Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Člověk a příroda
Kompetence k řešení problémů
-
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit
-
je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení
-
učí se asertivnímu chování
-
učí se oceňovat více cest k řešení problému
Kompetence sociální a personální
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
respektuje vnitřní řád školy
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
Kompetence pracovní
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
dodržuje pravidla při práci s nebezpečným materiálem
Kompetence k učení
-
propojuje získané znalosti do souvislostí
-
užívá odbornou terminologii
-
vyhledává a třídí informace
-
používá obecně užívané termíny
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
vytváří si plán pro dosažení učebních cílů
-
učí se sebehodnocení
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
Kompetence komunikativní
-
rozumí různým typům textů a záznamů
-
vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu
-
umí vyhledávat na internetu
Kompetence občanské
-
respektuje zákony a společenské normy
-
poskytne dle svých možností účinnou pomoc
-
respektuje požadavky na životní prostředí
-
podporuje zájem ochrany zdraví
úvod |
výstupy | učivo |
|
Co je chemie a proč se ji máme učit.
Seznámení s učebnicí.
|
pokrytí průřezových témat |
OSV SRaSO
,
HPPEVMEGS JE |
přesahy |
|
látky a směsi kolem nás |
výstupy | učivo |
-
- osvojí si dovednosti s pozorováním a prováděním jednod.pokusů, zná zásady bezpeč.práce v chemii
-
- zpracovává data, hodnotí, nalézá souvislosti,vyhledává informace, vyvozuje závěry
-
- chápe význam vody a vzduchu pro život
-
- doloží, že chem.procesy ovlivňují životní prostředí
|
Jak mohou být chemické látky nebezpečné.
Základní fyz. a chem. vlastosti látek .
Druhy směsí.
Oddělujeme složky směsí.
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LVMeV KČPPMSOSV RSP
,
SRaSOVMEGS ESEV ŽP |
přesahy |
|
částicové složení látek |
výstupy | učivo |
-
- uvědomí si význam chemie pro společnost
-
- popíše, které částice tvoří hmotu
-
- rozumí základům mezinárodního jazyka chemiků
-
- osvojí si dovednosti s pozorováním a prováděním jednod.pokusů, zná zásady bezpeč.práce v chemii
-
- zpracovává data, hodnotí, nalézá souvislosti,vyhledává informace, vyvozuje závěry
|
Stavba atomu.
Period.soustava prvků
Chem.vazba, molekula, iont
Chem.děj
|
pokrytí průřezových témat |
MeV KČPPMSOSV Ko
,
ŘPRDVMEGS ES
,
JEEV ŽP |
přesahy |
|
bez čeho nelze žít |
výstupy | učivo |
-
- uvědomí si význam chemie pro společnost
-
- popíše, které částice tvoří hmotu
-
- rozumí základům mezinárodního jazyka chemiků
-
- zhodnotí význam nejdůležitějších chem.prvků a sloučenin
-
- osvojí si dovednosti s pozorováním a prováděním jednod.pokusů, zná zásady bezpeč.práce v chemii
-
- zpracovává data, hodnotí, nalézá souvislosti,vyhledává informace, vyvozuje závěry
-
- chápe význam vody a vzduchu pro život
-
- doloží, že chem.procesy ovlivňují životní prostředí
|
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
HPPEVMEGS ESEV ZPŽ
,
ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
chemické prvky |
výstupy | učivo |
-
- uvědomí si význam chemie pro společnost
-
- popíše, které částice tvoří hmotu
-
- rozumí základům mezinárodního jazyka chemiků
-
- zhodnotí význam nejdůležitějších chem.prvků a sloučenin
-
- zpracovává data, hodnotí, nalézá souvislosti,vyhledává informace, vyvozuje závěry
-
- doloží, že chem.procesy ovlivňují životní prostředí
|
Chem.prvky
Druhý nejrozřířenější prvek na Zemi
Vzácné prvky v počítači
Nejpoužívanější kovy
Kovy budoucnosti
|
pokrytí průřezových témat |
MeV FVMOSV KoVMEGS ESEV ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
nejjed.2-prvkové sloučeniny |
výstupy | učivo |
-
- uvědomí si význam chemie pro společnost
-
- rozumí základům mezinárodního jazyka chemiků
-
- zhodnotí význam nejdůležitějších chem.prvků a sloučenin
-
- zpracovává data, hodnotí, nalézá souvislosti,vyhledává informace, vyvozuje závěry
-
- doloží, že chem.procesy ovlivňují životní prostředí
|
Halogenidy, sulfidy
Oxidy a kysličníky
Oxidy a ekologie
Oxidy a stavebnictví
|
pokrytí průřezových témat |
MeV KČPPMS
,
TMSOSV RSP
,
KoVMEGS ESEV ŽP |
přesahy |
|
kyseliny a zásady |
výstupy | učivo |
-
- uvědomí si význam chemie pro společnost
-
- rozumí základům mezinárodního jazyka chemiků
-
- zhodnotí význam nejdůležitějších chem.prvků a sloučenin
-
- osvojí si dovednosti s pozorováním a prováděním jednod.pokusů, zná zásady bezpeč.práce v chemii
-
- zpracovává data, hodnotí, nalézá souvislosti,vyhledává informace, vyvozuje závěry
-
- chápe význam vody a vzduchu pro život
-
- doloží, že chem.procesy ovlivňují životní prostředí
|
Kyslíkaté kyseliny
Bezkyslíkaté kyseliny
Amoniak
Hydroxidy
pH a neutralizace
|
pokrytí průřezových témat |
MeV KČPPMSOSV SRaSO
,
KoVMEGS ESEV ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
uhlovodíky |
výstupy | učivo |
-
- uvědomí si význam chemie pro společnost
-
- rozumí základům mezinárodního jazyka chemiků
-
- zhodnotí význam nejdůležitějších chem.prvků a sloučenin
-
- osvojí si dovednosti s pozorováním a prováděním jednod.pokusů, zná zásady bezpeč.práce v chemii
-
- zpracovává data, hodnotí, nalézá souvislosti,vyhledává informace, vyvozuje závěry
-
- chápe význam vody a vzduchu pro život
-
- doloží, že chem.procesy ovlivňují životní prostředí
|
Uhlík
Uhlí a zemní plyn
Alkany
Alkeny,alkyny
Areny
Benzín, nafta, automobilismus
|
pokrytí průřezových témat |
MeV KČPPMS
,
FVMOSV RSP
,
KoVMEGS ESEV E
,
ŽP |
přesahy |
|
deriváty uhlovodíků |
výstupy | učivo |
-
- uvědomí si význam chemie pro společnost
-
- rozumí základům mezinárodního jazyka chemiků
-
- zhodnotí význam nejdůležitějších chem.prvků a sloučenin
-
- osvojí si dovednosti s pozorováním a prováděním jednod.pokusů, zná zásady bezpeč.práce v chemii
-
- zpracovává data, hodnotí, nalézá souvislosti,vyhledává informace, vyvozuje závěry
-
- doloží, že chem.procesy ovlivňují životní prostředí
|
Halogenderiváty
Dusíkaté deriváty
Alkoholy, alkoholismus
Vícesytné alkoholy a fenoly
Ostatní kyslíkaté deriváty
Karboxylové kyseliny
Estery
|
pokrytí průřezových témat |
MeV TMSOSV RSP
,
SRaSO
,
KoVMEGS ESEV E
,
ŽP |
přesahy |
|
soli |
výstupy | učivo |
-
- uvědomí si význam chemie pro společnost
-
- rozumí základům mezinárodního jazyka chemiků
-
- zhodnotí význam nejdůležitějších chem.prvků a sloučenin
-
- osvojí si dovednosti s pozorováním a prováděním jednod.pokusů, zná zásady bezpeč.práce v chemii
-
- zpracovává data, hodnotí, nalézá souvislosti,vyhledává informace, vyvozuje závěry
-
- doloží, že chem.procesy ovlivňují životní prostředí
|
Mýdlo a detergenty
Tvrdost vody
Nebezpečné soli
Názvosloví solí
Výskyt a užití některých solí
Soli a ekologie
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LVOSV RSP
,
KoVMEGS ESEV E
,
ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
projekty |
výstupy | učivo |
-
- uvědomí si význam chemie pro společnost
-
- rozumí základům mezinárodního jazyka chemiků
-
- zhodnotí význam nejdůležitějších chem.prvků a sloučenin
-
- zpracovává data, hodnotí, nalézá souvislosti,vyhledává informace, vyvozuje závěry
-
- chápe význam vody a vzduchu pro život
-
- doloží, že chem.procesy ovlivňují životní prostředí
|
|
pokrytí průřezových témat |
MeV KČPPMS
,
PRTVMEGS ESEV ZPŽ
,
ŽP |
přesahy |
|
LP |
výstupy | učivo |
-
- uvědomí si význam chemie pro společnost
-
- rozumí základům mezinárodního jazyka chemiků
-
- zhodnotí význam nejdůležitějších chem.prvků a sloučenin
-
- osvojí si dovednosti s pozorováním a prováděním jednod.pokusů, zná zásady bezpeč.práce v chemii
-
- zpracovává data, hodnotí, nalézá souvislosti,vyhledává informace, vyvozuje závěry
-
- chápe význam vody a vzduchu pro život
-
- doloží, že chem.procesy ovlivňují životní prostředí
|
LP č.1 - Chromatografie
LP č.2 - Filtrace
LP č.3 - Příprava výluhu přírod.indikátoru
LP č.4 - Zbarvení přír.indikátoru v závislosti na pH
LP č.5 - Příprava a vlastnosti CO2
LP č.6 - Vliv roztoků solí na pěnivost mýdla
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SRaSO
,
KaK |
přesahy |
|
|