Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Člověk a společnost
Kompetence k řešení problémů
-
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit
-
je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení
-
sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
-
učí se oceňovat více cest k řešení problému
-
učí se asertivnímu chování
-
umí naslouchat ostatním členům v týmu
Kompetence sociální a personální
-
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin
-
respektuje vnitřní řád školy
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
-
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
-
zapojuje se do evropských projektů
Kompetence pracovní
-
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
dodržuje pravidla při práci s nebezpečným materiálem
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
-
propojuje získané znalosti do souvislostí
-
vyhledává a třídí informace
-
používá obecně užívané termíny
-
vytváří si plán pro dosažení učebních cílů
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
dokáže pracovat s chybou
-
vytváří z těchto zdrojů samostatné práce
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
Kompetence komunikativní
-
naslouchá promluvám druhých lidí a porozumí jim
-
rozumí různým typům textů a záznamů
-
umí vyhledávat na internetu
-
umí na PC vytvořit protokol LP,referáty a seminární práce
Kompetence občanské
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
-
respektuje zákony a společenské normy
-
odmítá útlak a hrubé zacházení
-
v krizových situacích se chová ohleduplně
-
poskytne dle svých možností účinnou pomoc
-
podporuje zájem ochrany zdraví
-
respektuje požadavky na životní prostředí
Člověk a dospívání |
výstupy | učivo |
|
Hledání nového naplnění života, změna koníčků zálib
Vývojové etapy člověka
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LVOSV SaS
,
PH
,
MV
,
ŘPRD
,
HPPEEV VČP |
přesahy |
|
Člověk hledající společenství |
výstupy | učivo |
-
dokáže vysvětlit rozdíl mezi obohacující a destruktivní skupinou
-
charakterizuje prostředky masové komunikace
-
posoudí vliv masmédií na utváření masové kultury
-
respektuje práva a oprávněné zájmy druhých lidí
-
dokáže odhadnout a popsat nebezpečí promiskuitního chování
-
rozliší druhy antikoncepce, dokáže uvést klady a zápory
-
zná rizika šíření pohlavních chorob a možnosti ochrany
|
Komunikace
Teorie skupin
Sexuální výchova
|
pokrytí průřezových témat |
MuV KD
,
LV
,
PM
,
PSSSMeV IVMSR
,
FVM
,
PRTOSV SaS
,
MV
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPE |
přesahy |
|
Člověk hledající svůj svět |
výstupy | učivo |
|
Zdravý způsob života
Aspekty zdraví
Vývoj života na Zemi
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Člověk hledající sám sebe |
výstupy | učivo |
|
|
pokrytí průřezových témat |
OSV SaS
,
SRaSO
,
PL
,
MV
,
ŘPRD
,
HPPE |
přesahy |
|
Člověk a předpoklady soužití |
výstupy | učivo |
-
uvede příklady základních práv a svobod každého člověka a dokumentů upravujících lidská práva
-
posoudí význam ochrany lidských práv a svobod, dokáže přiměřeně uplatňovat svá práva
-
dokáže vysvětlit pojmy rasismus, xenofobie, anarchie, terorismus
-
respektuje základní právní normy, vysvětlí proč je každý člověk povinendodržovat právní řád
-
na příkladech rozliší protiprávní jednání
-
umí uvést příklady postihů, pokuta, trestný čin
|
Člověk a řád
Lidská práva v dějinách
Problémy v oblasti lids. práv
Všeobecná deklarace lids. práv
Právní ochrana človeka
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Člověk poznává svět |
výstupy | učivo |
-
objasní potřebu tolerance ve společnosti, kulturní zvláštnosti a odlišné názory, zaujímá tolerantní postoje
-
posoudí a doloží přínos lidské spolupráce při řešení konkrétních úkolů
|
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
|