telefon:596719879fax:596719824
ředitel:Mgr.Jana Jeřábkovákontakty:Mgr.Marie Síkorová
REDIZO:600145191IČ:70631727
email:skola@zsmitusova8.cz
zřizovatel:Statutární město Ostrava,Městský obvod Ostrava-Jih, Ostrava-Hrabůvka Horní 3
Cesta za poznáním

Základní škola Ostrava - Hrabůvka

Mitušova 8/1115 , www.zsmitusova8.cz
Učební osnovy

Člověk a společnost

Výchova k občanstvíDějepis
6. ročník
povinný
2
7. ročník
povinný
2
8. ročník
povinný
2
9. ročník
povinný
2
Kompetence sociální a personální
  • dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
  • respektuje vnitřní řád školy
  • umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
  • aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin
  • podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
  • oceňuje zkušenosti druhých lidí
  • čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
  • seznamuje se s kulturou země, ze které je spolužák
  • zapojuje se do recipročních výměnných pobytových akcí v zahraničí
  • zapojuje se do evropských projektů
Kompetence pracovní
  • žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
  • vytváří si pozitivní vztah k práci
  • dodržuje vnitřní řád školy, učeben
  • zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
  • přispívá příspěvky do školního časopisu
Kompetence komunikativní
  • umí vyhledávat na internetu
  • pomocí PC připravuje příspěvky do školního časopisu
  • umí na PC vytvořit protokol LP,referáty a seminární práce
  • účastní se na mezinárodních projektech
  • naslouchá promluvám druhých lidí a porozumí jim
  • rozumí různým typům textů a záznamů
  • vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu
Kompetence občanské
  • respektuje zákony a společenské normy
  • je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
  • poskytne dle svých možností účinnou pomoc

Opakování starověku
výstupyučivo

    krize císařství

    křesťanství

    zánik západořímské říše

    pokrytí průřezových témat
    přesahy

    Raný středověk
    výstupyučivo
    • osvojí si periodizaci středověku, seznámí se s uspořádáním spol. raně feudálního státu, formování národních států, učí se chápat úlohu křesťanství a víry, uvědomí si obohacení Evropy kulturními podněty z Orientu, uvědomí si duchovní odkaz patronů českých

    nový etnický obraz Evropy

    Byzantská,arabská a franská říše

    první státní útvary na našem území

    český stát v době knížecí

    formování prvních státních celků v Evropě

    boj mezi mocí světskou a církevní

    křížové výpravy

    románská kultura a životní styl raného středověku

    shrnutí

    pokrytí průřezových témat
    MuV
    KD , LV , PM
    MeV
    KČPPMS , TMS , PRT
    VMEGS
    ES
    EV
    ZPŽ , VČP
    přesahy

    Vrcholný středověk
    výstupyučivo
    • učí se chápat změny politické,hospodářské,sociální a kulturní,seznámí se s rozmachem českého státu,jeho významu v Evropě,seznámí se s dobovým životním stylem,pochopí kritiku církve,která vyústila v českou reformaci

    rozvoj řemesel a obchodu,vznik měst a jejich význam

    český stát za vlády posledních Přemyslovců

    nástup Lucemburků a vláda Karla IV.

    gotická kultura a životní styl jednotlivých vrstev v tomto období

    konflikt mezi Anglií a Francií

    kritika poměrů v církvi - husitství

    shrnutí

    pokrytí průřezových témat
    MuV
    KD , EP , PM
    MeV
    KČPPMS , TMS , PRT
    VMEGS
    OES , JE
    EV
    ZPŽ
    přesahy

    Pozdní středověk
    výstupyučivo
    • uvědomí si okolnosti vzniku středoevropského soustátí

    doba Poděbradská

    doba Jagellonská

    shrnutí

    opakování celoročního učiva

    pokrytí průřezových témat
    MuV
    KD , LV
    MeV
    KČPPMS , TMS , PRT
    VMEGS
    OES
    EV
    ZPŽ
    přesahy