Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Člověk a společnost
Kompetence k řešení problémů
-
je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení
-
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit
-
učí se asertivnímu chování
Kompetence sociální a personální
Kompetence pracovní
-
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
dodržuje pravidla při práci s nebezpečným materiálem
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
-
vyhledává a třídí informace
-
používá obecně užívané termíny
-
propojuje získané znalosti do souvislostí
-
vytváří z těchto zdrojů samostatné práce
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
Kompetence občanské
-
respektuje požadavky na životní prostředí
-
podporuje zájem ochrany zdraví
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
-
v krizových situacích se chová ohleduplně
Rok v jeho proměnách a slavnostech |
výstupy | učivo |
-
umí se orientovat v kalendáři zná letopočty
-
umí vysvětlit původ a výsledky svátků
-
chápe význam správného denního rytmu
|
Cyklus dne, týdne a roku
Denní rytmus
Volný čas
|
pokrytí průřezových témat |
OSV MV
,
KoEV E
,
ZPŽ |
přesahy |
|
Domov a rodina |
výstupy | učivo |
-
chápe význam správného denního rytmu
-
chápe rozdíl mezi aktivně a pasivně využitým volným časem
-
rozpozná základní funkce rodiny
-
vysvětlí význam harmonických vztahů mezi členy rodiny, pro zdravý vývoj dítěte
-
rozpozná příčiny rodinných problémů a uvede vhodné způsoby řešení
-
rozumí uspořádání bytu a jeho funkčnosti
-
popíše do kterých oblastí směřuje rodina svůj rozpočet
-
dokáže rozhodnout jak vhodně naložit se svým kapesným
-
uvede příklady, které člověku pomáhají vytvořit si vztah k domovu a okolí
|
Rodina široká, jaderná, úplná, neúplná
Uspořádání bytu
Funkce rodiny, náhradní rodinná výchova
Manželství a rodičovství
Hospodaření domácnosti
Okolí domova
Sousedé, hosté, cizí lidé
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LV
,
PSSSOSV SaS
,
PL
,
MV
,
KoEV ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
Naše vlast |
výstupy | učivo |
-
uvede příklady, které člověku pomáhají vytvořit si vztah k domovu a okolí
-
rozliší pojmy, národ, stát, vlast, jazykový strom, mteřský jazyk
-
dokáže vysvětlit přínos postav z naší historie, orientuje se ve vědcích a vynálezech
|
Pověsti a legendy
Naši slavní předkové
Vědci a vynálezci
Jazykový strom, mateřský jazyk
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LV
,
EP
,
PM
,
PSSSOSV SaS
,
PL
,
MV
,
KoVMEGS JEEV VČP |
přesahy |
|
Obec, region, země |
výstupy | učivo |
-
dokáže vysvětlit přínos postav z naší historie, orientuje se ve vědcích a vynálezech
-
vysvětlí funkce radnice a obecního zastupitelstva
-
zná památná místa své obce regionu, země
|
Moje obec
Radnice a obecní zastupitelstvo
Památná místa města a regionu
Praha
Významná místa naší země
|
pokrytí průřezových témat |
VDO OOSS
,
POPŽ
,
PDMuV LV
,
EP
,
PSSSOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
PL
,
MVVMEGS ES
,
OES
,
JEEV E
,
ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
|