Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Člověk a společnost
Kompetence k řešení problémů 
- 
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit 
 
- 
 je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení 
 
- 
umí naslouchat ostatním členům v týmu 
 
 
 
Kompetence sociální a personální 
- 
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin 
 
- 
respektuje vnitřní řád školy 
 
- 
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska 
 
 
 
Kompetence pracovní 
- 
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky 
 
- 
dodržuje pravidla při práci s nebezpečným materiálem 
 
- 
dodržuje vnitřní řád školy, učeben 
 
- 
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
vyhledává  a třídí informace 
 
- 
používá obecně užívané termíny 
 
- 
vytváří si plán pro dosažení učebních cílů 
 
- 
vytváří z těchto zdrojů samostatné práce 
 
- 
učí se pracovat samostatně a tvořivě 
 
 
 
Kompetence komunikativní 
- 
naslouchá promluvám druhých lidí a porozumí jim 
 
- 
rozumí různým typům textů a záznamů 
 
- 
umí vyhledávat na internetu 
 
 
 
Kompetence občanské 
- 
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu 
 
- 
respektuje zákony a společenské normy 
 
- 
poskytne dle svých možností účinnou pomoc 
 
- 
v krizových situacích se chová ohleduplně 
 
- 
podporuje zájem ochrany zdraví 
 
- 
respektuje požadavky na životní prostředí 
 
 
 
| Národ vlast | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
vysvětlí pojem národ z hlediska své přináležitosti k českému národu a státu 
 
- 
uvede příklady typických zvyklostí a tradic 
 
- 
na příkladech vyloží pojmy vlast, vlastenectví, odliší od nacionalismu 
 
- 
Vysvětlí význam státních symbolů a příležitostí kdy se používají 
 
 
 | 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 VDO OOSS
						, 
					POPŽ
						, 
					PDOSV SaS
						, 
					MV
						, 
					KoVMEGS ES
						, 
					OES
						, 
					JE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Majetek a bohatství | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
 dokáže rozlišit rozdíl mezi aktivně a pasivně získaným najetkem 
 
- 
rozlišuje různé formy vlastnictví, vlastníků, vlastnických práv a povinností 
 
- 
umí zdůvodnit nepřijatelnost vandalismu na veřejném majetku 
 
 
 | 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV PSSSOSV MV
						, 
					HPPE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Příroda a její ochrana | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
dokáže vysvětlit pojmy životní prostředí, ekologie, recyklace, jak se šetrně chovat k přírodě 
 
- 
orientuje se v globálních problémech, umí vysvětlit příčiny a následky  skl. efektu, ozonové díry, inverze 
 
- 
zná přír. rezervace, chráněné krajinné oblasti národní parky a pravidla chování v nich 
 
 
 | 
Poznej svoji krajinu 
Chraň svoji krajinu 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 EV E
						, 
					ZPŽ
						, 
					ŽP
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Kultura a její rozvíjení | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
porovnává různé podoby a projevy kultury, projevuje smysl a cit pro kulturní rozdíly 
 
- 
vysvětlí přínos kulturních institucí a orientuje se v jejich nabídce 
 
 
 | 
Kultura a umění 
Umělecké slohy 
Kulturní instituce 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV KD
						, 
					PMOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					HPPEEV VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Stát a právo | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
na příkladech dokáže popsat hist. typy států, otrokářský, feudální, demokratický, totalitní 
 
- 
rozliší výkonnou, zákonodárnou a soudní moc 
 
- 
umí vysvětlit význam práv a povinností občanů 
 
 
 | 
Vznik státu a právních norem 
Historické typy států 
Stát demokratický a totalitní 
Zákonodárná, výkonná a soudní moc 
Volby 
Práva a povinnosti občanů 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 VDO OOSS
						, 
					POPŽ
						, 
					PDMuV PSSSMeV KČPPMS
						, 
					FVMOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					PL
						, 
					MV
						, 
					HPPE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |