Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Umění a kultura
Kompetence k řešení problémů 
 
Kompetence sociální a personální 
 
Kompetence pracovní 
- 
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky 
 
- 
žák je  veden ke koncentraci na pracovní výkon 
 
- 
vytváří si pozitivní vztah k práci 
 
- 
dodržuje vnitřní řád školy, učeben 
 
- 
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace 
 
- 
používá obecně užívané termíny 
 
- 
učí se sebehodnocení 
 
- 
učí se pracovat samostatně a tvořivě 
 
 
 
| Vokální činnosti | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
Hudební rytmus - realizace písní ve 2/4 a 3/4 taktu, rozlišuje rytmus pomalý a rychlý, melodii stoupavou a klesavou, zeslabování a zesilování 
Vytleskání rytmu podle říkadel a písní 
Pěvecký a mluvní projev - pěvecké dovednosti, hlasová výchova, rozšiřování hlasového rozsahu, dynamicky odlišný zpěv 
Pojmy - notová osnova, noty, houslový klíč, pomlka, takt 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LV
						, 
					EPOSV SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					HPPEVMEGS JEEV VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Instrumentální činnosti | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
rytmizuje a melodizuje jednoduché texty, pokouší se improvizovat v rámci nejjednodušších hudebních forem 
 
- 
snaží se používat  jednoduché hudební nástroje k doprovodné hře 
 
 
 | 
Hra na hudební nástroje - reprodukce motivů, témat, jednoduchých skladbiček pomocí nástrojů z Orffova instrumentáře 
Rozlišování hudebních nástrojů podle zvuků 
Rytmizace, hudební hry (otázka - odpověď) 
Improvizace 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV TMS
						, 
					PRTOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					K
						, 
					Ko | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Hudebně pohybové činnosti | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem se snaží vyjadřovat  metrum, tempo, dynamiku, směr melodie 
 
 
 | 
Taktování 2/4 a 3/4 taktu, pohybový doprovod znějící hudby (pohybuje se podle daného rytmu, při tanci tleská, do pochodu bubnuje) 
Pohybové vyjádření hudby (pohybová improvizace - pohybově vyjadřuje hudbu, zpěv s tancem) 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LV
						, 
					EPOSV SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					K
						, 
					MV
						, 
					KoVMEGS JEEV VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Poslechové činnosti | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
rozlišuje jednotlivé kvality tónů, rozpozná výrazné tempové a dynamické změny v proudu znějící hudby 
 
- 
rozpozná v proudu znějící hudby některé hudební nástroje 
 
 
 | 
Kvality tónů, vztahy mezi tóny (akord) 
Píseň lidová a umělá  
Hudební výrazové prostředky, hudební prvky (pohyb melodie, rytmus) 
Hudební styly 
Vybrané skladby klasiků 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV KD
						, 
					PMMeV VAMSOSV RSP
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					Ko
						, 
					HPPEVMEGS OESEV VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |