Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Člověk a příroda
Kompetence k řešení problémů
-
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit
-
sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
-
je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení
-
umí naslouchat ostatním členům v týmu
-
učí se asertivnímu chování
Kompetence sociální a personální
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
respektuje vnitřní řád školy
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
-
seznamuje se s kulturou země, ze které je spolužák
Kompetence pracovní
-
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
-
dodržuje pravidla při práci s nebezpečným materiálem
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
-
propojuje získané znalosti do souvislostí
-
užívá odbornou terminologii
-
vyhledává a třídí informace
-
dokáže pracovat s chybou
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
učí se sebehodnocení
-
vytváří z těchto zdrojů samostatné práce
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
Kompetence komunikativní
-
účastní se na mezinárodních projektech
-
naslouchá promluvám druhých lidí a porozumí jim
-
rozumí různým typům textů a záznamů
-
vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu
-
pomocí PC připravuje příspěvky do školního časopisu
-
umí na PC vytvořit protokol LP,referáty a seminární práce
-
umí vyhledávat na internetu
Kompetence občanské
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
-
respektuje zákony a společenské normy
-
poskytne dle svých možností účinnou pomoc
-
respektuje požadavky na životní prostředí
Opakování 6. ročníku |
výstupy | učivo |
-
rozlišuje zásadní přírodní a společenské atributy jako kritéria pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa;
-
lokalizuje na mapách světadíly, oceány
-
rozlišuje zásadní přírodní a společenské atributy jako kritéria pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa;
-
operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly
-
poznává smysl a cíl učení
-
umí vysvětlit základní zeměpisné pojmy
-
dovede se orientovat podle různých znaků v přírodě
-
dovede se orientovat ve světových mapách
-
dovede ropoznat rozdíl mezi vysvělou a rozvojovou zemí
|
|
pokrytí průřezových témat |
OSV KoVMEGS OESEV ZPŽ
,
ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
Jak je svět rozdělen |
výstupy | učivo |
-
rozlišuje zásadní přírodní a společenské atributy jako kritéria pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa;
-
lokalizuje na mapách světadíly, oceány
-
poznává smysl a cíl učení
|
Pevniny a oceány
Státy a jejich hranice
Není stát jako stát
|
pokrytí průřezových témat |
MuV EPOSV PL |
přesahy |
|
Afrika |
výstupy | učivo |
-
porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní, kulturní, společenské, politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti, potenciál a bariéry jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států;
-
zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly, nastávají, mohou nastat a co je příčinou zásadních změn v nich.
-
rozlišuje zásadní přírodní a společenské atributy jako kritéria pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa;
-
operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly
|
Afrika – ohrožený kontinent
Kolem břehů Afriky
Velmi starý kontinent
Přírodní poměry Afriky
Afrika včera, dnes a zítra
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LV
,
EPOSV PL |
přesahy |
|
Africké regiony |
výstupy | učivo |
-
porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní, kulturní, společenské, politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti, potenciál a bariéry jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států;
-
zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly, nastávají, mohou nastat a co je příčinou zásadních změn v nich.
-
rozlišuje zásadní přírodní a společenské atributy jako kritéria pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa;
|
Při pobřeží Středozemního moře
Sahel – nejchudší část Afriky
Země Guinejského zálivu
Východní Afrika
Jižní Afrika
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LV
,
EPOSV PL
,
MVEV ZPŽ |
přesahy |
|
Atlantský oceán |
výstupy | učivo |
-
lokalizuje na mapách světadíly, oceány
-
operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly
|
|
pokrytí průřezových témat |
EV ZPŽ |
přesahy |
|
Amerika |
výstupy | učivo |
-
lokalizuje na mapách světadíly, oceány
-
porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní, kulturní, společenské, politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti, potenciál a bariéry jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států;
-
rozlišuje zásadní přírodní a společenské atributy jako kritéria pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa;
-
operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly
|
Od vigvamů k mrakodrapům
Po stopách objevitelů
Přírodní poměry Ameriky
Kdo jsou obyvatelé Ameriky?
|
pokrytí průřezových témat |
MuV EPEV ŽP |
přesahy |
|
Americké regiony |
výstupy | učivo |
-
porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní, kulturní, společenské, politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti, potenciál a bariéry jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států;
-
zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly, nastávají, mohou nastat a co je příčinou zásadních změn v nich.
-
operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly
|
USA – světová velmoc
Druhou největší zemí světa
Středoamerické regiony
Jihoamerické regiony
|
pokrytí průřezových témat |
MuV KD
,
LV
,
EPEV ŽP |
přesahy |
|
Antarktida |
výstupy | učivo |
|
|
pokrytí průřezových témat |
VMEGS OES |
přesahy |
|
Indický oceán |
výstupy | učivo |
|
|
pokrytí průřezových témat |
EV E
,
VČP |
přesahy |
|
Tichý oceán |
výstupy | učivo |
|
|
pokrytí průřezových témat |
EV VČP |
přesahy |
|
Oceánie |
výstupy | učivo |
-
lokalizuje na mapách světadíly, oceány
-
porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní, kulturní, společenské, politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti, potenciál a bariéry jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států;
|
|
pokrytí průřezových témat |
VDO OOSSOSV MVEV E
,
ZPŽ
,
ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
Austrálie |
výstupy | učivo |
-
lokalizuje na mapách světadíly, oceány
-
rozlišuje zásadní přírodní a společenské atributy jako kritéria pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa;
|
Nejmenší kontinent
Australská příroda je jiná
Od doby kamenné k mrakodrapům
Jak se žije v Austrálii
|
pokrytí průřezových témat |
MuV KD
,
LV
,
EPEV E
,
ZPŽ
,
ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
Asie |
výstupy | učivo |
-
lokalizuje na mapách světadíly, oceány
-
porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní, kulturní, společenské, politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti, potenciál a bariéry jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států;
-
rozlišuje zásadní přírodní a společenské atributy jako kritéria pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa;
|
Asie blízká i vzdálená
Hranice největšího kontinentu
Od Mrtvého moře na Střechu světa
Přírodní poměry
Nejlidnatější světadíl
|
pokrytí průřezových témat |
MuV KD
,
LVEV E
,
ZPŽ
,
ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
Asijské regiony |
výstupy | učivo |
-
lokalizuje na mapách světadíly, oceány
-
porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní, kulturní, společenské, politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti, potenciál a bariéry jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států;
-
rozlišuje zásadní přírodní a společenské atributy jako kritéria pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa;
-
operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly
|
Rozdělení Asie
Blízký východ
Střední východ
Zakavkazsko
Střední Asie
Jižní Asie
Jihovýchodní Asie
Východní Asie
Sibiř a Dálný východ
|
pokrytí průřezových témat |
MuV KD
,
LV
,
EP
,
PM
,
PSSSEV E
,
ZPŽ
,
ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
Severní ledový oceán |
výstupy | učivo |
|
Arktida – v Severním ledovém oceánu
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Vracíme se do Evropy |
výstupy | učivo |
|
|
pokrytí průřezových témat |
MuV KD
,
LV
,
EP
,
PM
,
PSSSVMEGS ES
,
OES
,
JEEV E
,
ZPŽ
,
ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
Zeměpis o prázdninách |
výstupy | učivo |
|
|
pokrytí průřezových témat |
MuV KD
,
LV
,
EP
,
PM
,
PSSSVMEGS ES
,
OES
,
JEEV E
,
ZPŽ
,
ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
|