Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Člověk a společnost
Kompetence k řešení problémů 
- 
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit 
 
- 
 je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení 
 
- 
 sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů 
 
- 
učí se oceňovat více cest k řešení problému 
 
- 
učí se asertivnímu chování 
 
- 
umí naslouchat ostatním členům v týmu 
 
 
 
Kompetence sociální a personální 
- 
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin 
 
- 
respektuje vnitřní řád školy 
 
- 
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu 
 
- 
oceňuje zkušenosti druhých lidí 
 
- 
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska 
 
- 
zapojuje se do evropských projektů 
 
 
 
Kompetence pracovní 
- 
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky 
 
- 
žák je  veden ke koncentraci na pracovní výkon 
 
- 
vytváří si pozitivní vztah k práci 
 
- 
dodržuje vnitřní řád školy, učeben 
 
- 
dodržuje pravidla při práci s nebezpečným materiálem 
 
- 
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
propojuje získané znalosti do souvislostí 
 
- 
vyhledává  a třídí informace 
 
- 
používá obecně užívané termíny 
 
- 
vytváří si plán pro dosažení učebních cílů 
 
- 
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace 
 
- 
dokáže pracovat s chybou 
 
- 
vytváří z těchto zdrojů samostatné práce 
 
- 
učí se pracovat samostatně a tvořivě 
 
 
 
Kompetence komunikativní 
- 
naslouchá promluvám druhých lidí a porozumí jim 
 
- 
rozumí různým typům textů a záznamů 
 
- 
umí vyhledávat na internetu 
 
- 
umí na PC vytvořit protokol LP,referáty a seminární práce 
 
 
 
Kompetence občanské 
- 
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu 
 
- 
respektuje zákony a společenské normy 
 
- 
odmítá útlak a hrubé zacházení 
 
- 
v krizových situacích se chová ohleduplně 
 
- 
poskytne dle svých možností účinnou pomoc 
 
- 
podporuje zájem ochrany zdraví 
 
- 
respektuje požadavky na životní prostředí 
 
 
 
| Člověk a dospívání | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
Hledání nového naplnění života, změna koníčků zálib 
Vývojové etapy člověka 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LVOSV SaS
						, 
					PH
						, 
					MV
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPEEV VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Člověk hledající společenství | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
dokáže vysvětlit rozdíl mezi obohacující a destruktivní skupinou 
 
- 
charakterizuje prostředky masové komunikace 
 
- 
posoudí vliv masmédií na utváření masové kultury 
 
- 
respektuje práva a oprávněné zájmy druhých lidí 
 
- 
dokáže odhadnout a popsat nebezpečí promiskuitního chování 
 
- 
rozliší druhy antikoncepce, dokáže uvést klady a zápory 
 
- 
zná rizika šíření pohlavních chorob a možnosti ochrany 
 
 
 | 
Komunikace 
Teorie skupin  
Sexuální výchova 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV KD
						, 
					LV
						, 
					PM
						, 
					PSSSMeV IVMSR
						, 
					FVM
						, 
					PRTOSV SaS
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Člověk hledající svůj svět | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
Zdravý způsob života 
Aspekty zdraví 
Vývoj života na Zemi 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
 | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Člověk hledající sám sebe | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PL
						, 
					MV
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Člověk a předpoklady soužití | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
uvede příklady základních práv a svobod každého člověka a dokumentů upravujících lidská práva 
 
- 
posoudí význam ochrany lidských práv a svobod, dokáže přiměřeně uplatňovat svá práva 
 
- 
dokáže vysvětlit pojmy rasismus, xenofobie, anarchie, terorismus 
 
- 
respektuje základní právní normy, vysvětlí proč je každý člověk povinendodržovat právní řád 
 
- 
na příkladech rozliší protiprávní jednání 
 
- 
umí uvést příklady postihů, pokuta, trestný čin 
 
 
 | 
Člověk a řád 
Lidská práva v dějinách 
Problémy v oblasti lids. práv 
Všeobecná deklarace lids. práv 
Právní ochrana človeka 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
 | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Člověk poznává svět | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
objasní potřebu tolerance ve společnosti, kulturní zvláštnosti a odlišné názory, zaujímá tolerantní postoje 
 
- 
posoudí a doloží přínos lidské spolupráce při řešení konkrétních úkolů 
 
 
 | 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
 | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |