Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Člověk a příroda
Kompetence k řešení problémů 
- 
 je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení 
 
- 
 sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů 
 
- 
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit 
 
- 
umí naslouchat ostatním členům v týmu 
 
- 
učí se asertivnímu chování 
 
- 
učí se oceňovat více cest k řešení problému 
 
 
 
Kompetence sociální a personální 
- 
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu 
 
- 
respektuje vnitřní řád školy 
 
- 
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin 
 
- 
oceňuje zkušenosti druhých lidí 
 
- 
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska 
 
- 
seznamuje se s kulturou země, ze které je spolužák 
 
 
 
Kompetence pracovní 
- 
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky 
 
- 
vytváří si pozitivní vztah k práci 
 
- 
dodržuje vnitřní řád školy, učeben 
 
- 
dodržuje pravidla při práci s nebezpečným materiálem 
 
- 
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
propojuje získané znalosti do souvislostí 
 
- 
užívá odbornou terminologii 
 
- 
používá obecně užívané termíny 
 
- 
dokáže pracovat s chybou 
 
- 
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení 
 
- 
vytváří si plán pro dosažení učebních cílů 
 
- 
vytváří z těchto zdrojů samostatné práce 
 
- 
učí se pracovat samostatně a tvořivě 
 
- 
učí se sebehodnocení 
 
 
 
Kompetence komunikativní 
- 
vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu 
 
- 
umí vyhledávat na internetu 
 
- 
umí na PC vytvořit protokol LP,referáty a seminární práce 
 
 
 
Kompetence občanské 
- 
je schopen empatie 
 
- 
odmítá útlak a hrubé zacházení 
 
- 
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu 
 
- 
poskytne dle svých možností účinnou pomoc 
 
- 
v krizových situacích se chová ohleduplně 
 
- 
respektuje požadavky na životní prostředí 
 
 
 
| elektromagnetické jevy | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
mag. pole cívky s proudem 
elektromagnet a jeho užití 
působení mag. pole na cívku s proudem 
elektromotor 
elektromagnetická indukce 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPEVMEGS OESEV VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| střídavý proud | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
vznik stř. proudu 
měření stř. proudu a napětí 
transformátory 
rozvodná el. síť 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LVOSV K
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRDVMEGS OESEV ZPŽ
						, 
					ŽP
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| vedení el. proudu v kapalinách a plynech | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
vedení el. proudu v kapalinách  
vedení el. proudu v plynech 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					ŘPRDVMEGS OESEV E
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| vedení el. proudu v polovodičích | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
jak lze měnit odpor polovodičů 
polovodiče typu P a N 
polovodičová dioda 
dioda jako usměrňovač 
další součástky s jedním PN přechodem 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					ŘPRDVMEGS OES | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| bezpečné zacházení s el. zařízeními | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
el. spotřebiče v domácnosti 
ochrana před úrazem el. proudem 
první pomoc při úrazu el. proudem 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 EV E | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| elektromagnetické záření | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
elektromagnetické vlny a záření 
zdroje záření 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					MV
						, 
					ŘPRDVMEGS OESEV ZPŽ
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| světelné jevy a jejich využití | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
lom světla 
čočky 
optické vlastnosti oka 
lupa a mikroskop 
dalekohledy 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					ŘPRDEV ZPŽ
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| jaderná energie | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
atomová jádra 
radioaktivita 
využití jader. záření 
jaderná reakce 
uvolňování jaderné eergie 
jaderný reaktor 
jaderná energetika 
ochrana před zářením 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LV
						, 
					PSSSMeV FVMOSV RSP
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRDVMEGS ESEV E
						, 
					ŽP
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Země a vesmír | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
Sluneční soustava 
naše Galaxie 
kosmonautika 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					PL
						, 
					KaK
						, 
					HPPEVMEGS OESEV ŽP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| čemu jste se ve fyzice naučili | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
vlastnosti látek a jejich složení 
měření fyz. veličin 
pohyb 
síla 
mech. vlastnosti kapalin a plynů 
tepelné jevy 
el. a mag. jevelektromagnetické záření, světelné jevy 
zvukové jevy 
energie a její přeměny 
Země a vesmír 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV PRTOSV RSP
						, 
					K
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRDVMEGS OESEV E
						, 
					ZPŽ
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| laboratorní práce | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
rozumí elektromagnetickým jevům 
 
- 
dokáže popsat vznik střídavého proudu 
 
- 
formuluje podmínky vedení elektrického proudu v polovodičích 
 
 
 | 
LP č. 1 - zjištění závislosti indukovaného proudu 
LP č. 2 - ověření činnosti transformátoru 
LP č. 3 - určení voltampérové charakteristiky polovodičové diody 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LV
						, 
					PSSSMeV PRTOSV RSP
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPEVMEGS OESEV VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |