Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Člověk a příroda
Kompetence k řešení problémů
-
je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení
-
sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
-
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit
-
nenechá se odradit neúspěchem a nachází jiná řešení
-
učí se oceňovat více cest k řešení problému
-
učí se asertivnímu chování
-
umí naslouchat ostatním členům v týmu
Kompetence sociální a personální
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
respektuje vnitřní řád školy
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
-
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
Kompetence pracovní
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
dodržuje pravidla při práci s nebezpečným materiálem
Kompetence k učení
-
propojuje získané znalosti do souvislostí
-
užívá odbornou terminologii
-
vyhledává a třídí informace
-
používá obecně užívané termíny
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
dokáže pracovat s chybou
-
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
-
vytváří z těchto zdrojů samostatné práce
-
učí se sebehodnocení
Kompetence komunikativní
-
rozumí různým typům textů a záznamů
-
vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu
-
naslouchá promluvám druhých lidí a porozumí jim
-
umí vyhledávat na internetu
-
umí na PC vytvořit protokol LP,referáty a seminární práce
Kompetence občanské
-
respektuje zákony a společenské normy
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
-
poskytne dle svých možností účinnou pomoc
-
v krizových situacích se chová ohleduplně
-
respektuje požadavky na životní prostředí
-
podporuje zájem ochrany zdraví
Savci |
výstupy | učivo |
-
Žák dokáže uvést příklady toho,jak se savci přizpůsobili podmínkám,ve kterých žijí
-
rozpozná zástupce jednotlivých skupin savců
-
bude umět vysvětlit rozdíl ve vývinu mláděte vačnatců a placentálů
-
porozumí chování zvířat, dokáže odhadnout jejich reakci
-
naučí se pozorovat chování zvířat v přírodě
|
- Vývoj savců
- Savci a prostředí
- Vnitřní stavba těla savců
- Přehled hlavních skupin savců
vejcorodí
živorodí
vačnatci
placentálové a vybrané řády
|
pokrytí průřezových témat |
MeV PRTOSV RSP
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPEEV E
,
ZPŽ
,
ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
Etologie |
výstupy | učivo |
-
Žák dokáže uvést příklady toho,jak se savci přizpůsobili podmínkám,ve kterých žijí
-
naučí se pozorovat chování zvířat v přírodě
|
- Jak se zvířata dorozumívají
|
pokrytí průřezových témat |
MeV PRTOSV RSP
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPEEV VČP |
přesahy |
|
Biologie člověka |
výstupy | učivo |
-
seznámí se s předky člověka a dokáže popsat vývoj člověka až do současnosti
-
bude vědět, proč nás trápí některé nemoci, doví se, jak jim může předcházet
-
bude umět poskytnout první pomoc zraněnému člověku
-
uvědomí si, jak je důležité pečovat o své zdraví a dobrou kondici
|
- Člověk v živočišném systému
- Původ a vývoj člověka
- Lidská plemena
- Buňky a tkáně
- Orgánové soustvy
- Vývin člověka
- Období lidského života
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LV
,
EP
,
PSSSMeV PRTOSV RSP
,
SaS
,
KaK
,
HPPE |
přesahy |
|
Genetika |
výstupy | učivo |
|
- Tajemství genů
- Význam genetiky
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP |
přesahy |
|
Člověk a zdraví |
výstupy | učivo |
-
bude vědět, proč nás trápí některé nemoci, doví se, jak jim může předcházet
-
bude umět poskytnout první pomoc zraněnému člověku
-
uvědomí si, jak je důležité pečovat o své zdraví a dobrou kondici
|
- Poskytování první pomoci
- Zdravý životní styl
- Laboratorní práce
|
pokrytí průřezových témat |
MeV PRTOSV RSP
,
SaS
,
PH
,
KaK |
přesahy |
|
|