Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Umění a kultura
Kompetence k řešení problémů 
- 
nenechá se odradit neúspěchem a nachází  jiná řešení 
 
- 
 sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů 
 
- 
umí naslouchat ostatním členům v týmu 
 
 
 
Kompetence sociální a personální 
- 
respektuje vnitřní řád školy 
 
- 
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu 
 
- 
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách 
 
- 
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu 
 
- 
oceňuje zkušenosti druhých lidí 
 
- 
zapojuje se do evropských projektů 
 
- 
seznamuje se s kulturou země, ze které je spolužák 
 
 
 
Kompetence pracovní 
- 
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky 
 
- 
žák je  veden ke koncentraci na pracovní výkon 
 
- 
vytváří si pozitivní vztah k práci 
 
- 
dodržuje vnitřní řád školy, učeben 
 
- 
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
používá obecně užívané termíny 
 
- 
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace 
 
- 
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení 
 
- 
učí se pracovat samostatně a tvořivě 
 
- 
učí se sebehodnocení 
 
 
 
| Vokální činnosti | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase 
 
- 
rytmizuje a melodizuje jednoduché texty, improvizuje v rámci nejjednodušších hudebních forem 
 
- 
orientuje se v jednoduchém zápisu skladby 
 
 
 | 
Pěvecký a mluvní projev - pěvecké dovednosti, hlasová hygiena, dynamicky odlišný zpěv, rozšiřování hlasového rozsahu 
Hudební rytmus - realizace písní ve 2/4 a 3/4 taktu (vytleskávání, taktování, rozlišování a čtení z notového zápisu) 
Pojmy - notová osnova, nota celá, půlová, čtvrťová, osminová 
Melodie stoupavá, klesavá 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					K
						, 
					Ko | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Instrumentální činnosti | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
využívá jednoduché hudební nástroje k doprovodné hře 
 
- 
rozpozná v proudu znějící hudby některé hudební nástroje, odliší hudbu vokální, instrumentální a vokálně instrumentální 
 
 
 | 
Hra na hudební nástroje - reprodukce motivů, témat, jednoduchých skladbiček pomocí nástrojů z Orffova instrumentáře 
Nástroje dechové, smyčcové, žesťové 
Rytmizace, hudební hry (otázka - odpověď) 
Hudební improvizace 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LVOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					K
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					KaK | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Hudebně pohybové činnosti | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie 
 
 
 | 
Taktování, pohybový doprovod znějící hudby 
Pohybové vyjádření hudby (pohybová improvizace) 
Rytmus valčíku a polky, polkové a valčíkové kroky, chůze dvoudobá a třídobá 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LVOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					K
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					KaK | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Poslechové činnosti | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
rozlišuje jednotlivé kvality tónů, rozpozná výrazné tempové a dynamické změny v proudu znějící hudby 
 
- 
rozpozná v proudu znějící hudby některé hudební nástroje, odliší hudbu vokální, instrumentální a vokálně instrumentální 
 
 
 | 
Kvality tónů, vztahy mezi tóny (akord) 
Hudební výrazové prostředky, hudební prvky (pohyb melodie, rytmus) 
Hudba vokální, instrumentální, vokálně instrumentální, lidský hlas, hudební nástroj 
Hudební styly  a žánry  
Hudba B. Smetany, A. Dvořáka 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV KD
						, 
					LV
						, 
					PMOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PL
						, 
					KoVMEGS ES | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |