Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Umění a kultura
Kompetence k řešení problémů
-
nenechá se odradit neúspěchem a nachází jiná řešení
-
sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
-
umí naslouchat ostatním členům v týmu
Kompetence sociální a personální
-
respektuje vnitřní řád školy
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
-
zapojuje se do evropských projektů
-
seznamuje se s kulturou země, ze které je spolužák
Kompetence pracovní
-
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
-
používá obecně užívané termíny
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
-
učí se sebehodnocení
Vokální činnosti |
výstupy | učivo |
-
zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase
-
rytmizuje a melodizuje jednoduché texty, improvizuje v rámci nejjednodušších hudebních forem
-
orientuje se v jednoduchém zápisu skladby
|
Pěvecký a mluvní projev - pěvecké dovednosti, hlasová hygiena, dynamicky odlišný zpěv, rozšiřování hlasového rozsahu
Hudební rytmus - realizace písní ve 2/4 a 3/4 taktu (vytleskávání, taktování, rozlišování a čtení z notového zápisu)
Pojmy - notová osnova, nota celá, půlová, čtvrťová, osminová
Melodie stoupavá, klesavá
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
Ko |
přesahy |
|
Instrumentální činnosti |
výstupy | učivo |
-
využívá jednoduché hudební nástroje k doprovodné hře
-
rozpozná v proudu znějící hudby některé hudební nástroje, odliší hudbu vokální, instrumentální a vokálně instrumentální
|
Hra na hudební nástroje - reprodukce motivů, témat, jednoduchých skladbiček pomocí nástrojů z Orffova instrumentáře
Nástroje dechové, smyčcové, žesťové
Rytmizace, hudební hry (otázka - odpověď)
Hudební improvizace
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LVOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
MV
,
Ko
,
KaK |
přesahy |
|
Hudebně pohybové činnosti |
výstupy | učivo |
-
reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie
|
Taktování, pohybový doprovod znějící hudby
Pohybové vyjádření hudby (pohybová improvizace)
Rytmus valčíku a polky, polkové a valčíkové kroky, chůze dvoudobá a třídobá
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LVOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
MV
,
Ko
,
KaK |
přesahy |
|
Poslechové činnosti |
výstupy | učivo |
-
rozlišuje jednotlivé kvality tónů, rozpozná výrazné tempové a dynamické změny v proudu znějící hudby
-
rozpozná v proudu znějící hudby některé hudební nástroje, odliší hudbu vokální, instrumentální a vokálně instrumentální
|
Kvality tónů, vztahy mezi tóny (akord)
Hudební výrazové prostředky, hudební prvky (pohyb melodie, rytmus)
Hudba vokální, instrumentální, vokálně instrumentální, lidský hlas, hudební nástroj
Hudební styly a žánry
Hudba B. Smetany, A. Dvořáka
|
pokrytí průřezových témat |
MuV KD
,
LV
,
PMOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PL
,
KoVMEGS ES |
přesahy |
|
|