Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Člověk a příroda
Kompetence k řešení problémů 
 
Kompetence sociální a personální 
 
Kompetence pracovní 
- 
žák je  veden ke koncentraci na pracovní výkon 
 
- 
dodržuje vnitřní řád školy, učeben 
 
- 
dodržuje pravidla při práci s nebezpečným materiálem 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
užívá odbornou terminologii 
 
- 
vyhledává  a třídí informace 
 
- 
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace 
 
- 
učí se pracovat samostatně a tvořivě 
 
 
 
Kompetence komunikativní 
- 
vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu 
 
- 
umí vyhledávat na internetu 
 
- 
umí na PC vytvořit protokol LP,referáty a seminární práce 
 
 
 
Kompetence občanské 
- 
respektuje zákony a společenské normy 
 
- 
podporuje zájem ochrany zdraví 
 
- 
respektuje požadavky na životní prostředí 
 
 
 
| opakování učiva 8.ročníku | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
- uvědomí si význam chemie pro život 
 
- 
- objasní zásady bezpečné práce v chemii 
 
- 
- orientuje se v chem. názvosloví vybraných anorg. a org.látek, chem.reakce zapíše rovnicí, zvládá zákl.chem.výpočty 
 
- 
- popíše význam, vlastnosti a zdroje vybraných organických látek 
 
- 
- vysvětlí, jak chem.látky a chem.procesy ovlivňují život.prostředí 
 
 
 | 
Směsi, prvky, sloučeniny 
Kovy, nekovy, polokovy 
Oxidy, sulfidy, soli 
PSP a period.zákon 
Kyseliny a hydroxidy 
Uhlovodíky a jejich deriváty 
V přírodě se nic neztratí  
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV KČPPMS
						, 
					TMSOSV Ko
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPEVMEGS ESEV ŽP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| významné látky v organismech | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
- orientuje se v chem. názvosloví vybraných anorg. a org.látek, chem.reakce zapíše rovnicí, zvládá zákl.chem.výpočty 
 
- 
- orientuje se v základních živinách 
 
- 
- popíše význam, vlastnosti a zdroje vybraných organických látek 
 
- 
- zpracovává data, vyhledává informace, vyvozuje závěry 
 
- 
- osvojí si dovednosti s pozorováním a prováděním školních pokusů 
 
- 
- vysvětlí, jak chem.látky a chem.procesy ovlivňují život.prostředí 
 
 
 | 
Fotosyntéza 
Sacharidy 
Lipidy 
Bílkoviny 
Vitamíny, hormony 
Drogy, návykové látky, doping 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV KČPPMS
						, 
					TMSOSV SRaSOVMEGS ESEV E
						, 
					ZPŽ
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| energie a chem.reakce | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
- objasní zásady bezpečné práce v chemii 
 
- 
- orientuje se v chem. názvosloví vybraných anorg. a org.látek, chem.reakce zapíše rovnicí, zvládá zákl.chem.výpočty 
 
- 
- osvojí si dovednosti s pozorováním a prováděním školních pokusů 
 
- 
- vysvětlí, jak chem.látky a chem.procesy ovlivňují život.prostředí 
 
 
 | 
Teplo a chem.reakce 
Enzymy a katalyzátory 
Faktory ovlivňující rychlost chem.reakcí 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV IVMSROSV SRaSO
						, 
					HPPEVMEGS ESEV VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| redoxní reakce | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
- uvědomí si význam chemie pro život 
 
- 
- objasní zásady bezpečné práce v chemii 
 
- 
- orientuje se v chem. názvosloví vybraných anorg. a org.látek, chem.reakce zapíše rovnicí, zvládá zákl.chem.výpočty 
 
- 
- zpracovává data, vyhledává informace, vyvozuje závěry 
 
- 
- osvojí si dovednosti s pozorováním a prováděním školních pokusů 
 
- 
- vysvětlí, jak chem.látky a chem.procesy ovlivňují život.prostředí 
 
 
 | 
Redoxní děje, hoření, koroze 
Elektrolýza 
Řada napětí kovů 
Galvanický článek, akumulátory 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					Ko
						, 
					ŘPRDEV ŽP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| chemické reakce | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
- uvědomí si význam chemie pro život 
 
- 
- orientuje se v chem. názvosloví vybraných anorg. a org.látek, chem.reakce zapíše rovnicí, zvládá zákl.chem.výpočty 
 
- 
- zpracovává data, vyhledává informace, vyvozuje závěry 
 
 
 | 
Chemické reakce a jejich klasifikace 
Základní chemické výpočty 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV Ko
						, 
					ŘPRDVMEGS ESEV ŽP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| chemie v životě člověka | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
- objasní zásady bezpečné práce v chemii 
 
- 
- orientuje se v chem. názvosloví vybraných anorg. a org.látek, chem.reakce zapíše rovnicí, zvládá zákl.chem.výpočty 
 
- 
- chápe rozdíl mezi obnovitelnými a neobnovitelnými zdroji energie 
 
- 
- zpracovává data, vyhledává informace, vyvozuje závěry 
 
- 
- vysvětlí, jak chem.látky a chem.procesy ovlivňují život.prostředí 
 
 
 | 
Výroba energií a paliv 
Umělá hnojiva, stavební hmoty, léčiva 
Chemický průmysl v ČR 
Mimořádné události 
Chemie, životní prostředí a ochrana přírody 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					HPPEVMEGS ESEV E
						, 
					ŽP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| opakování a prohlubování učiva | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
- uvědomí si význam chemie pro život 
 
- 
- objasní zásady bezpečné práce v chemii 
 
- 
- orientuje se v chem. názvosloví vybraných anorg. a org.látek, chem.reakce zapíše rovnicí, zvládá zákl.chem.výpočty 
 
- 
- chápe rozdíl mezi obnovitelnými a neobnovitelnými zdroji energie 
 
- 
- orientuje se v základních živinách 
 
- 
- popíše význam, vlastnosti a zdroje vybraných organických látek 
 
- 
- zpracovává data, vyhledává informace, vyvozuje závěry 
 
- 
- osvojí si dovednosti s pozorováním a prováděním školních pokusů 
 
- 
- vysvětlí, jak chem.látky a chem.procesy ovlivňují život.prostředí 
 
 
 | 
Chemické názvosloví probraných látek 
Základní chemické výpočty 
Paliva a jejich užití 
Základní živiny 
Redoxní reakce,teplo a chem.reakce 
Chemie v životě člověka 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV KoVMEGS ESEV ŽP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| projekty | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
- uvědomí si význam chemie pro život 
 
- 
- objasní zásady bezpečné práce v chemii 
 
- 
- orientuje se v chem. názvosloví vybraných anorg. a org.látek, chem.reakce zapíše rovnicí, zvládá zákl.chem.výpočty 
 
- 
- chápe rozdíl mezi obnovitelnými a neobnovitelnými zdroji energie 
 
- 
- popíše význam, vlastnosti a zdroje vybraných organických látek 
 
- 
- zpracovává data, vyhledává informace, vyvozuje závěry 
 
- 
- vysvětlí, jak chem.látky a chem.procesy ovlivňují život.prostředí 
 
 
 | 
Syntetické polymery, plasty a jejich užití 
Alternativní zdroje energie 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV IVMSR
						, 
					TMS
						, 
					PRTOSV Ko
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPEVMEGS ESEV ŽP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| LP | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
- uvědomí si význam chemie pro život 
 
- 
- objasní zásady bezpečné práce v chemii 
 
- 
- orientuje se v chem. názvosloví vybraných anorg. a org.látek, chem.reakce zapíše rovnicí, zvládá zákl.chem.výpočty 
 
- 
- zpracovává data, vyhledává informace, vyvozuje závěry 
 
- 
- osvojí si dovednosti s pozorováním a prováděním školních pokusů 
 
 
 | 
LP č.1 - Bílkoviny, sacharidy 
LP č.2 - Lipidy, vitamíny 
LP č.3 - Teplo a chemické reakce 
LP č.4 - Redoxní děje 
LP č.5 - Řada napští kovů 
LP č.6 - Chemické reakce  
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					SRaSO
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPEEV ZPŽ | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |