telefon:596719879fax:596719824
ředitel:Mgr.Jana Jeřábkovákontakty:Mgr.Marie Síkorová
REDIZO:600145191IČ:70631727
email:skola@zsmitusova8.cz
zřizovatel:Statutární město Ostrava,Městský obvod Ostrava-Jih, Ostrava-Hrabůvka Horní 3
Cesta za poznáním

Základní škola Ostrava - Hrabůvka

Mitušova 8/1115 , www.zsmitusova8.cz
Učební osnovy

Doplňující vzdělávací obory

Další cizí jazyk
Konverzace v cizím jazyceDějepisné praktikumPočitačové praktikumFyzikální praktika
6. ročník
povinný
0+2

1. Obsahové, časové a organizační vymezení

Vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace je zastoupena obory Český jazyk a literatura, Cizí jazyk, Další cizí jazyk. Cizí jazyk vede žáky k poznání okolního světa. Společně s Českým jazykem a literaturou se snaží podporovat jejich touhu po poznání a napomáhá tak k rozvíjení celkové osobnosti žáka.

1.1 Vzdělávací obsahy a jejich cíle

V etapě základního vzdělávání je cílem vybavit žáka schopnostmi, dovednostmi, postoji a poznatky, na jejichž základě dovedou žáci pracovat v kolektivu, společně i samostatně řešit

problémy. Cizí jazyk získává zájem žáků o studium jazyka a vytváří pozitivní vztah k tomuto předmětu. Dále vede k osvojení potřebných jazykových znalostí a dovedností a k aktivnímu využití účinné komunikace v cizím jazyce, k získání schopnosti číst s porozuměním přiměřené texty v daném cizím jazyce, k porozumění přiměřeně (jazykově, obsahově, rozsahem) náročnému ústnímu sdělení na úrovni osvojených znalostí.

Směřuje k poznání kultury zemí příslušné jazykové oblasti, vyhledávání nejdůležitějších informací o zemích studovaného jazyka a k práci s nimi.

Zároveň vede k pochopení významu znalosti cizích jazyků pro osobní život, formování vzájemného porozumění mezi zeměmi, respektu a tolerance k odlišným kulturním hodnotám jiných národů, k poznání kultury zemí příslušné jazykové oblasti.

1.2 Upřednostňované formy realizace vyučovacího procesu

Podle charakteru učiva a cílů vzdělávání se užívají tyto formy a metody :

- skupinové vyučování

- dialogy

- výklad

- poslech/ četba, reprodukce textu (písemná ústní)

- samostatná práce (vyhledávání informací, práce se slovníkem a s autentickými materiály)

- hry, soutěže, recitace, dramatizace, zpěv

- výukové programy na PC

- krátkodobé projekty

- jazykové olympiády

- výjezdy do zahraničí

- příležitostné akce

- projekty

1.3 Pomůcky

- učebnice

- pracovní sešity

- videoakazety

- DVD

- počítače, internet

1.4 Časová dotace vyučovacího předmětu

2 hodiny týdně

1.5 Ročníky ,ve kterých se vyučovací předmět realizuje

6. - 9.ročník

1.6. Místo realizace vyučovacího předmětu

- kmenová třída

- jazyková učebna

- učebna VT

1.7 Dělení výuky na skupiny,spojování žáků z různých ročníků

žáci se v hodinách Nj dělí na skupiny v rámci ročníku

2.Výchovné a vzdělávací strategie

Vzdělávání v dané vzdělávací oblasti zaměřuje k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí tím, že vede žáka k :

- užívání jazyka jako svébytného prostředku komunikace

- chápání komunikace v cizím jazyce jako neoddělitelné součásti lidské existence

- rozvíjení potenciálu,kultivování projevů a potřeb a k utváření hierarchie hodnot

- spoluvytváření vstřícné a podnětné atmosféry pro tvorbu,pochopení a poznání kulturních hodnot v širších sociálních souvislostech

- tolerantnímu přístupu k různorodým kulturním hodnotám současnosti a minulosti i kulturním projevům a potřebám různorodých skupin,národů a národností

- uvědomování si sebe samého jako svobodného jedince

- tvořivému přístupu ke světu,k možnosti aktivního překonávání životních stereotypů a obohacování duševního života

2.1 Průřezová témata

OSV- sociální rozvoj

EGS -Evropa a svět nás zajímá, Objevujeme Evropu a svět

MKV- lidské vztahy, kulturní diference, multikulturalita, etnický původ

MDV- tvorba mediálního sdělen

EV - lidské aktivity a problémy životního prostředí, vztah člověka k prostředí

VDO - občanská společnost a škola