Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Člověk a společnost
Kompetence sociální a personální
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
respektuje vnitřní řád školy
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin
-
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
-
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
-
seznamuje se s kulturou země, ze které je spolužák
-
zapojuje se do recipročních výměnných pobytových akcí v zahraničí
-
zapojuje se do evropských projektů
Kompetence pracovní
-
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
-
přispívá příspěvky do školního časopisu
Kompetence komunikativní
-
umí vyhledávat na internetu
-
pomocí PC připravuje příspěvky do školního časopisu
-
umí na PC vytvořit protokol LP,referáty a seminární práce
-
účastní se na mezinárodních projektech
-
vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu
-
rozumí různým typům textů a záznamů
-
naslouchá promluvám druhých lidí a porozumí jim
Kompetence občanské
-
respektuje požadavky na životní prostředí
-
odmítá útlak a hrubé zacházení
-
respektuje zákony a společenské normy
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
-
poskytne dle svých možností účinnou pomoc
Raný novověk |
výstupy | učivo |
-
osvojí si periodizaci novověku
-
seznámí se s pojmy humanismus,renesance a jejich projevy v kultuře,myšlení a životě lidí
-
poznává význam objevných plaveb a důsledky pronikání evropských civilizací do nově objevených zemí
-
seznámí se s pojmem reformace,jejími příčinami a cíli
-
chápe podstatu pojmů absolutní moc a absolutismus
-
učí se chápat postavení českých zemí v rámci habsburské monarchie,rozdělení Evropy na katolický a reformační blok
-
chápe důsledky náboženské nesnášenlivosti
-
osvojí si pojmy konstituční monarchie,parlamentarismus
|
Počátky novověku - periodizace dějin
Humanismus,renesance
Objevné plavby a jejich společenské důsledky
Náboženská reformace
Počátky absolutních monarchií
Český stát v předbělohorských poměrech
Třicetiletá válka
Občanská válka v Anglii
Shrnutí učiva raného novověku
|
pokrytí průřezových témat |
MuV KD
,
LV
,
EP
,
PMMeV KČPPMS
,
VAMS
,
TMS
,
PRTVMEGS ES
,
OESEV ZPŽ
,
VČP |
přesahy |
|
Období od 2.pol 17.století - konec 18.století |
výstupy | učivo |
-
rozpoznává projevy barokní kultury
-
seznámí se se situací českých zemí po třicetileté válce
-
chápe význam osvícenectví jako významného myšlenkového předělu
-
ujasní si pojem osvícený absolutismus
-
uvědomí si rozpor mezi projevy absolutní moci a snahami nastupující buržoazie
-
chápe pojem kolonie,uvědomí si význam boje za svobodu
|
Baroko a životní styl
Upevňování vlády Habsburků po třicetileté válce
Rozvoj vzdělanosti v době osvícensrví
České zeme za vlády Marie Terezie a Josefa II.
Situace ve Francii,Rusku a Prusku,vzestup VB
Boj amerických osad za nezávislost,vznik USA
Shrnutí do konce 18.století
|
pokrytí průřezových témat |
VDO OOSS
,
POPŽMuV KD
,
LV
,
EPMeV KČPPMS
,
TMS
,
PRTVMEGS ES
,
OESEV ZPŽ |
přesahy |
|
Novověk od konce 18.stol - 1914 |
výstupy | učivo |
-
uvědomí si důsledky rozbití středověkých politických,hospodářských a spol.struktur
-
uvědomí si prudký průmyslový rozvoj jako předpoklad spol.změn a dopad na životní prostředí
-
uvědomí si emancipační hnutí národů jako důsledek změn ve společnosti
-
chápe NO jako celoevropský jev, jehož výsledkem je vytvoření novodobých národů
-
seznámí se s příčinami a průběhem českého NO
-
uvědomí si význam obrozeneckých snah významných osobností
-
uvědomí si dokončení boje jednotlivých skupin jako předpoklad pro ustavení moderních pol.stran
-
chápe emancipační hnutí českého národa jako projev dané doby
-
seznámí se s úsilím o vytvoření jednotlivých národních celků
-
chápe historický rozměr pojmu rasismus
|
VFR její průběh a význam pro Francii i evropské dějiny
Napoleonské války a jejich důsledky
Průmyslová revoluce,modernizace společnosti,změna sociální struktury
Národní a osvobozenecká hnutí v Evropě,pojem vlastenectví a požadavek národa na svobodný rozvoj
Utváření novodobého národa
Rok 1848 v Evropě a Čechách
Postavení českých zemí v habsburské monarchii v 2.pol.19.století,základní rysy české politiky,její představitelé
Procesy sjednocování v Německu a Itálii
Občanská válka v USA
shrnutí učiva 8.ročníku
|
pokrytí průřezových témat |
VDO OOSS
,
POPŽ
,
PDMuV KD
,
LV
,
PSSSMeV KČPPMS
,
VAMS
,
TMS
,
PRTVMEGS ES
,
OESEV ZPŽ
,
VČP |
přesahy |
|
|