telefon:596719879fax:596719824
ředitel:Mgr.Jana Jeřábkovákontakty:Mgr.Marie Síkorová
REDIZO:600145191IČ:70631727
email:skola@zsmitusova8.cz
zřizovatel:Statutární město Ostrava,Městský obvod Ostrava-Jih, Ostrava-Hrabůvka Horní 3
Cesta za poznáním

Základní škola Ostrava - Hrabůvka

Mitušova 8/1115 , www.zsmitusova8.cz
Učební osnovy

Doplňující vzdělávací obory

Další cizí jazykKonverzace v cizím jazyce
Dějepisné praktikumPočitačové praktikumFyzikální praktika
8. ročník
volitelný (bez skupiny)
1
9. ročník
volitelný (bez skupiny)
1

1.Obsahové, časové a organizační vymezení

Konverzace v cizím jazyce patří společně s Dalším cizím jazykem, Dramatickou výchovou, Dějepisným, Počítačovým a Fyzikálním praktikem do vzdělávací oblasti Doplňující vzdělávací obory. Konverzace v cizím jazyce vede žáky k poznání okolního světa. Společně s Českým jazykem a literaturou se snaží podporovat jejich jazykovědnou touhu a napomáhá tak k rozvíjení celkové osobnosti žáka.

1.1 Vzdělávací obsahy a jejich cíle

V etapě základního vzdělávání je cílem vybavit žáka schopnostmi, dovednostmi, postoji a poznatky, na jejichž základě dovedou žáci pracovat v kolektivu, společně i samostatně řešit

problémy.Cizí jazyk získává zájem žáků o studium jazyka a vytváří pozitivní vztah k tomuto předmětu. Dále vede k osvojení potřebných jazykových znalostí a dovedností a k aktivnímu využití účinné komunikace v cizím jazyce, k získání schopnosti číst s porozuměním přiměřené texty v daném cizím jazyce, k porozumění přiměřeně (jazykově, obsahově, rozsahem) náročnému ústnímu sdělení na úrovni osvojených znalostí.

Směřuje k poznání kultury zemí příslušné jazykové oblasti, vyhledávání nejdůležitějších informací o zemích studovaného jazyka a k práci s nimi.

Zároveň vede k pochopení významu znalosti cizích jazyků pro osobní život, formování vzájemného porozumění mezi zeměmi, respektu a toleranci k odlišným kulturním hodnotám jiných národů a k poznání kultury zemí příslušné jazykové oblasti.

1.2 Upřednostňované formy realizace vyučovacího procesu

Podle charakteru učiva a cílů vzdělávání se užívají tyto formy a metody :

Vyučovací hodina - skupinové vyučování, dialogy, výklad, poslech, četba, reprodukce textu (písemná ústní), samostatná práce (vyhledávání informací, práce se slovníkem a s autentickými materiály), hry, soutěže, recitace, dramatizace, zpěv, výukové programy na PC, krátkodobé projekty

Olympiády

Výjezdy do zahraničí

Příležitostné akce

Projekty

1.3 Pomůcky

- učebnice

- pracovní sešity

- videoakazety

- DVD

- počítače, internet

1.4 Časová dotace vyučovacího předmětu

1 hodina týdně

1.5 Ročníky ,ve kterých se vyučovací předmět realizuje

8.-9.ročník

1.6. Místo realizace vyučovacího předmětu

klasická nebo jazyková učebna, učebna VT

1.7 Dělení výuky na skupiny,spojování žáků z různých ročníků

žáci se v hodinách KCJ dělí na skupiny v rámci ročníku

2.Výchovné a vzdělávací strategie

Vzdělávání v dané vzdělávací oblasti směřuje k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí tím, že vede žáka k :

- užívání jazyka jako svébytného prostředku komunikace

- chápání komunikace v cizím jazyce jako neoddělitelné součásti lidské existence

- rozvíjení potenciálu,kultivování projevů a potřeb a k utváření hierarchie hodnot

- spoluvytváření vstřícné a podnětné atmosféry pro tvorbu,pochopení a poznání kulturních hodnot v širších sociálních souvislostech

- tolerantnímu přístupu k různorodým kulturním hodnotám současnosti a minulosti i kulturním projevům a potřebám různorodých skupin,národů a národností

- uvědomování si sebe samého jako svobodného jedince

- tvořivému přístupu ke světu,k možnosti aktivního překonávání životních stereotypů a obohacování duševního života

2.1 Průřezová témata

- OSV (Sociální rozvoj)

- EGS (Evropa a svět nás zajímá, Objevujeme Evropu a svět)

- MKV (Lidské vztahy, Kulturní diference, Multikulturalita, Etnický původ)

- MDV (Tvorba mediálního sdělení)

- EV (Lidské aktivity a problémy životního prostředí, Vztah člověka k prostředí)

- VDO (Občanská společnost a škola)