Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Člověk a svět práce
Kompetence k řešení problémů 
- 
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit 
 
- 
nenechá se odradit neúspěchem a nachází  jiná řešení 
 
- 
učí se asertivnímu chování 
 
 
 
Kompetence sociální a personální 
- 
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách 
 
- 
respektuje vnitřní řád školy 
 
- 
oceňuje zkušenosti druhých lidí 
 
 
 
Kompetence pracovní 
- 
vytváří si pozitivní vztah k práci 
 
- 
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky 
 
- 
dodržuje vnitřní řád školy, učeben 
 
- 
chápe podstatu, cíl a riziko podnikání 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
užívá odbornou terminologii 
 
- 
vyhledává  a třídí informace 
 
- 
vytváří si plán pro dosažení učebních cílů 
 
- 
učí se pracovat samostatně a tvořivě 
 
- 
učí se sebehodnocení 
 
 
 
Kompetence komunikativní 
- 
vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu 
 
- 
umí vyhledávat na internetu 
 
 
 
Kompetence občanské 
- 
respektuje zákony a společenské normy 
 
- 
odmítá útlak a hrubé zacházení 
 
- 
v krizových situacích se chová ohleduplně 
 
 
 
| péče o dítě, bezpečnost v dílnách | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
Vztahy mezi partnery, příprava na rodičovství 
Početí, těhotenství 
Novorozenec, kojenec, batole 
Předškolní a školní věk 
Péče o nemocné dítě 
Bezpečnost dětí v domácnosti  
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV ŘPRD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| volba profesní orientace | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
Sebepoznání, sebehodnocení 
Osobní zájmy, zdravotní stav 
Informační základna pro volbu povolání 
Práce s profesními informacemi a využití poradenských služeb 
  
 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV PL
						, 
					MV | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| možnosti vzdělání | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
Přijímací řízení 
Charakter pracovních činností a pracovní prostředí 
Požadavky na absolventy v daném oboru 
Chlapecká a dívčí povolání 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					PL
						, 
					MVVMEGS ES | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| typy středních škol a odbor.učilišť | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
posoudí své možnosti v oblasti profesní orientace 
 
- 
orientuje se v náplni učeb. a stud.oborů 
 
- 
orientuje se v typech SŠ 
 
- 
orientuje se v nabídce pracovních možností svého regionu 
 
- 
umí vyhledávat informace, orientuje se v pojmech drobného podnikání 
 
- 
orientuje se v nabídce poradenských služeb 
 
 
 | 
Typy SŠ a aktualizace na  region 
Práce s náborovými materiály 
Vyplňování cvičné přihlášky 
Práce na PC - program "Volba povolání"  
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV KČPPMS
						, 
					FVMOSV RSP
						, 
					PL
						, 
					MVVMEGS ES | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| zaměstnání, trh práce | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
posoudí své možnosti v oblasti profesní orientace 
 
- 
orientuje se v nabídce pracovních možností svého regionu 
 
- 
umí vyhledávat informace, orientuje se v pojmech drobného podnikání 
 
- 
orientuje se v nabídce poradenských služeb 
 
 
 | 
Pracovní příležitosti v regionu 
Způsoby hledání zaměstnání 
Životopis, pohovory u zaměstnavatele 
Úřady práce, problémy nezaměstnanosti 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV KČPPMS
						, 
					FVMOSV PL
						, 
					MV | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| drobné podnikání | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
posoudí své možnosti v oblasti profesní orientace 
 
- 
orientuje se v nabídce pracovních možností svého regionu 
 
- 
umí vyhledávat informace, orientuje se v pojmech drobného podnikání 
 
 
 | 
Možnosti podnikání v jednotlivých oborech 
Předpisy pro drobné podnikání 
Řízení a organizace firmy 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV KČPPMS
						, 
					FVMOSV PL
						, 
					MV
						, 
					KaK | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| elektrotechnika v domácnosti | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
dodržuje základní hygienická a bezpečnostní pravidla a předpisy a poskytne první pomoc při úrazu, včetně úrazu elektrickým proudem 
 
- 
dovede se orientovat v oboru elektrotechnika, umí číst schématické značky, elektrické obvody, umí pracovat s elektrotechnickou stavebnicí, umí zapojovat dle schémat elektrické obvody 
 
 
 | 
Nebezpečí úrazu elektrickým proudem – bezpečnost práce 
Užití elektrické energie 
Výroba a rozvod elektrické energie 
Elektrická instalace v budově (elektrická přípojka, elektroměr, elektrické obvody – světelné a zásuvkové, jističe) 
Elektrické spotřebiče v domácnosti 
-          funkce a užití 
-          návod a obsluha 
-          bezpečnost a ekonomika provozu 
-          štítek na elektrickém spotřebiči 
Drobná domácí údržba – elektrikářské práce (výměna žárovky, bezpečná manipulace s prodlužovací šňůrou, údržba elektrických spotřebičů) 
 
 
Elektrotechnická stavebnice 
(Schéma elektrických obvodů v bytové instalaci, jednotlivé elektrické obvody v bytové instalaci – světelné, zásuvkové; 
montáž a demontáž  uvedených  obvodů 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
 | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| provoz a údržba domácnosti | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
Energie (voda, teplo, světlo) 
Rozpočet domácnosti : 
-          příjmy a výdaje 
-          úspory 
Hotovostní a bezhotovostní platební styk 
Údržba a úklid domácnosti 
Úklid bytu  
-          čistící pomůcky a prostředky 
Odpad a jeho likvidace (ekologie) 
Bezpečnost v domácnosti 
 
 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
 | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| elektrotechnika | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
dodržuje základní hygienická a bezpečnostní pravidla a předpisy a poskytne první pomoc při úrazu, včetně úrazu elektrickým proudem 
 
- 
správně zachází s pomůckami, nástroji, nářadím a zařízením 
 
- 
dovede se orientovat v oboru elektrotechnika, umí číst schématické značky, elektrické obvody, umí pracovat s elektrotechnickou stavebnicí, umí zapojovat dle schémat elektrické obvody 
 
 
 | 
ELEKTROTECHNIKA : 
- schématické značky v elektrotechnice 
- elektrické obvody  
- práce s elektrostavebnicí ( zapojování elektrických obvodů ) 
- elelktrotechnické součástky  
- polovopdiče, převod PN ( polovodičová dioda zapojená v nepropustném směru, polovodičová dioda zapojená v propustném směru ) 
- první pomoc při úrazu elektrickým proudem 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV PRTOSV RSP
						, 
					K
						, 
					ŘPRD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| práce s počítačem | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
zná základní informace o počítači, umí se orientovat v daných počítačových programech,umí obsluhovat přídavná zařízení, dovede pracovat a orientovat se na internetu 
 
 
 | 
PRÁCE S POČÍTAČEM : 
- práce a orientace v programu MICROSOFT WORD 
- práce a orientace v programu MICROSOFT EXCEL 
- práce a orientace v programu MICROSOFT POWERPOINT 
- práce s internetem 
- práce s přídavnými zařízeními scaner, tiskárna 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV KČPPMS
						, 
					IVMSR
						, 
					SMS
						, 
					VAMS
						, 
					FVM
						, 
					TMS
						, 
					PRTOSV RSP
						, 
					K
						, 
					ŘPRD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| práce s dřevem | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
správně zachází s pomůckami, nástroji, nářadím a zařízením 
 
- 
užívá technickou dokumentaci,připraví si vlastní náčrt, tech. výkres, zvolí správný prac. postup a dovede dle tech. dokumentace vyrobit daný výrobek ( dřevo, kov ) 
 
- 
provádí  práce s technickými materiály ( dřevo,plasty, kovy ) a dodržuje technologickou kázeň 
 
 
 | 
OBRÁBĚNÍ DŘEVA : 
 HOBLOVÁNÍ : 
- hoblování, účel hoblování,popis hoblíku, druhy hoblíků (uběrák, rovnač-macek, hladík,klopkař, cidič, zubák ), podstata hoblování -příprava k hoblování (příprava dřeva,     upínání dřeva, příprava hoblíku ) 
- ukázka, nácvik ( postoj při hoblování,hoblování po vláknech, hoblování proti vláknům, správný způsob hoblování 
- bezpečnost práce při hoblování 
LEPENÍ : 
- podstata lepení 
- přehled lepidel a jejich použití 
- bezpečbost práce při lepení 
NÁTĚR DŘEVA : 
- účel nátěru 
- způsoby nanášení nátěrových hmot 
- postup natírání dřeva štětcem 
- příprava štětce, příprava nátěrové plochy, příprava dřeva 
- břehled barev a emailů 
ŘEZÁNÍ : 
 -práce s dřevem - řezání pilkou ocaskou, děrovkou, zásady správného řezání, podstata, ukázka, nácvik 
- druhy pil - ocaska, děrovka, čepovka, pilka na kov, rámová pila, lupénková pilka 
   výrobek z dřeva : podle předlohy ( tech.výkresu  dětská houpačka ) nebo dle vlastního návrhu  
DŘEVOOBRÁBĚCÍ STROJE : 
- kotoučová pila 
- pásová pila 
- frézky 
ELEKTRICKÉ RUČNÍ NÁŘADÍ : 
- el. vrtačka 
- aku vrtačky, šroubováky, rozbrušovačky atd. 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
 | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| kovy | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
správně zachází s pomůckami, nástroji, nářadím a zařízením 
 
- 
užívá technickou dokumentaci,připraví si vlastní náčrt, tech. výkres, zvolí správný prac. postup a dovede dle tech. dokumentace vyrobit daný výrobek ( dřevo, kov ) 
 
- 
provádí  práce s technickými materiály ( dřevo,plasty, kovy ) a dodržuje technologickou kázeň 
 
 
 | 
KOVY : 
ŠROUBY A MATICE : 
- šroubové spojení 
- názvosloví maticového šroubu ( průměr šroubu, délka šroubu, délka závitu, výška hlavy šroubu, výška matice atd. ) 
- různé druhy šroubu a matic  
- šrouby do plechu a závitořezné šrouby   
ZÁVITY : 
- závit a šroubovice  
- rozdělení závitů 
- profily závitů ( metrický, whitwortův, rovnoramenný, oblý ) 
- metrický závit 
- závitové šablony, měření závitů 
- ruční řezání závitů - princip a postup řezání závitů ( závitníky, závitová očka ) 
- bezpečnost pro ruční řezání závitů 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV PRTOSV RSP
						, 
					K
						, 
					ŘPRDEV ŽP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |