Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Člověk a svět práce
Kompetence k řešení problémů 
- 
 je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení 
 
- 
nenechá se odradit neúspěchem a nachází  jiná řešení 
 
- 
umí naslouchat ostatním členům v týmu 
 
 
 
Kompetence sociální a personální 
- 
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu 
 
- 
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách 
 
- 
respektuje vnitřní řád školy 
 
- 
oceňuje zkušenosti druhých lidí 
 
- 
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska 
 
- 
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu 
 
 
 
Kompetence pracovní 
- 
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky 
 
- 
žák je  veden ke koncentraci na pracovní výkon 
 
- 
vytváří si pozitivní vztah k práci 
 
- 
dodržuje vnitřní řád školy, učeben 
 
- 
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
používá obecně užívané termíny 
 
- 
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení 
 
- 
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace 
 
- 
učí se pracovat samostatně a tvořivě 
 
- 
učí se sebehodnocení 
 
 
 
Kompetence občanské 
- 
respektuje zákony a společenské normy 
 
- 
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu 
 
- 
poskytne dle svých možností účinnou pomoc 
 
- 
v krizových situacích se chová ohleduplně 
 
- 
respektuje požadavky na životní prostředí 
 
- 
podporuje zájem ochrany zdraví 
 
 
 
| Práce s drobným materiálem | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
učí se vytvářet přiměřenými pracovními operacemi a postupy na základě své představivosti různé výrobky z daného materiálu 
 
- 
učí se využívat při tvořivých činnostech s různým materiálem prvky lidových tradic 
 
- 
učí se volit vhodné pracovní pomůcky, nástroje a náčiní vzhledem k použitému materiálu 
 
- 
udržuje pořádek na pracovním místě a dodržuje zásady hygieny a bezpečnosti práce; poskytne první pomoc při úrazu 
 
 
 | 
- práce s drobným materiálem - vlastnosti materiálu, funkce a využití pracovních pomůcek a nástrojů, využití v praxi 
- jednoduché pracovní postupy, využití tradic a lidových zvyků, řemesla 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV PRTOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					K
						, 
					ŘPRD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Konstrukční činnosti | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
provádí při práci se stavebnicemi jednoduchou montáž a demontáž 
 
- 
pracuje podle slovního návodu, předlohy, jednoduchého náčrtu 
 
- 
dodržuje zásady hygieny a bezpečnosti práce, poskytne první pomoc při úrazu 
 
 
 | 
- práce se stavebnicemi - plošnými, konstrukčními, prostorovými 
- práce s návodem, předlohou 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV PRTOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					K
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Pěstitelské práce | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
učí se provádět jednoduché pěstitelské činnosti, samostatně vede pěstitelské pokusy a pozorování 
 
- 
ošetřuje a pěstuje podle daných zásad pokojové i jiné rostliny 
 
- 
učí se volit podle druhu pěstitelských činností správné pomůcky, nástroje a náčiní 
 
- 
dodržuje zásady hygieny a bezpečnosti práce; učí se poskytnout první pomoc při úrazu 
 
 
 | 
- základní podmínky pro pěstování rostlin 
- pěstování pokojových rostlin 
- pěstování rostlin ze semen v místnosti 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV PRTOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					ŘPRDEV ZPŽ
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Příprava pokrmů | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
učí se orientovat se v základním vybavení kuchyně 
 
- 
učí se připravit samostatně jednoduchý pokrm 
 
- 
dodržuje pravidla správného stolování a společenského chování 
 
- 
udržuje pořádek a čistotu pracovních ploch, dodržuje základy hygieny a bezpečnosti práce; učí se poskytnout první pomoc i při úrazu v kuchyni 
 
 
 | 
- základní vybavení kuchyně 
- výběr a nákup potravin, skladování potravin 
- jednoduchá úprava stolu 
- pravidla správného stolování 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV PRTOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					K
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |