Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Člověk a společnost
Kompetence k řešení problémů
-
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit
-
je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení
-
umí naslouchat ostatním členům v týmu
Kompetence sociální a personální
-
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin
-
respektuje vnitřní řád školy
-
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
Kompetence pracovní
-
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
-
dodržuje pravidla při práci s nebezpečným materiálem
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
-
vyhledává a třídí informace
-
používá obecně užívané termíny
-
vytváří si plán pro dosažení učebních cílů
-
vytváří z těchto zdrojů samostatné práce
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
Kompetence komunikativní
-
naslouchá promluvám druhých lidí a porozumí jim
-
rozumí různým typům textů a záznamů
-
umí vyhledávat na internetu
Kompetence občanské
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
-
respektuje zákony a společenské normy
-
poskytne dle svých možností účinnou pomoc
-
v krizových situacích se chová ohleduplně
-
podporuje zájem ochrany zdraví
-
respektuje požadavky na životní prostředí
Národ vlast |
výstupy | učivo |
-
vysvětlí pojem národ z hlediska své přináležitosti k českému národu a státu
-
uvede příklady typických zvyklostí a tradic
-
na příkladech vyloží pojmy vlast, vlastenectví, odliší od nacionalismu
-
Vysvětlí význam státních symbolů a příležitostí kdy se používají
|
|
pokrytí průřezových témat |
VDO OOSS
,
POPŽ
,
PDOSV SaS
,
MV
,
KoVMEGS ES
,
OES
,
JE |
přesahy |
|
Majetek a bohatství |
výstupy | učivo |
-
dokáže rozlišit rozdíl mezi aktivně a pasivně získaným najetkem
-
rozlišuje různé formy vlastnictví, vlastníků, vlastnických práv a povinností
-
umí zdůvodnit nepřijatelnost vandalismu na veřejném majetku
|
|
pokrytí průřezových témat |
MuV PSSSOSV MV
,
HPPE |
přesahy |
|
Příroda a její ochrana |
výstupy | učivo |
-
dokáže vysvětlit pojmy životní prostředí, ekologie, recyklace, jak se šetrně chovat k přírodě
-
orientuje se v globálních problémech, umí vysvětlit příčiny a následky skl. efektu, ozonové díry, inverze
-
zná přír. rezervace, chráněné krajinné oblasti národní parky a pravidla chování v nich
|
Poznej svoji krajinu
Chraň svoji krajinu
|
pokrytí průřezových témat |
EV E
,
ZPŽ
,
ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
Kultura a její rozvíjení |
výstupy | učivo |
-
porovnává různé podoby a projevy kultury, projevuje smysl a cit pro kulturní rozdíly
-
vysvětlí přínos kulturních institucí a orientuje se v jejich nabídce
|
Kultura a umění
Umělecké slohy
Kulturní instituce
|
pokrytí průřezových témat |
MuV KD
,
PMOSV RSP
,
SaS
,
HPPEEV VČP |
přesahy |
|
Stát a právo |
výstupy | učivo |
-
na příkladech dokáže popsat hist. typy států, otrokářský, feudální, demokratický, totalitní
-
rozliší výkonnou, zákonodárnou a soudní moc
-
umí vysvětlit význam práv a povinností občanů
|
Vznik státu a právních norem
Historické typy států
Stát demokratický a totalitní
Zákonodárná, výkonná a soudní moc
Volby
Práva a povinnosti občanů
|
pokrytí průřezových témat |
VDO OOSS
,
POPŽ
,
PDMuV PSSSMeV KČPPMS
,
FVMOSV RSP
,
SaS
,
PL
,
MV
,
HPPE |
přesahy |
|
|