telefon:596719879fax:596719824
ředitel:Mgr.Jana Jeřábkovákontakty:Mgr.Marie Síkorová
REDIZO:600145191IČ:70631727
email:skola@zsmitusova8.cz
zřizovatel:Statutární město Ostrava,Městský obvod Ostrava-Jih, Ostrava-Hrabůvka Horní 3
Cesta za poznáním

Základní škola Ostrava - Hrabůvka

Mitušova 8/1115 , www.zsmitusova8.cz
Učební osnovy

Doplňující vzdělávací obory

Další cizí jazykKonverzace v cizím jazyceDějepisné praktikumPočitačové praktikum
Fyzikální praktika
7. ročník
volitelný (bez skupiny)
1
9. ročník
volitelný (bez skupiny)
1

1.Obsahové, časové a organizační vymezení

Počítačové praktikum je rozšiřující obor Informatiky. Vzhledem k narůstající potřebě osvojení si všech dovedností práce s výpočetní technikou byla tato rozšiřující vzdělávací oblast zařazena do základního vzdělávání. Vzdělávací oblast Počítačové praktikum umožňuje všem zájemcům dosáhnout vyšší úrovně informační gramotnosti. Získané dovednosti jsou v informační společnosti nezbytným předpokladem pro další studium na středních a odborných školách.

1.1 Vzdělávací obsahy a jejich cíle

Cílem práce s počítačem je vyřešení úlohy, získání výsledků. Ať již vytváříme nějaký text, kreslíme obrázek, počítáme početní příklad, vždy se musíme dopracovat k nějakému výsledku. Tím bude konečný tvar textu, hotový obrázek, nebo výsledek početního příkladu. K vyřešení úlohy (aplikace) použijeme k tomu určený aplikační program.

Počítačové praktikum umožní rozšíření znalostí a dovedností potřebných při zpracovávání náročnějších textů v prostředí MS Word a MS Excel. Seznámí žáky s využitím stylů, odstavců, šablon, formulářů, vkládání objektů, tiskem obálek a štítků. Možnosti využití objektů wordartu, klipů a obrázků, jejich formátování a kombinování s textem (vodoznak, obtékání, podkládání pod text a podobně), přehled možností zefektivnění a zrychlení práce a náměty na vytváření reprezentativní formy vizitek, jídelních lístků, pozvánek, diplomů, zpracovávání náročnějších datových tabulek a grafů.

1.2. Upřednostňované formy realizace vyučovacího procesu

Podle charakteru učiva a cílů vzdělávání se užívají tyto formy a metody :

- samostatná práce

- krátkodobé projekty

- testy

- práce s internetem

- referáty

- ročníkové práce

1.3. Pomůcky

- PC

- internet

- programy pro PC

1.4. Časová dotace vyučovacího předmětu

1 hodina týdně

1.5. Ročníky, ve kterých se vyučovací předmět realizuje

7. a 9. ročník

1.6. Místo realizace vyučovacího předmětu

odborná učebna PC

1.7. Dělení výuky na skupiny, spojování žáků z různých ročníků

žáci se v Počítačových praktikách nedělí, utvářejí se skupiny podle zájmu

2. Výchovné a vzdělávací strategie

Vzdělávání v dané vzdělávací oblasti směřuje k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí tím, že vede žáka k:

- poznání úlohy informací a informačních činností

- využívání moderních informačních a komunikačních technologií

- porozumění toku informací, počínaje jejich vznikem, uložením na médium

- schopnosti formulovat svůj požadavek a využívat algoritmické myšlení

- využívání výpočetní techniky,aplikačního i výukového software ke zvýšení efektivnosti učení

a racionálnější organizaci práce

- tvořivému využívání softwarových a hardwarových prostředků při prezentaci výsledků své práce

- respektování práv k duševnímu vlastnictví při využívání software

- zaujetí odpovědného, etického přístupu k nevhodným obsahům, které se vyskytují na internetu nebo

v jiných mediích

- šetrné práci s výpočetní technikou