Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Člověk a zdraví
Kompetence k řešení problémů
-
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit
-
sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
-
umí naslouchat ostatním členům v týmu
-
učí se asertivnímu chování
Kompetence sociální a personální
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
respektuje vnitřní řád školy
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin
-
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
-
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
-
zapojuje se do evropských projektů
Kompetence pracovní
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
-
používá obecně užívané termíny
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
dokáže pracovat s chybou
-
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
-
učí se sebehodnocení
Kompetence občanské
-
je schopen empatie
-
odmítá útlak a hrubé zacházení
-
respektuje zákony a společenské normy
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
-
poskytne dle svých možností účinnou pomoc
-
respektuje požadavky na životní prostředí
-
podporuje zájem ochrany zdraví
Činnosti ovlivňující zdraví |
výstupy | učivo |
-
projevuje samostatnost a vůli po zlepšení úrovně své zdatnosti
-
zná pravidla hygieny a bezpečného chování
-
uplatňuje základní dovednosti a návyky související s podporou zdraví a jeho preventivní ochranou
-
ošetří drobná poranění, zajistí lékařskou pomoc
-
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti
-
rozumí základnímu názvosloví, některé umí použít
-
jedná v duchu fair play, dodržuje pravidla her a soutěží, pozná přestupky proti pravidlům
-
zapojuje se do kondičních činností
|
VÝZNAM POHYBU PRO ZDRAVÍ - pohybový režim žáků
PŘÍPRAVA ORGANISMU - příprava před pohybovou činností, uklidnění po zátěži
ZDRAVOTNĚ ZAMĚŘENÉ ČINNOSTI - správné držení těla, průpravná, kompenzační a relaxační cvičení
ROZVOJ RŮZNÝCH FOREM RYCHLOSTI, POHYBLIVOSTI, KOORDINACE POHYBU
HYGIENA PŘI TV - vhodné oblečení a obutí
BEZPEČNOST PŘI POHYBOVÝCH ČINNOSTECH - bezpečná příprava, bezpečnost v prostorách tělocvičny, hřiště, šaten, umýváren
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH |
přesahy |
|
Činnosti ovlivňující úroveň pohybových dovedností |
výstupy | učivo |
-
projevuje samostatnost a vůli po zlepšení úrovně své zdatnosti
-
zná pravidla hygieny a bezpečného chování
-
uplatňuje základní dovednosti a návyky související s podporou zdraví a jeho preventivní ochranou
-
ošetří drobná poranění, zajistí lékařskou pomoc
-
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti
-
rozumí základnímu názvosloví, některé umí použít
-
jedná v duchu fair play, dodržuje pravidla her a soutěží, pozná přestupky proti pravidlům
-
zapojuje se do kondičních činností
|
Pohybové hry - s míčem, švihadly, lavičky
Základy gymnastiky - kotoul vpřed, vzad, nácvik stoj na rukou s dopomocí, kladinka - nácvik chůze s dopomocí, nácvik roznožky, skrčky, šplh, žebřiny, trampolínka, švédská bedna
Rytmické a kondiční formy cvičení pro děti - obměna tempa a rytmu, taneční krok, základní tance
Úpoly - přetahy a přetlaky
Základy atletiky - rychlý běh do 60m, vytrvalý běh 300 m, nácvik do 500 m, skok do dálky z rozběhu, skok do výšky, hod míčkem z rozběhu, start z nízkého startu
Základy sportovních her - zjednodušení pravidel her - minifotbalu, minibasketbalu, miniflorbal, přihrávka jednoruč a obouruč, chytání míče jednoruč, nácvik chytání míče jednoruč, vedení míče - driblink, střelba jednoruč, nácvik obouruč na koš, na branku, vybíjená
Turistika a pobyt v přírodě - školy v přírodě, výlety
Lyžování a bruslení - hry na sněhu, jinak není v možnostech školy
Další pohybové činnosti - podle zájmu a podmínek školy
|
pokrytí průřezových témat |
OSV SaS
,
SRaSO
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPE |
přesahy |
|
Činnosti podporující pohybové učení |
výstupy | učivo |
-
projevuje samostatnost a vůli po zlepšení úrovně své zdatnosti
-
zná pravidla hygieny a bezpečného chování
-
uplatňuje základní dovednosti a návyky související s podporou zdraví a jeho preventivní ochranou
-
ošetří drobná poranění, zajistí lékařskou pomoc
-
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti
-
rozumí základnímu názvosloví, některé umí použít
-
jedná v duchu fair play, dodržuje pravidla her a soutěží, pozná přestupky proti pravidlům
-
zapojuje se do kondičních činností
|
KOMUNIKACE V TV - seznámení s názvoslovím, s povely, signály
ORGANIZACE PŘI TV - základní organizace a činností ve známém prostředí
ZÁSADY JEDNÁNÍ A CHOVÁNÍ - fair play
PRAVIDLA ZJEDNODUŠENÝCH OSVOJOVANÝCH POHYBOVÝCH ČINNOSTÍ - jednoduchých her, soutěží, závodů
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LVOSV PL
,
MV
,
Ko
,
ŘPRD |
přesahy |
|
|