hygienické, režimové a jiné zdravotně preventivní návyky s využitím elementárních znalostí o lidském těle; projevuje vhodným chováním a činnostmi vztah ke zdraví 
 
- 
dodržuje zásady bezpečného chování tak, aby neohrožoval zdraví své a zdraví jiných 
 
- 
chová se obezřetně při setkání s neznámými jedinci, odmítne komunikaci, která je mu nepříjemná; v případě potřeby požádá o pomoc pro sebe i pro jiné dítě 
 
- 
uplatňuje základní pravidla účastníků silničního provozu 
 
- 
reaguje adekvátně na pokyny dospělých při mimořádných událostech 
 
 
 | 
- lidské tělo - určit jednotlivé části těla, nejdůležitější vnější a vnitřní ústrojí, smysly 
- partnerství, rodičovství, základy sexuální výchovy - rodina, pozorování a chování lidí, partnerské vztahy 
- péče o zdraví a zdravá výživa - pitný režim, pohybový režim, úrazová zábrana 
- návykové látky a zdraví - odmítání návykových látek 
- osobní bezpečí, bezpečné chování v rizikovém prostředí, v silničním prostředí 
- krizové situace - šikana, týrání, sexuální zneužívání 
- situace hromadného ohrožení 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LVOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					K
						, 
					PL
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPEEV ŽP
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |