Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Člověk a příroda
Kompetence k řešení problémů
-
je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení
-
sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
-
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit
-
umí naslouchat ostatním členům v týmu
-
učí se asertivnímu chování
-
učí se oceňovat více cest k řešení problému
Kompetence sociální a personální
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
respektuje vnitřní řád školy
-
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
-
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
-
seznamuje se s kulturou země, ze které je spolužák
Kompetence pracovní
-
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
dodržuje pravidla při práci s nebezpečným materiálem
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
-
propojuje získané znalosti do souvislostí
-
užívá odbornou terminologii
-
používá obecně užívané termíny
-
dokáže pracovat s chybou
-
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení
-
vytváří si plán pro dosažení učebních cílů
-
vytváří z těchto zdrojů samostatné práce
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
-
učí se sebehodnocení
Kompetence komunikativní
-
vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu
-
umí vyhledávat na internetu
-
umí na PC vytvořit protokol LP,referáty a seminární práce
Kompetence občanské
-
je schopen empatie
-
odmítá útlak a hrubé zacházení
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
-
poskytne dle svých možností účinnou pomoc
-
v krizových situacích se chová ohleduplně
-
respektuje požadavky na životní prostředí
elektromagnetické jevy |
výstupy | učivo |
|
mag. pole cívky s proudem
elektromagnet a jeho užití
působení mag. pole na cívku s proudem
elektromotor
elektromagnetická indukce
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
ŘPRD
,
HPPEVMEGS OESEV VČP |
přesahy |
|
střídavý proud |
výstupy | učivo |
|
vznik stř. proudu
měření stř. proudu a napětí
transformátory
rozvodná el. síť
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LVOSV K
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRDVMEGS OESEV ZPŽ
,
ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
vedení el. proudu v kapalinách a plynech |
výstupy | učivo |
|
vedení el. proudu v kapalinách
vedení el. proudu v plynech
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
ŘPRDVMEGS OESEV E
,
VČP |
přesahy |
|
vedení el. proudu v polovodičích |
výstupy | učivo |
|
jak lze měnit odpor polovodičů
polovodiče typu P a N
polovodičová dioda
dioda jako usměrňovač
další součástky s jedním PN přechodem
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
ŘPRDVMEGS OES |
přesahy |
|
bezpečné zacházení s el. zařízeními |
výstupy | učivo |
|
el. spotřebiče v domácnosti
ochrana před úrazem el. proudem
první pomoc při úrazu el. proudem
|
pokrytí průřezových témat |
EV E |
přesahy |
|
elektromagnetické záření |
výstupy | učivo |
|
elektromagnetické vlny a záření
zdroje záření
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
MV
,
ŘPRDVMEGS OESEV ZPŽ
,
VČP |
přesahy |
|
světelné jevy a jejich využití |
výstupy | učivo |
|
lom světla
čočky
optické vlastnosti oka
lupa a mikroskop
dalekohledy
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
ŘPRDEV ZPŽ
,
VČP |
přesahy |
|
jaderná energie |
výstupy | učivo |
|
atomová jádra
radioaktivita
využití jader. záření
jaderná reakce
uvolňování jaderné eergie
jaderný reaktor
jaderná energetika
ochrana před zářením
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LV
,
PSSSMeV FVMOSV RSP
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRDVMEGS ESEV E
,
ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
Země a vesmír |
výstupy | učivo |
|
Sluneční soustava
naše Galaxie
kosmonautika
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
PL
,
KaK
,
HPPEVMEGS OESEV ŽP |
přesahy |
|
čemu jste se ve fyzice naučili |
výstupy | učivo |
|
vlastnosti látek a jejich složení
měření fyz. veličin
pohyb
síla
mech. vlastnosti kapalin a plynů
tepelné jevy
el. a mag. jevelektromagnetické záření, světelné jevy
zvukové jevy
energie a její přeměny
Země a vesmír
|
pokrytí průřezových témat |
MeV PRTOSV RSP
,
K
,
MV
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRDVMEGS OESEV E
,
ZPŽ
,
VČP |
přesahy |
|
laboratorní práce |
výstupy | učivo |
-
rozumí elektromagnetickým jevům
-
dokáže popsat vznik střídavého proudu
-
formuluje podmínky vedení elektrického proudu v polovodičích
|
LP č. 1 - zjištění závislosti indukovaného proudu
LP č. 2 - ověření činnosti transformátoru
LP č. 3 - určení voltampérové charakteristiky polovodičové diody
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LV
,
PSSSMeV PRTOSV RSP
,
MV
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPEVMEGS OESEV VČP |
přesahy |
|
|