Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Člověk a jeho svět
Kompetence k řešení problémů
-
sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
-
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit
-
nenechá se odradit neúspěchem a nachází jiná řešení
-
učí se asertivnímu chování
Kompetence sociální a personální
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
respektuje vnitřní řád školy
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
-
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
Kompetence pracovní
-
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
-
vyhledává a třídí informace
-
používá obecně užívané termíny
-
užívá odbornou terminologii
-
propojuje získané znalosti do souvislostí
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
dokáže pracovat s chybou
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
-
vytváří z těchto zdrojů samostatné práce
-
učí se sebehodnocení
Kompetence občanské
-
respektuje zákony a společenské normy
-
odmítá útlak a hrubé zacházení
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
-
podporuje zájem ochrany zdraví
Místo, kde žijeme |
výstupy | učivo |
-
vyznačí v jednoduchém plánu místo svého bydliště a školy, cestu na určené místo a rozliší možná nebezpečí v nejbližším okolí
-
začlení svou obec (město) do příslušného kraje a obslužného centra ČR, pozoruje a popíše změny v nejbližším okolí, obci (městě)
|
- domov - bydliště, nejbližší okolí
- obec - začlenění do kraje, poloha v kraji
- okolní krajina - světové strany, orientační body, vliv krajiny na život lidí, působení lidí na krajinu a životní prostředí
|
pokrytí průřezových témat |
VDO OSŠ
,
OOSSMuV LVMeV PRTOSV RSP
,
SaS
,
K
,
PL
,
MV
,
KoEV ŽP |
přesahy |
|
Lidé kolem nás |
výstupy | učivo |
-
rozlišuje blízké příbuzenské vztahy v rodině, role rodinných příslušníků a vztahy mezi nimi
-
odvodí význam a potřebu různých povolání a pracovních činností
-
projevuje toleranci k přirozeným odlišnostem spolužáků, jejich přednostem i nedostatkům
|
- rodina - práce fyzická a duševní, zaměstnání
- soužití lidí - obchod, firmy, zájmové spolky
- chování lidí - vlastnosti lidí
- vlastnictví - soukromé, osobní, veřejné
- právo a spravedlnost - práva a povinnosti dítěte, ochrana občanů a majetku
|
pokrytí průřezových témat |
VDO OSŠ
,
OOSSMuV LVMeV PRTOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
PL
,
MV
,
Ko
,
KaKEV ŽP |
přesahy |
|
Lidé a čas |
výstupy | učivo |
|
- orientace v čase a časový řád - čas jako fyzikální veličina
- současnost a minulost v našem životě - průběh lidského života, státní svátky a významné dny
- regionální památky
- báje a pověsti, mýty - domov, rodný kraj
|
pokrytí průřezových témat |
VDO OSŠMuV LVOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
PL
,
MV
,
Ko
,
ŘPRD |
přesahy |
|
Rozmanitost přírody |
výstupy | učivo |
-
rozliší přírodní a umělé prvky v okolní krajině a vyjádří různými způsoby její estetické hodnoty a rozmanitost
-
pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích
-
roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků, uvede příklady výskytu organismů ve známé lokalitě
-
provádí jednoduché pokusy u skupiny známých látek, určuje jejich společné a rozdílné vlastnosti a změří základní veličiny pomocí jednoduchých nástrojů a přístrojů
|
- látky a jejich vlastnosti - třídění látek, změny látek a skupenství, porovnávání látek a měření veličin s praktickým užíváním základních jednotek
- voda a vzduch - výskyt, vlastnosti a formy vody, oběh vody v přírodě, vlastnosti, složení, proudění vzduchu, význam pro život
- nerosty a horniny, půda - některé hospodářsky významné horniny, zvětrávání, vznik půdy a její nerosty
- rostliny, houby, živočichové - znaky života, životní potřeby a projevy, stavba těla u některých nejznámějších druhů, význam v přírodě a pro člověka
|
pokrytí průřezových témat |
MeV PRTOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRDEV E
,
ZPŽ
,
ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
Člověk a jeho zdraví |
výstupy | učivo |
-
uplatňuje základní hygienické, režimové a jiné zdravotně preventivní návyky s využitím elementárních znalostí o lidském těle; projevuje vhodným chováním a činnostmi vztah ke zdraví
-
dodržuje zásady bezpečného chování tak, aby neohrožoval zdraví své a zdraví jiných
-
chová se obezřetně při setkání s neznámými jedinci, odmítne komunikaci, která je mu nepříjemná; v případě potřeby požádá o pomoc pro sebe i pro jiné dítě
-
uplatňuje základní pravidla účastníků silničního provozu
-
reaguje adekvátně na pokyny dospělých při mimořádných událostech
|
- lidské tělo - určit jednotlivé části těla, nejdůležitější vnější a vnitřní ústrojí, smysly
- partnerství, rodičovství, základy sexuální výchovy - rodina, pozorování a chování lidí, partnerské vztahy
- péče o zdraví a zdravá výživa - pitný režim, pohybový režim, úrazová zábrana
- návykové látky a zdraví - odmítání návykových látek
- osobní bezpečí, bezpečné chování v rizikovém prostředí, v silničním prostředí
- krizové situace - šikana, týrání, sexuální zneužívání
- situace hromadného ohrožení
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LVOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
PL
,
MV
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPEEV ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
|