Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Člověk a příroda
Kompetence k řešení problémů 
- 
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit 
 
- 
 je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení 
 
- 
učí se oceňovat více cest k řešení problému 
 
 
 
Kompetence sociální a personální 
- 
respektuje vnitřní řád školy 
 
- 
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu 
 
- 
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace 
 
- 
dokáže pracovat s chybou 
 
- 
užívá odbornou terminologii 
 
- 
propojuje získané znalosti do souvislostí 
 
- 
učí se pracovat samostatně a tvořivě 
 
 
 
Kompetence komunikativní 
- 
umí vyhledávat na internetu 
 
- 
vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu 
 
 
 
| látka a těleso | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
správně používá pojem atom,molekula,iont má představu o tom z čeho se skládá atom 
 
- 
popíše rozdíl mezi látkou pevnou,kapalnou a plynnou a vlastnosti,kterými se od sebe liší 
 
 
 | 
co nás obklopuje? 
z čeho se tělesa skládají 
skupenství látek 
atomy a molekuly 
vlastnosti atomů a molekul 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV PRTOSV RSP
						, 
					ŘPRDVMEGS OESEV VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Veličiny a jejich měření | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
ovládá značky a jednotky základních veličin,vyjádří hodnotu veličiny a přiřadí jednotku 
 
- 
změří délku tělesa,výsledek zapsat a vyjádřit v různých jednotkách 
 
- 
změří hmotnost pevných a kapalných těles na sklonných vahách a výsledek zapíše ve vhodné jednotce 
 
- 
změří objem kapalného a pevného tělesa pomocí odměrného válce a zapsat výsledek 
 
- 
změří teplotu pomocí teploměrů,určí rozdíl teplot z naměřených hodnot 
 
- 
předpoví,zda se délka či  objem tělesa při změně teploty zvětší nebo zmenší 
 
- 
změří časový úsek pomocí stopek a orientuje se na ciferníku hodin 
 
- 
pozná dvě jednotky hustoty a osvojí si převádění, seznámí se s hustoměry 
 
 
 | 
fyzikální veličiny 
rozměry těles, délka 
měření délky 
přesnost a chyby měření 
určení polohy 
hmotnost těles 
měření hmotnosti 
čas 
měření času 
pohyb těles, rychlost 
souvislost rychlosti, dráhy a času 
měření rychlosti 
objem a jeho měření 
roztažnost těles a látek 
teplota, teplotní stupnice 
měření teploty 
hustota a její měření 
síla a její měření 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LVMeV PRTOSV RSP
						, 
					ŘPRDEV E | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Elektrické vlastnosti látek | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
správně používá pojem atom,molekula,iont má představu o tom z čeho se skládá atom 
 
- 
získá představu o modelu atomu, rozlišuje kationt a aniont, 
 
- 
naučí se pracovat s elektroskopem a elektrometrem 
 
 
 | 
elektrování třením 
dva druhy el. náboje 
model atomu 
elektroskop, elektrometr a zdroje el. náboje 
el. vodiče a nevodiče 
el. pole 
tělesa v el. poli 
el. výboj, blesk a ochrana proti němu 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV PRTOSV K
						, 
					KaKVMEGS ES
						, 
					OES
						, 
					JEEV E
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Magnetismus | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
magnety a jejich vlastnosti 
působení magnetu na tělesa z různých látek 
mag. indukce a magnetování 
mag. pole a mag. indukční čáry 
mag. pole Země, kompas 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LVOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRDVMEGS OES | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Elektrický obvod | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
získá představu o modelu atomu, rozlišuje kationt a aniont, 
 
- 
naučí se pracovat s elektroskopem a elektrometrem 
 
- 
rozlišuje pojmy el. proud a el. napětí, včetně značek a jednotek 
 
- 
seznámí se se  značkami  el. obvodu, s pojmy jednoduchý a rozvětvený el. obvod 
 
 
 | 
elektrický proud 
elektrické napětí  
zdroje elektrického napětí 
účinky elektrického proudu 
elektrické spotřebiče 
elektrický obvod,jeho schéma 
jednoduchý elektrický obvod 
složitější elektrické obvody 
elektrický proud v kapalinách a plynech 
bezpečnost při práci s elektřinou 
zkrat 
magnetické vlastnosti elektrického proudu 
magnetické pole cívky 
elektromagnet 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV PSSSMeV PRTOSV KoVMEGS ES
						, 
					OES
						, 
					JEEV E
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Laboratorní práce | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
změří délku tělesa,výsledek zapsat a vyjádřit v různých jednotkách 
 
- 
změří hmotnost pevných a kapalných těles na sklonných vahách a výsledek zapíše ve vhodné jednotce 
 
- 
změří objem kapalného a pevného tělesa pomocí odměrného válce a zapsat výsledek 
 
- 
změří teplotu pomocí teploměrů,určí rozdíl teplot z naměřených hodnot 
 
- 
pozná dvě jednotky hustoty a osvojí si převádění, seznámí se s hustoměry 
 
- 
seznámí se se  značkami  el. obvodu, s pojmy jednoduchý a rozvětvený el. obvod 
 
 
 | 
LP č. 1 - měření délky tuhého tělesa 
LP č. 2 - měření teploty vzduchu v průběhu dne 
LP č. 3 - určení hustoty pevného tělesa 
LP č. 4 - zapojování el. obvodů 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV PRTOSV PL
						, 
					Ko
						, 
					ŘPRDVMEGS JEEV E | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |