Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Umění a kultura
Kompetence k řešení problémů
Kompetence sociální a personální
Kompetence pracovní
-
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
používá obecně užívané termíny
-
učí se sebehodnocení
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
Vokální činnosti |
výstupy | učivo |
|
Hudební rytmus - realizace písní ve 2/4 a 3/4 taktu, rozlišuje rytmus pomalý a rychlý, melodii stoupavou a klesavou, zeslabování a zesilování
Vytleskání rytmu podle říkadel a písní
Pěvecký a mluvní projev - pěvecké dovednosti, hlasová výchova, rozšiřování hlasového rozsahu, dynamicky odlišný zpěv
Pojmy - notová osnova, noty, houslový klíč, pomlka, takt
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LV
,
EPOSV SaS
,
SRaSO
,
PH
,
MV
,
Ko
,
HPPEVMEGS JEEV VČP |
přesahy |
|
Instrumentální činnosti |
výstupy | učivo |
-
rytmizuje a melodizuje jednoduché texty, pokouší se improvizovat v rámci nejjednodušších hudebních forem
-
snaží se používat jednoduché hudební nástroje k doprovodné hře
|
Hra na hudební nástroje - reprodukce motivů, témat, jednoduchých skladbiček pomocí nástrojů z Orffova instrumentáře
Rozlišování hudebních nástrojů podle zvuků
Rytmizace, hudební hry (otázka - odpověď)
Improvizace
|
pokrytí průřezových témat |
MeV TMS
,
PRTOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
Ko |
přesahy |
|
Hudebně pohybové činnosti |
výstupy | učivo |
-
reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem se snaží vyjadřovat metrum, tempo, dynamiku, směr melodie
|
Taktování 2/4 a 3/4 taktu, pohybový doprovod znějící hudby (pohybuje se podle daného rytmu, při tanci tleská, do pochodu bubnuje)
Pohybové vyjádření hudby (pohybová improvizace - pohybově vyjadřuje hudbu, zpěv s tancem)
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LV
,
EPOSV SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
MV
,
KoVMEGS JEEV VČP |
přesahy |
|
Poslechové činnosti |
výstupy | učivo |
-
rozlišuje jednotlivé kvality tónů, rozpozná výrazné tempové a dynamické změny v proudu znějící hudby
-
rozpozná v proudu znějící hudby některé hudební nástroje
|
Kvality tónů, vztahy mezi tóny (akord)
Píseň lidová a umělá
Hudební výrazové prostředky, hudební prvky (pohyb melodie, rytmus)
Hudební styly
Vybrané skladby klasiků
|
pokrytí průřezových témat |
MuV KD
,
PMMeV VAMSOSV RSP
,
SRaSO
,
PH
,
Ko
,
HPPEVMEGS OESEV VČP |
přesahy |
|
|