Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Člověk a příroda
Kompetence k řešení problémů 
- 
 je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení 
 
- 
 sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů 
 
- 
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit 
 
- 
nenechá se odradit neúspěchem a nachází  jiná řešení 
 
- 
učí se oceňovat více cest k řešení problému 
 
- 
učí se asertivnímu chování 
 
- 
umí naslouchat ostatním členům v týmu 
 
 
 
Kompetence sociální a personální 
- 
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu 
 
- 
respektuje vnitřní řád školy 
 
- 
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách 
 
- 
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu 
 
- 
oceňuje zkušenosti druhých lidí 
 
- 
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska 
 
 
 
Kompetence pracovní 
- 
žák je  veden ke koncentraci na pracovní výkon 
 
- 
vytváří si pozitivní vztah k práci 
 
- 
dodržuje vnitřní řád školy, učeben 
 
- 
dodržuje pravidla při práci s nebezpečným materiálem 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
propojuje získané znalosti do souvislostí 
 
- 
užívá odbornou terminologii 
 
- 
vyhledává  a třídí informace 
 
- 
používá obecně užívané termíny 
 
- 
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace 
 
- 
dokáže pracovat s chybou 
 
- 
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení 
 
- 
učí se pracovat samostatně a tvořivě 
 
- 
vytváří z těchto zdrojů samostatné práce 
 
- 
učí se sebehodnocení 
 
 
 
Kompetence komunikativní 
- 
rozumí různým typům textů a záznamů 
 
- 
vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu 
 
- 
naslouchá promluvám druhých lidí a porozumí jim 
 
- 
umí vyhledávat na internetu 
 
- 
umí na PC vytvořit protokol LP,referáty a seminární práce 
 
 
 
Kompetence občanské 
- 
respektuje zákony a společenské normy 
 
- 
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu 
 
- 
poskytne dle svých možností účinnou pomoc 
 
- 
v krizových situacích se chová ohleduplně 
 
- 
respektuje požadavky na životní prostředí 
 
- 
podporuje zájem ochrany zdraví 
 
 
 
| Savci | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
Žák dokáže uvést příklady toho,jak se savci přizpůsobili podmínkám,ve kterých žijí 
 
- 
rozpozná zástupce jednotlivých skupin savců 
 
- 
bude umět vysvětlit rozdíl ve vývinu mláděte vačnatců a placentálů 
 
- 
porozumí chování zvířat, dokáže odhadnout jejich reakci 
 
- 
naučí se pozorovat chování zvířat v přírodě 
 
 
 | 
- Vývoj savců 
- Savci a prostředí 
- Vnitřní stavba těla savců 
- Přehled hlavních skupin savců 
vejcorodí 
živorodí 
vačnatci 
placentálové a vybrané  řády 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV PRTOSV RSP
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPEEV E
						, 
					ZPŽ
						, 
					ŽP
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Etologie | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
Žák dokáže uvést příklady toho,jak se savci přizpůsobili podmínkám,ve kterých žijí 
 
- 
naučí se pozorovat chování zvířat v přírodě 
 
 
 | 
- Jak se zvířata dorozumívají 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV PRTOSV RSP
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPEEV VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Biologie člověka | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
seznámí se s předky člověka a dokáže popsat vývoj člověka až do současnosti 
 
- 
bude vědět, proč nás trápí některé nemoci, doví se, jak jim může předcházet 
 
- 
bude umět poskytnout první pomoc zraněnému člověku 
 
- 
uvědomí si, jak je důležité pečovat o své zdraví a dobrou kondici 
 
 
 | 
- Člověk v živočišném systému 
- Původ a vývoj člověka 
- Lidská plemena 
- Buňky a tkáně 
- Orgánové soustvy 
- Vývin člověka 
- Období lidského života 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LV
						, 
					EP
						, 
					PSSSMeV PRTOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					KaK
						, 
					HPPE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Genetika | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
- Tajemství genů 
- Význam genetiky 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Člověk a zdraví | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
bude vědět, proč nás trápí některé nemoci, doví se, jak jim může předcházet 
 
- 
bude umět poskytnout první pomoc zraněnému člověku 
 
- 
uvědomí si, jak je důležité pečovat o své zdraví a dobrou kondici 
 
 
 | 
- Poskytování první pomoci 
- Zdravý životní styl 
- Laboratorní práce 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV PRTOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					PH
						, 
					KaK | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |