telefon:596719879fax:596719824
ředitel:Mgr.Jana Jeřábkovákontakty:Mgr.Marie Síkorová
REDIZO:600145191IČ:70631727
email:skola@zsmitusova8.cz
zřizovatel:Statutární město Ostrava,Městský obvod Ostrava-Jih, Ostrava-Hrabůvka Horní 3
Cesta za poznáním

Základní škola Ostrava - Hrabůvka

Mitušova 8/1115 , www.zsmitusova8.cz
Učební osnovy

Umění a kultura

Hudební výchova
Výtvarná výchova
1. ročník
povinný
1
2. ročník
povinný
1
3. ročník
povinný
1
4. ročník
povinný
1
5. ročník
povinný
1
6. ročník
povinný
1
7. ročník
povinný
1
8. ročník
povinný
1
9. ročník
povinný
1
Kompetence k řešení problémů
  • sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
  • nenechá se odradit neúspěchem a nachází jiná řešení
  • umí naslouchat ostatním členům v týmu
Kompetence sociální a personální
  • dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
  • respektuje vnitřní řád školy
  • umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
  • podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
  • oceňuje zkušenosti druhých lidí
  • seznamuje se s kulturou země, ze které je spolužák
  • zapojuje se do recipročních výměnných pobytových akcí v zahraničí
  • zapojuje se do evropských projektů
Kompetence pracovní
  • adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
  • žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
  • vytváří si pozitivní vztah k práci
  • dodržuje vnitřní řád školy, učeben
  • zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
  • používá obecně užívané termíny
  • užívá odbornou terminologii
  • při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
  • vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení
  • učí se sebehodnocení
  • učí se pracovat samostatně a tvořivě
Kompetence komunikativní
  • účastní se na mezinárodních projektech
  • rozumí různým typům textů a záznamů
Kompetence občanské
  • respektuje zákony a společenské normy
  • je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu

Vokální činnosti
výstupyučivo
  • zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase v durových i mollových tóninách a při zpěvu využívá získané pěvecké dovednosti
  • orientuje se v zápisu jednoduché písně či skladby a učí se podle svých individuálních schopností a dovedností ji realizovat

- pěvecký a mluvní projev - dýchání, výslovnost, nasazení a tvorba tónu (hlavový tón), dynamicky odlišný zpěv, hlasová hygiena

- hudební rytmus - realizace písní ve 2/4, 3/4 a 4/4 taktu

- orientace v notovém /grafickém/ záznamu jednoduché melodie, její reprodukce

- pokus o nácvik kánonu

pokrytí průřezových témat
MuV
KD , PM
OSV
RSP , SaS , SRaSO , PH , KaK
přesahy

Instrumentální činnosti
výstupyučivo
  • využívá na základě svých hudebních schopností a dovedností jednoduché popřípadě složitější hudební nástroje k doprovodné hře i k reprodukci jednoduchých motivu skladeb a písní

- hra na hudební nástroje - pomocí jednoduchých hudebních nástrojů z Orffova instrumentáře

- podle individuálních schopností a dovedností reprodukce motivů, témat, jednoduchých skladeb

pokrytí průřezových témat
MuV
PM
MeV
PRT
OSV
RSP , SaS , SRaSO , PH , K , KaK
přesahy

Hudebně pohybové činnosti
výstupyučivo
  • snaží se ztvárnit hudbu pohybem s využitím tanečních kroků, na základě individuálních schopností a dovedností vytvářet pohybové improvizace

- taktování, pohybový doprovod znějící hudby - dvoudobý, třídobý, čtyřdobý takt

- taneční hry se zpěvem

- pokus o pohybové vyjádření hudby a reakce na změny v proudu znějící hudby - pantomima a pohybová improvizace s využitím tanečních kroků

pokrytí průřezových témat
MuV
PM
MeV
PRT
OSV
RSP , SaS , SRaSO , PH , K , KaK , HPPE
přesahy

Poslechové činnosti
výstupyučivo
  • rozpozná v proudu znějící hudby některé z užitých hudebních výrazových prostředků

- hudební výrazové prostředky - rytmus, melodie, barva, kontrast a gradace, pohyb melodie

- vztahy mezi tóny - souzvuk a akord

- hudební styly a žánry - hudba taneční, pochodová apod.

pokrytí průřezových témat
MuV
KD , LV , EP , PM , PSSS
OSV
RSP , SaS , SRaSO , PH , PL
přesahy