Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Umění a kultura
Kompetence k řešení problémů 
- 
 sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů 
 
- 
nenechá se odradit neúspěchem a nachází  jiná řešení 
 
- 
umí naslouchat ostatním členům v týmu 
 
 
 
Kompetence sociální a personální 
- 
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu 
 
- 
respektuje vnitřní řád školy 
 
- 
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách 
 
- 
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu 
 
- 
oceňuje zkušenosti druhých lidí 
 
- 
seznamuje se s kulturou země, ze které je spolužák 
 
- 
zapojuje se do recipročních výměnných pobytových akcí v zahraničí 
 
- 
zapojuje se do evropských projektů 
 
 
 
Kompetence pracovní 
- 
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky 
 
- 
žák je  veden ke koncentraci na pracovní výkon 
 
- 
vytváří si pozitivní vztah k práci 
 
- 
dodržuje vnitřní řád školy, učeben 
 
- 
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
používá obecně užívané termíny 
 
- 
užívá odbornou terminologii 
 
- 
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace 
 
- 
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení 
 
- 
učí se sebehodnocení 
 
- 
učí se pracovat samostatně a tvořivě 
 
 
 
| Vokální činnosti | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase v durových i mollových tóninách a při zpěvu využívá získané pěvecké dovednosti 
 
- 
orientuje se v zápisu jednoduché písně či skladby a učí se podle svých individuálních schopností a dovedností ji realizovat 
 
 
 | 
- pěvecký a mluvní projev - dýchání, výslovnost, nasazení a tvorba tónu (hlavový tón), dynamicky odlišný zpěv, hlasová hygiena 
- hudební rytmus - realizace písní ve 2/4, 3/4 a 4/4 taktu 
- orientace v notovém /grafickém/ záznamu jednoduché melodie, její reprodukce 
- pokus o nácvik kánonu 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV KD
						, 
					PMOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					KaK | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Instrumentální činnosti | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
- hra na hudební nástroje - pomocí jednoduchých hudebních nástrojů z Orffova instrumentáře 
- podle individuálních schopností a dovedností reprodukce motivů, témat, jednoduchých skladeb 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV PMMeV PRTOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					K
						, 
					KaK | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Hudebně pohybové činnosti | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
- taktování, pohybový doprovod znějící hudby - dvoudobý, třídobý, čtyřdobý takt 
- taneční hry se zpěvem 
- pokus o pohybové vyjádření hudby a reakce na změny v proudu znějící hudby - pantomima a pohybová improvizace s využitím   tanečních kroků  
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV PMMeV PRTOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					K
						, 
					KaK
						, 
					HPPE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Poslechové činnosti | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
- hudební výrazové prostředky - rytmus, melodie, barva, kontrast a gradace, pohyb melodie 
- vztahy mezi tóny - souzvuk a akord 
- hudební styly a žánry - hudba taneční, pochodová apod. 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV KD
						, 
					LV
						, 
					EP
						, 
					PM
						, 
					PSSSOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					PL | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |