Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Člověk a svět práce
Kompetence k řešení problémů
-
je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení
-
nenechá se odradit neúspěchem a nachází jiná řešení
-
umí naslouchat ostatním členům v týmu
Kompetence sociální a personální
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
respektuje vnitřní řád školy
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
-
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
-
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
Kompetence pracovní
-
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
-
používá obecně užívané termíny
-
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
-
učí se sebehodnocení
Kompetence občanské
-
respektuje zákony a společenské normy
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
-
poskytne dle svých možností účinnou pomoc
-
v krizových situacích se chová ohleduplně
-
respektuje požadavky na životní prostředí
-
podporuje zájem ochrany zdraví
Práce s drobným materiálem |
výstupy | učivo |
-
učí se vytvářet přiměřenými pracovními operacemi a postupy na základě své představivosti různé výrobky z daného materiálu
-
učí se využívat při tvořivých činnostech s různým materiálem prvky lidových tradic
-
učí se volit vhodné pracovní pomůcky, nástroje a náčiní vzhledem k použitému materiálu
-
udržuje pořádek na pracovním místě a dodržuje zásady hygieny a bezpečnosti práce; poskytne první pomoc při úrazu
|
- práce s drobným materiálem - vlastnosti materiálu, funkce a využití pracovních pomůcek a nástrojů, využití v praxi
- jednoduché pracovní postupy, využití tradic a lidových zvyků, řemesla
|
pokrytí průřezových témat |
MeV PRTOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
ŘPRD |
přesahy |
|
Konstrukční činnosti |
výstupy | učivo |
-
provádí při práci se stavebnicemi jednoduchou montáž a demontáž
-
pracuje podle slovního návodu, předlohy, jednoduchého náčrtu
-
dodržuje zásady hygieny a bezpečnosti práce, poskytne první pomoc při úrazu
|
- práce se stavebnicemi - plošnými, konstrukčními, prostorovými
- práce s návodem, předlohou
|
pokrytí průřezových témat |
MeV PRTOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
KaK
,
ŘPRD |
přesahy |
|
Pěstitelské práce |
výstupy | učivo |
-
učí se provádět jednoduché pěstitelské činnosti, samostatně vede pěstitelské pokusy a pozorování
-
ošetřuje a pěstuje podle daných zásad pokojové i jiné rostliny
-
učí se volit podle druhu pěstitelských činností správné pomůcky, nástroje a náčiní
-
dodržuje zásady hygieny a bezpečnosti práce; učí se poskytnout první pomoc při úrazu
|
- základní podmínky pro pěstování rostlin
- pěstování pokojových rostlin
- pěstování rostlin ze semen v místnosti
|
pokrytí průřezových témat |
MeV PRTOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
ŘPRDEV ZPŽ
,
VČP |
přesahy |
|
Příprava pokrmů |
výstupy | učivo |
-
učí se orientovat se v základním vybavení kuchyně
-
učí se připravit samostatně jednoduchý pokrm
-
dodržuje pravidla správného stolování a společenského chování
-
udržuje pořádek a čistotu pracovních ploch, dodržuje základy hygieny a bezpečnosti práce; učí se poskytnout první pomoc i při úrazu v kuchyni
|
- základní vybavení kuchyně
- výběr a nákup potravin, skladování potravin
- jednoduchá úprava stolu
- pravidla správného stolování
|
pokrytí průřezových témat |
MeV PRTOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPE |
přesahy |
|
|