Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Člověk a společnost
Kompetence sociální a personální 
- 
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu 
 
- 
respektuje vnitřní řád školy 
 
- 
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách 
 
- 
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin 
 
- 
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu 
 
- 
oceňuje zkušenosti druhých lidí 
 
- 
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska 
 
- 
seznamuje se s kulturou země, ze které je spolužák 
 
- 
zapojuje se do recipročních výměnných pobytových akcí v zahraničí 
 
- 
zapojuje se do evropských projektů 
 
 
 
Kompetence pracovní 
- 
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky 
 
- 
vytváří si pozitivní vztah k práci 
 
- 
dodržuje vnitřní řád školy, učeben 
 
- 
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu 
 
- 
přispívá  příspěvky do školního časopisu 
 
 
 
Kompetence komunikativní 
- 
umí vyhledávat na internetu 
 
- 
pomocí PC připravuje příspěvky do školního časopisu 
 
- 
umí na PC vytvořit protokol LP,referáty a seminární práce 
 
- 
účastní se na mezinárodních projektech 
 
- 
vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu 
 
- 
rozumí různým typům textů a záznamů 
 
- 
naslouchá promluvám druhých lidí a porozumí jim 
 
 
 
Kompetence občanské 
- 
respektuje požadavky na životní prostředí 
 
- 
odmítá útlak a hrubé zacházení 
 
- 
respektuje zákony a společenské normy 
 
- 
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu 
 
- 
poskytne dle svých možností účinnou pomoc 
 
 
 
| Raný novověk | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
osvojí si periodizaci novověku 
 
- 
seznámí se s pojmy humanismus,renesance a jejich projevy v kultuře,myšlení a životě lidí 
 
- 
poznává význam objevných plaveb a důsledky pronikání evropských civilizací do nově objevených zemí 
 
- 
seznámí se s pojmem reformace,jejími příčinami a cíli 
 
- 
chápe podstatu pojmů absolutní moc a absolutismus 
 
- 
učí se chápat postavení českých zemí v rámci habsburské monarchie,rozdělení Evropy na katolický a reformační blok 
 
- 
chápe důsledky náboženské nesnášenlivosti 
 
- 
osvojí si pojmy konstituční monarchie,parlamentarismus 
 
 
 | 
Počátky novověku - periodizace dějin 
Humanismus,renesance 
Objevné plavby a jejich společenské důsledky 
Náboženská reformace 
Počátky absolutních monarchií 
Český stát v předbělohorských poměrech 
Třicetiletá válka 
Občanská válka v Anglii 
Shrnutí učiva raného novověku 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV KD
						, 
					LV
						, 
					EP
						, 
					PMMeV KČPPMS
						, 
					VAMS
						, 
					TMS
						, 
					PRTVMEGS ES
						, 
					OESEV ZPŽ
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Období od 2.pol 17.století - konec 18.století | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
rozpoznává projevy barokní kultury 
 
- 
seznámí se se situací českých zemí po třicetileté válce 
 
- 
chápe význam osvícenectví jako významného myšlenkového předělu 
 
- 
ujasní si pojem osvícený absolutismus 
 
- 
uvědomí si rozpor mezi projevy absolutní moci a snahami nastupující buržoazie 
 
- 
chápe pojem kolonie,uvědomí si význam boje za svobodu 
 
 
 | 
Baroko a životní styl 
Upevňování vlády Habsburků po třicetileté válce 
Rozvoj vzdělanosti v době osvícensrví 
České zeme za vlády Marie Terezie a Josefa II. 
Situace ve Francii,Rusku a Prusku,vzestup VB 
Boj amerických osad za nezávislost,vznik USA 
Shrnutí do konce 18.století 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 VDO OOSS
						, 
					POPŽMuV KD
						, 
					LV
						, 
					EPMeV KČPPMS
						, 
					TMS
						, 
					PRTVMEGS ES
						, 
					OESEV ZPŽ | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Novověk od konce 18.stol - 1914 | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
uvědomí si důsledky rozbití středověkých politických,hospodářských a spol.struktur 
 
- 
uvědomí si prudký průmyslový rozvoj jako předpoklad spol.změn a dopad na životní prostředí 
 
- 
uvědomí si emancipační hnutí národů jako důsledek změn ve společnosti 
 
- 
chápe NO jako celoevropský jev, jehož výsledkem je vytvoření novodobých národů 
 
- 
seznámí se s příčinami a průběhem českého NO 
 
- 
uvědomí si význam obrozeneckých snah významných osobností 
 
- 
uvědomí si dokončení  boje jednotlivých skupin jako předpoklad pro ustavení moderních pol.stran 
 
- 
chápe emancipační hnutí českého národa jako projev dané doby 
 
- 
seznámí se s úsilím o vytvoření jednotlivých národních celků 
 
- 
chápe historický rozměr pojmu rasismus 
 
 
 | 
VFR její průběh a význam pro Francii i evropské dějiny 
Napoleonské války a jejich důsledky 
Průmyslová revoluce,modernizace společnosti,změna sociální struktury 
Národní a osvobozenecká hnutí v Evropě,pojem vlastenectví a požadavek národa na svobodný rozvoj 
Utváření novodobého národa 
Rok 1848 v Evropě a Čechách 
Postavení českých zemí v habsburské monarchii v 2.pol.19.století,základní rysy české politiky,její představitelé 
Procesy sjednocování v Německu a Itálii 
Občanská válka v USA 
shrnutí učiva 8.ročníku 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 VDO OOSS
						, 
					POPŽ
						, 
					PDMuV KD
						, 
					LV
						, 
					PSSSMeV KČPPMS
						, 
					VAMS
						, 
					TMS
						, 
					PRTVMEGS ES
						, 
					OESEV ZPŽ
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |