Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Umění a kultura
Kompetence k řešení problémů
-
sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
-
nenechá se odradit neúspěchem a nachází jiná řešení
-
umí naslouchat ostatním členům v týmu
Kompetence sociální a personální
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
respektuje vnitřní řád školy
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
-
seznamuje se s kulturou země, ze které je spolužák
-
zapojuje se do recipročních výměnných pobytových akcí v zahraničí
-
zapojuje se do evropských projektů
Kompetence pracovní
-
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
-
používá obecně užívané termíny
-
užívá odbornou terminologii
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení
-
učí se sebehodnocení
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
Vokální činnosti |
výstupy | učivo |
-
zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase v durových i mollových tóninách a při zpěvu využívá získané pěvecké dovednosti
-
orientuje se v zápisu jednoduché písně či skladby a učí se podle svých individuálních schopností a dovedností ji realizovat
|
- pěvecký a mluvní projev - dýchání, výslovnost, nasazení a tvorba tónu (hlavový tón), dynamicky odlišný zpěv, hlasová hygiena
- hudební rytmus - realizace písní ve 2/4, 3/4 a 4/4 taktu
- orientace v notovém /grafickém/ záznamu jednoduché melodie, její reprodukce
- pokus o nácvik kánonu
|
pokrytí průřezových témat |
MuV KD
,
PMOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
KaK |
přesahy |
|
Instrumentální činnosti |
výstupy | učivo |
|
- hra na hudební nástroje - pomocí jednoduchých hudebních nástrojů z Orffova instrumentáře
- podle individuálních schopností a dovedností reprodukce motivů, témat, jednoduchých skladeb
|
pokrytí průřezových témat |
MuV PMMeV PRTOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
KaK |
přesahy |
|
Hudebně pohybové činnosti |
výstupy | učivo |
|
- taktování, pohybový doprovod znějící hudby - dvoudobý, třídobý, čtyřdobý takt
- taneční hry se zpěvem
- pokus o pohybové vyjádření hudby a reakce na změny v proudu znějící hudby - pantomima a pohybová improvizace s využitím tanečních kroků
|
pokrytí průřezových témat |
MuV PMMeV PRTOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
KaK
,
HPPE |
přesahy |
|
Poslechové činnosti |
výstupy | učivo |
|
- hudební výrazové prostředky - rytmus, melodie, barva, kontrast a gradace, pohyb melodie
- vztahy mezi tóny - souzvuk a akord
- hudební styly a žánry - hudba taneční, pochodová apod.
|
pokrytí průřezových témat |
MuV KD
,
LV
,
EP
,
PM
,
PSSSOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
PL |
přesahy |
|
|