Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Člověk a společnost
Kompetence k řešení problémů 
- 
 je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení 
 
- 
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit 
 
- 
učí se asertivnímu chování 
 
 
 
Kompetence sociální a personální 
 
Kompetence pracovní 
- 
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky 
 
- 
dodržuje vnitřní řád školy, učeben 
 
- 
dodržuje pravidla při práci s nebezpečným materiálem 
 
- 
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
vyhledává  a třídí informace 
 
- 
používá obecně užívané termíny 
 
- 
propojuje získané znalosti do souvislostí 
 
- 
vytváří z těchto zdrojů samostatné práce 
 
- 
učí se pracovat samostatně a tvořivě 
 
 
 
Kompetence občanské 
- 
respektuje požadavky na životní prostředí 
 
- 
podporuje zájem ochrany zdraví 
 
- 
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu 
 
- 
v krizových situacích se chová ohleduplně 
 
 
 
| Rok v jeho proměnách a slavnostech | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
umí se orientovat v kalendáři zná letopočty 
 
- 
umí vysvětlit původ a výsledky svátků 
 
- 
chápe význam správného denního rytmu 
 
 
 | 
Cyklus dne, týdne a roku 
Denní rytmus  
Volný čas 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV MV
						, 
					KoEV E
						, 
					ZPŽ | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Domov a rodina | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
chápe význam správného denního rytmu 
 
- 
chápe rozdíl mezi aktivně a pasivně využitým volným časem 
 
- 
rozpozná základní funkce rodiny 
 
- 
vysvětlí význam harmonických vztahů mezi členy rodiny, pro zdravý vývoj dítěte 
 
- 
rozpozná příčiny rodinných problémů a uvede vhodné způsoby řešení 
 
- 
rozumí uspořádání bytu a jeho funkčnosti 
 
- 
popíše do kterých oblastí směřuje rodina svůj rozpočet 
 
- 
dokáže rozhodnout jak vhodně naložit se svým kapesným 
 
- 
uvede příklady, které člověku pomáhají vytvořit si vztah k domovu a okolí 
 
 
 | 
Rodina široká, jaderná, úplná, neúplná 
Uspořádání bytu 
Funkce rodiny, náhradní rodinná výchova 
Manželství a rodičovství 
Hospodaření domácnosti 
Okolí domova 
Sousedé, hosté, cizí lidé 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LV
						, 
					PSSSOSV SaS
						, 
					PL
						, 
					MV
						, 
					KoEV ŽP
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Naše vlast | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
uvede příklady, které člověku pomáhají vytvořit si vztah k domovu a okolí 
 
- 
rozliší pojmy, národ, stát, vlast, jazykový strom, mteřský jazyk 
 
- 
dokáže vysvětlit přínos postav z naší historie, orientuje se ve vědcích a vynálezech 
 
 
 | 
Pověsti a legendy 
Naši slavní předkové 
Vědci a vynálezci 
Jazykový strom, mateřský jazyk 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LV
						, 
					EP
						, 
					PM
						, 
					PSSSOSV SaS
						, 
					PL
						, 
					MV
						, 
					KoVMEGS JEEV VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Obec, region, země | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
dokáže vysvětlit přínos postav z naší historie, orientuje se ve vědcích a vynálezech 
 
- 
vysvětlí funkce radnice a obecního zastupitelstva 
 
- 
zná památná místa své obce regionu, země 
 
 
 | 
Moje obec 
Radnice a obecní zastupitelstvo 
Památná místa města a regionu 
Praha 
Významná místa naší země 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 VDO OOSS
						, 
					POPŽ
						, 
					PDMuV LV
						, 
					EP
						, 
					PSSSOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					PL
						, 
					MVVMEGS ES
						, 
					OES
						, 
					JEEV E
						, 
					ŽP
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |