Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Člověk a zdraví
Kompetence k řešení problémů 
- 
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit 
 
- 
 sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů 
 
- 
umí naslouchat ostatním členům v týmu 
 
- 
učí se asertivnímu chování 
 
 
 
Kompetence sociální a personální 
- 
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách 
 
- 
respektuje vnitřní řád školy 
 
- 
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu 
 
- 
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin 
 
- 
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu 
 
- 
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska 
 
- 
zapojuje se do evropských projektů 
 
 
 
Kompetence pracovní 
- 
vytváří si pozitivní vztah k práci 
 
- 
žák je  veden ke koncentraci na pracovní výkon 
 
- 
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky 
 
- 
dodržuje vnitřní řád školy, učeben 
 
- 
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
používá obecně užívané termíny 
 
- 
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace 
 
- 
dokáže pracovat s chybou 
 
- 
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení 
 
- 
učí se pracovat samostatně a tvořivě 
 
- 
učí se sebehodnocení 
 
 
 
Kompetence občanské 
- 
je schopen empatie 
 
- 
odmítá útlak a hrubé zacházení 
 
- 
respektuje zákony a společenské normy 
 
- 
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu 
 
- 
poskytne dle svých možností účinnou pomoc 
 
- 
respektuje požadavky na životní prostředí 
 
- 
podporuje zájem ochrany zdraví 
 
 
 
| Činnosti ovlivňující zdraví | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
projevuje samostatnost a vůli po zlepšení úrovně své zdatnosti 
 
- 
zná pravidla hygieny a bezpečného chování 
 
- 
uplatňuje základní dovednosti a návyky související s podporou zdraví a jeho preventivní ochranou 
 
- 
ošetří drobná poranění, zajistí lékařskou pomoc 
 
- 
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti 
 
- 
rozumí základnímu názvosloví, některé umí použít 
 
- 
jedná v duchu fair play, dodržuje pravidla her a soutěží, pozná přestupky proti pravidlům 
 
- 
zapojuje se do kondičních činností 
 
 
 | 
VÝZNAM POHYBU PRO ZDRAVÍ - pohybový režim žáků 
PŘÍPRAVA ORGANISMU - příprava před pohybovou činností, uklidnění po zátěži 
ZDRAVOTNĚ ZAMĚŘENÉ ČINNOSTI - správné držení těla, průpravná, kompenzační a relaxační cvičení 
ROZVOJ RŮZNÝCH FOREM RYCHLOSTI, POHYBLIVOSTI, KOORDINACE POHYBU 
HYGIENA PŘI TV - vhodné oblečení a obutí 
BEZPEČNOST PŘI POHYBOVÝCH ČINNOSTECH - bezpečná příprava, bezpečnost v prostorách tělocvičny, hřiště, šaten, umýváren 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Činnosti ovlivňující úroveň pohybových dovedností | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
projevuje samostatnost a vůli po zlepšení úrovně své zdatnosti 
 
- 
zná pravidla hygieny a bezpečného chování 
 
- 
uplatňuje základní dovednosti a návyky související s podporou zdraví a jeho preventivní ochranou 
 
- 
ošetří drobná poranění, zajistí lékařskou pomoc 
 
- 
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti 
 
- 
rozumí základnímu názvosloví, některé umí použít 
 
- 
jedná v duchu fair play, dodržuje pravidla her a soutěží, pozná přestupky proti pravidlům 
 
- 
zapojuje se do kondičních činností 
 
 
 | 
Pohybové hry - s míčem, švihadly, lavičky 
Základy gymnastiky - kotoul vpřed, vzad, nácvik stoj na rukou s dopomocí, kladinka - nácvik chůze s dopomocí, nácvik roznožky, skrčky, šplh, žebřiny, trampolínka, švédská bedna 
Rytmické a kondiční formy cvičení pro děti - obměna tempa a rytmu, taneční krok, základní tance  
Úpoly - přetahy a přetlaky 
Základy atletiky - rychlý běh do 60m, vytrvalý běh 300 m, nácvik do 500 m, skok do dálky z rozběhu, skok do výšky, hod míčkem z rozběhu, start z nízkého startu 
Základy sportovních her -  zjednodušení pravidel her - minifotbalu, minibasketbalu, miniflorbal, přihrávka jednoruč a obouruč, chytání míče jednoruč, nácvik chytání míče jednoruč, vedení míče - driblink, střelba jednoruč, nácvik obouruč na koš, na branku, vybíjená 
Turistika a pobyt v přírodě - školy v přírodě, výlety 
Lyžování a bruslení - hry na sněhu, jinak není v možnostech školy 
Další pohybové činnosti - podle zájmu a podmínek školy 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Činnosti podporující pohybové učení | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
projevuje samostatnost a vůli po zlepšení úrovně své zdatnosti 
 
- 
zná pravidla hygieny a bezpečného chování 
 
- 
uplatňuje základní dovednosti a návyky související s podporou zdraví a jeho preventivní ochranou 
 
- 
ošetří drobná poranění, zajistí lékařskou pomoc 
 
- 
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti 
 
- 
rozumí základnímu názvosloví, některé umí použít 
 
- 
jedná v duchu fair play, dodržuje pravidla her a soutěží, pozná přestupky proti pravidlům 
 
- 
zapojuje se do kondičních činností 
 
 
 | 
KOMUNIKACE V TV - seznámení s názvoslovím, s povely, signály 
ORGANIZACE PŘI TV -  základní organizace a činností ve známém prostředí 
ZÁSADY JEDNÁNÍ A CHOVÁNÍ - fair play 
PRAVIDLA ZJEDNODUŠENÝCH OSVOJOVANÝCH POHYBOVÝCH ČINNOSTÍ - jednoduchých her, soutěží, závodů 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LVOSV PL
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					ŘPRD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |