Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Umění a kultura
Kompetence k řešení problémů
-
nenechá se odradit neúspěchem a nachází jiná řešení
-
sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
-
umí naslouchat ostatním členům v týmu
Kompetence sociální a personální
-
respektuje vnitřní řád školy
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
-
zapojuje se do evropských projektů
-
zapojuje se do recipročních výměnných pobytových akcí v zahraničí
-
seznamuje se s kulturou země, ze které je spolužák
Kompetence pracovní
-
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
-
užívá odbornou terminologii
-
používá obecně užívané termíny
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
-
učí se sebehodnocení
Vokální činnosti |
výstupy | učivo |
-
zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase či dvojhlase v durových i mollových tóninách a při zpěvu využívá získané pěvecké dovednosti
-
orientuje se v zápisu jednoduché písně či skladby a podle svých individuálních schopností a dovedností ji realizuje
|
- pěvecké dovednosti /dýchání, výslovnost/
- hudební rytmus /realizace písní ve 2/4, 3/4, 4/4 taktu/
- tóniny dur a moll
- lidový dvojhlas, kánon, prodleva
- orientace v notovém záznamu jednoduché melodie, její reprodukce
- intonace, vokální improvizace - diatonické postupy v durových a mollových tóninách /5., 3. a 1. stupeň, volné nástupy 8. a spodního 5. stupně apod./
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LVOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
Ko
,
KaK |
přesahy |
|
Instrumentální činnosti |
výstupy | učivo |
-
využívá na základě svých hudebních schopností a dovedností jednoduché popřípadě složitější hudební nástroje k doprovodné hře i k reprodukci jednoduchých motivu skladeb a písní
-
rozpozná hudební formu jednoduché písně či skladby
-
vytváří v rámci svých individuálních dispozic jednoduché předehry, mezihry a dohry a provádí elementární hudební improvizace
|
- hra na hudební nástroje, reprodukce motivů, témat, jednoduchých skladbiček pomocí hudebních nástrojů z Orffova instrumentáře, popř. zobcové flétny, keyboardu
- hudební improvizace - tvorba předeher, meziher a doher s využitím tónového materiálu písně
- hudební doprovod - akcentace těžké doby, ostinace, prodleva
- jednodílná písňová forma /a - b/
- grafický záznam melodie - rytmické schéma jednoduché skladby
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LVOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
PL
,
MV
,
Ko
,
KaK |
přesahy |
|
Hudebně pohybové činnosti |
výstupy | učivo |
|
- taneční hry se zpěvem, jednoduché lidové tance - pohybové vyjádření hudby a reakce na změny v proudu znějící hudby - pantomima a pohybová improvizace s využitím tanečních kroků
- orientace v prostoru - pamětné uchování a reprodukce pohybů prováděných při tanci či pohybových hrách
|
pokrytí průřezových témat |
MuV KD
,
LV
,
EP
,
PMOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
PL
,
MV
,
Ko
,
KaKVMEGS ES
,
OES |
přesahy |
|
Poslechové činnosti |
výstupy | učivo |
-
rozpozná v proudu znějící hudby některé z užitých hudebních výrazových prostředků, upozorní na metrorytmické, tempové, dynamické i zřetelné harmonické změny
|
- vztahy mezi tóny - souzvuk, akord
- hudební výrazové prostředky a hudební prvky s výrazným sémantickým /významovým/ nábojem - zvukomalba, metrické, rytmické, dynamické, harmonické změny v hudebním proudu
- hudební formy - malá písňová forma, velká písňová forma, rondo, variace
- interpretace hudby - slovní vyjádření /jaká je to hudba a proč je taková/
|
pokrytí průřezových témat |
MuV KD
,
LV
,
EP
,
PMOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
PL
,
MV
,
Ko
,
KaK |
přesahy |
|
|