1.Obsahové, časové a organizační vymezení 
Konverzace v cizím jazyce patří společně s Dalším cizím jazykem, Dramatickou výchovou, Dějepisným, Počítačovým a  Fyzikálním praktikem do vzdělávací oblasti Doplňující vzdělávací obory. Konverzace v cizím jazyce vede žáky k poznání okolního světa. Společně s Českým jazykem  a literaturou se snaží podporovat jejich jazykovědnou touhu a napomáhá tak k rozvíjení celkové osobnosti žáka.
1.1 Vzdělávací obsahy a jejich cíle
V etapě základního vzdělávání je cílem vybavit žáka schopnostmi, dovednostmi, postoji a poznatky, na jejichž základě dovedou žáci pracovat v kolektivu, společně i samostatně řešit 
problémy.Cizí jazyk získává zájem žáků o studium jazyka a vytváří pozitivní vztah k tomuto předmětu. Dále vede k osvojení potřebných jazykových znalostí a dovedností a k aktivnímu využití účinné komunikace v cizím jazyce, k získání schopnosti číst s porozuměním přiměřené texty v daném cizím jazyce, k porozumění přiměřeně (jazykově, obsahově, rozsahem) náročnému ústnímu sdělení na úrovni osvojených znalostí.
Směřuje k poznání kultury zemí příslušné jazykové oblasti, vyhledávání nejdůležitějších informací o zemích studovaného jazyka a k práci s nimi.
Zároveň vede k pochopení významu znalosti cizích jazyků pro osobní život, formování vzájemného porozumění mezi zeměmi, respektu a toleranci k odlišným kulturním hodnotám jiných národů a k poznání kultury zemí příslušné jazykové oblasti.
1.2 Upřednostňované formy realizace vyučovacího procesu
 
 Podle charakteru učiva a cílů vzdělávání se užívají tyto formy a metody :
Vyučovací hodina - skupinové vyučování, dialogy, výklad, poslech, četba, reprodukce textu (písemná ústní), samostatná práce (vyhledávání informací, práce se slovníkem a s autentickými materiály), hry, soutěže, recitace, dramatizace, zpěv, výukové programy na PC, krátkodobé projekty
Olympiády
Výjezdy do zahraničí
Příležitostné akce
Projekty
 1.3 Pomůcky
 - učebnice
 - pracovní sešity
 - videoakazety
 - DVD
 - počítače, internet
 
1.4 Časová dotace  vyučovacího předmětu
  1  hodina týdně
1.5 Ročníky ,ve kterých se vyučovací předmět realizuje
    8.-9.ročník
1.6. Místo realizace vyučovacího předmětu
   klasická nebo jazyková učebna, učebna VT
1.7 Dělení výuky na skupiny,spojování žáků z různých ročníků
     žáci se v hodinách KCJ dělí na skupiny v rámci ročníku
 2.Výchovné a vzdělávací strategie
   Vzdělávání v dané vzdělávací oblasti směřuje k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí tím, že vede žáka k :
 - užívání jazyka jako svébytného prostředku komunikace
 - chápání komunikace v cizím jazyce jako neoddělitelné součásti lidské existence 
 -  rozvíjení  potenciálu,kultivování projevů a potřeb a k utváření hierarchie hodnot
 - spoluvytváření vstřícné a podnětné atmosféry pro tvorbu,pochopení a poznání kulturních hodnot v širších sociálních   souvislostech
 -  tolerantnímu přístupu k různorodým kulturním hodnotám současnosti a minulosti i kulturním  projevům a potřebám různorodých skupin,národů a národností
 - uvědomování si sebe samého jako svobodného jedince
 -  tvořivému přístupu ke světu,k možnosti aktivního překonávání  životních stereotypů a obohacování duševního života
 2.1 Průřezová témata
-    OSV (Sociální rozvoj)
-	EGS (Evropa a svět nás zajímá, Objevujeme Evropu a svět)
-	MKV (Lidské vztahy, Kulturní diference, Multikulturalita, Etnický původ)
-	MDV (Tvorba mediálního sdělení)
-	EV (Lidské aktivity a problémy životního prostředí, Vztah člověka k prostředí)
-	VDO (Občanská společnost a škola)