1.Obsahové, časové a organizační vymezení
Konverzace v cizím jazyce patří společně s Dalším cizím jazykem, Dramatickou výchovou, Dějepisným, Počítačovým a Fyzikálním praktikem do vzdělávací oblasti Doplňující vzdělávací obory. Konverzace v cizím jazyce vede žáky k poznání okolního světa. Společně s Českým jazykem a literaturou se snaží podporovat jejich jazykovědnou touhu a napomáhá tak k rozvíjení celkové osobnosti žáka.
1.1 Vzdělávací obsahy a jejich cíle
V etapě základního vzdělávání je cílem vybavit žáka schopnostmi, dovednostmi, postoji a poznatky, na jejichž základě dovedou žáci pracovat v kolektivu, společně i samostatně řešit
problémy.Cizí jazyk získává zájem žáků o studium jazyka a vytváří pozitivní vztah k tomuto předmětu. Dále vede k osvojení potřebných jazykových znalostí a dovedností a k aktivnímu využití účinné komunikace v cizím jazyce, k získání schopnosti číst s porozuměním přiměřené texty v daném cizím jazyce, k porozumění přiměřeně (jazykově, obsahově, rozsahem) náročnému ústnímu sdělení na úrovni osvojených znalostí.
Směřuje k poznání kultury zemí příslušné jazykové oblasti, vyhledávání nejdůležitějších informací o zemích studovaného jazyka a k práci s nimi.
Zároveň vede k pochopení významu znalosti cizích jazyků pro osobní život, formování vzájemného porozumění mezi zeměmi, respektu a toleranci k odlišným kulturním hodnotám jiných národů a k poznání kultury zemí příslušné jazykové oblasti.
1.2 Upřednostňované formy realizace vyučovacího procesu
Podle charakteru učiva a cílů vzdělávání se užívají tyto formy a metody :
Vyučovací hodina - skupinové vyučování, dialogy, výklad, poslech, četba, reprodukce textu (písemná ústní), samostatná práce (vyhledávání informací, práce se slovníkem a s autentickými materiály), hry, soutěže, recitace, dramatizace, zpěv, výukové programy na PC, krátkodobé projekty
Olympiády
Výjezdy do zahraničí
Příležitostné akce
Projekty
1.3 Pomůcky
- učebnice
- pracovní sešity
- videoakazety
- DVD
- počítače, internet
1.4 Časová dotace vyučovacího předmětu
1 hodina týdně
1.5 Ročníky ,ve kterých se vyučovací předmět realizuje
8.-9.ročník
1.6. Místo realizace vyučovacího předmětu
klasická nebo jazyková učebna, učebna VT
1.7 Dělení výuky na skupiny,spojování žáků z různých ročníků
žáci se v hodinách KCJ dělí na skupiny v rámci ročníku
2.Výchovné a vzdělávací strategie
Vzdělávání v dané vzdělávací oblasti směřuje k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí tím, že vede žáka k :
- užívání jazyka jako svébytného prostředku komunikace
- chápání komunikace v cizím jazyce jako neoddělitelné součásti lidské existence
- rozvíjení potenciálu,kultivování projevů a potřeb a k utváření hierarchie hodnot
- spoluvytváření vstřícné a podnětné atmosféry pro tvorbu,pochopení a poznání kulturních hodnot v širších sociálních souvislostech
- tolerantnímu přístupu k různorodým kulturním hodnotám současnosti a minulosti i kulturním projevům a potřebám různorodých skupin,národů a národností
- uvědomování si sebe samého jako svobodného jedince
- tvořivému přístupu ke světu,k možnosti aktivního překonávání životních stereotypů a obohacování duševního života
2.1 Průřezová témata
- OSV (Sociální rozvoj)
- EGS (Evropa a svět nás zajímá, Objevujeme Evropu a svět)
- MKV (Lidské vztahy, Kulturní diference, Multikulturalita, Etnický původ)
- MDV (Tvorba mediálního sdělení)
- EV (Lidské aktivity a problémy životního prostředí, Vztah člověka k prostředí)
- VDO (Občanská společnost a škola)