Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Člověk a společnost
Kompetence sociální a personální
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
respektuje vnitřní řád školy
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin
-
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
-
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
-
seznamuje se s kulturou země, ze které je spolužák
-
zapojuje se do recipročních výměnných pobytových akcí v zahraničí
-
zapojuje se do evropských projektů
Kompetence pracovní
-
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
-
chápe podstatu, cíl a riziko podnikání
-
přispívá příspěvky do školního časopisu
Kompetence komunikativní
-
umí vyhledávat na internetu
-
pomocí PC připravuje příspěvky do školního časopisu
-
umí na PC vytvořit protokol LP,referáty a seminární práce
-
účastní se na mezinárodních projektech
-
vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu
-
rozumí různým typům textů a záznamů
-
naslouchá promluvám druhých lidí a porozumí jim
Kompetence občanské
-
respektuje požadavky na životní prostředí
-
podporuje zájem ochrany zdraví
-
odmítá útlak a hrubé zacházení
-
respektuje zákony a společenské normy
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
-
poskytne dle svých možností účinnou pomoc
-
v krizových situacích se chová ohleduplně
Moderní doba -situace v letech 1914 - 1948 |
výstupy | učivo |
-
učí se chápat 1.pol.20.stol. jako období dvou nejničivějších válek
-
učí se chápat okolnosti vzniku ČSR,její vnitřní a zahraniční situaci v období 1.republiky
-
uvědomí si změnu mezinárodně politických vztahů vznikem komunistického režimu,totalitarismu a vypjatého nacionalismu
-
uvědomí si souvislosti mezi nepříznivým stavem ekonomiky a tendencí řešit problémy extrémními způsoby
-
chápe historický rozměr pojmů nacionalismus,extrémismus,agrese
-
učí se vnímat rozmanitost projevů kutlury a přínos národní a evropské kultury k tomuto odkazu
-
seznámí se s obdobím 2. republiky,protektorátu
-
učí se úctě k odkazu účastníků odboje
-
učí se chápat poválečný vývoj v ČSR,který vyústil v únorové události 1948
-
chápe možnost různé interpretace historických faktů a nutnosti kritického přístupu k nim
|
První světová válka
Situace v Rusku,ruské revoluce
Vznik ČSR,hospodářsko-politický rozvoj republiky,sociální a národnostní problémy
Mezinárodněpolitická situace Evropy ve 20.letech
Počátky fašistického hnutí
SSSR v meziválečném období
Světová hospodářská krize a její důsledky
První projevy fašistické agrese,vznik válečných ohnisek
Kultura,věda a technika před vypuknutím 2.sv.války
Cesta k Mnichovu,michovská dohoda a její důsledky
Protektorát Čechy a Morava
2.sv.válka
Domácí a zahraniční odboj
Mezinárodní konference a poválečné uspořádání světa
Poválečná ČSR/1945 - 48/
únorový převrat 1948
Shrnutí do r.1948
|
pokrytí průřezových témat |
VDO OOSS
,
POPŽ
,
PDMuV KD
,
LV
,
EP
,
PM
,
PSSSMeV KČPPMS
,
VAMS
,
TMS
,
PRTVMEGS ES
,
OES
,
JEEV VČP |
přesahy |
|
Dějiny od poloviny 20.století do současnosti |
výstupy | učivo |
-
seznámí se s postavením ČSR v mezinárodních souvislostech
-
učí se rozpoznávat znaky totalitní společnosti
-
učí se chápat vznik a problémy bipolárního světa
-
uvědomí si nutnost respektovat identitu druhých
-
seznámí se se situací roku 1968
-
učí se chápat postupný rozklad východního bloku rozkladem komunistického systému
-
seznámí se s vnitřní situací v letech 1989 - 92 v ČSR
-
ustavení demokratického režimu
-
hrozba terorismu
-
pochopí vliv medií na každodenní život
-
ujasní si začlenění ČR do integračního procesu
|
Postavení ČSR a její postupné začleňování do sféry vlivu SSSR,projevy sovětizace ČSR ve všech oblastech společenského života i v každodenním životě lidí
Studená válka,rozdělení světa do vojenských bloků
Rozpad koloniálního systému,mimoevropský svět
Vnitřní situace v zemích východního bloku/krizové projevy/
Charakteristika západních zemí /na vybraných příkladech/
Krize sovětského imperia a perestrojka
Obnova demokracie ve východní Evropě a sametová revoluce
Rozpad Československa vznik ČR
ČR na přelomu tisíciletí
Technika,věda a kultura v 2.pol.20.stol,evropská integrace,globalizace
Shrnutí a opakování učiva 9.ročníku
|
pokrytí průřezových témat |
VDO OOSS
,
POPŽ
,
PDMuV KD
,
LV
,
EP
,
PM
,
PSSSMeV KČPPMS
,
IVMSR
,
VAMS
,
FVM
,
TMS
,
PRTVMEGS ES
,
OES
,
JEEV ZPŽ
,
VČP |
přesahy |
|
|