Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Člověk a zdraví
Kompetence k řešení problémů 
- 
 sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů 
 
- 
 je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení 
 
- 
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit 
 
- 
nenechá se odradit neúspěchem a nachází  jiná řešení 
 
- 
umí naslouchat ostatním členům v týmu 
 
- 
učí se asertivnímu chování 
 
- 
učí se oceňovat více cest k řešení problému 
 
 
 
Kompetence sociální a personální 
- 
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách 
 
- 
respektuje vnitřní řád školy 
 
- 
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu 
 
- 
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin 
 
- 
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu 
 
- 
oceňuje zkušenosti druhých lidí 
 
- 
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska 
 
- 
zapojuje se do evropských projektů 
 
 
 
Kompetence pracovní 
- 
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky 
 
- 
žák je  veden ke koncentraci na pracovní výkon 
 
- 
vytváří si pozitivní vztah k práci 
 
- 
dodržuje vnitřní řád školy, učeben 
 
- 
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
používá obecně užívané termíny 
 
- 
propojuje získané znalosti do souvislostí 
 
- 
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace 
 
- 
dokáže pracovat s chybou 
 
- 
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení 
 
- 
učí se pracovat samostatně a tvořivě 
 
- 
učí se sebehodnocení 
 
 
 
Kompetence občanské 
- 
je schopen empatie 
 
- 
odmítá útlak a hrubé zacházení 
 
- 
respektuje zákony a společenské normy 
 
- 
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu 
 
- 
poskytne dle svých možností účinnou pomoc 
 
- 
respektuje požadavky na životní prostředí 
 
- 
podporuje zájem ochrany zdraví 
 
 
 
| Činnosti ovlivňující zdraví | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
podílí se na realizaci pravidelného pohybového režimu; uplatňuje kondičně zaměřené činnosti; projevuje přiměřenou samostatnost a vůli po zlepšení úrovně své zdatnosti 
 
- 
zařazuje do pohybového režimu korektivní cvičení, především v souvislosti s jednostrannou zátěží nebo vlastním svalovým oslabením 
 
- 
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti; vytváří varianty osvojených pohybových her 
 
- 
užívá při pohybové činnosti základní osvojované tělocvičné názvosloví; cvičí podle jednoduchého nákresu, popisu cvičení 
 
- 
uplatňuje pravidla hygieny a bezpečného chování v běžném sportovním prostředí; adekvátně reaguje v situaci úrazu spolužáka 
 
- 
orientuje se v informačních zdrojích o pohybových aktivitách a sportovních akcích ve škole i v místě bydliště; samostatně získá potřebné informace 
 
- 
jednoduše zhodnotí kvalitu pohybové činnosti spolužáka a reaguje na pokyny k vlastnímu provedení pohybové činnosti 
 
- 
zorganizuje nenáročné pohybové činnosti a soutěže na úrovni třídy 
 
- 
změří základní pohybové výkony a porovná je s předchozími výsledky 
 
 
 | 
VÝZNAM POHYBU PRO ZDRAVÍ - pohybový režim žáků 
PŘÍPRAVA ORGANISMU - příprava před pohybovou činností, uklidnění po zátěži 
ZDRAVOTNĚ ZAMĚŘENÉ ČINNOSTI - správné držení těla, průpravná, kompenzační a relaxační cvičení 
ROZVOJ RŮZNÝCH FOREM RYCHLOSTI, POHYBLIVOSTI, KOORDINACE POHYBU 
HYGIENA PŘI TV - vhodné oblečení a obutí 
BEZPEČNOST PŘI POHYBOVÝCH ČINNOSTECH - bezpečná příprava, bezpečnost v prostorách tělocvičny, hřiště, šaten, umýváren 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Činnosti ovlivňující úroveň pohybových dovedností | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
podílí se na realizaci pravidelného pohybového režimu; uplatňuje kondičně zaměřené činnosti; projevuje přiměřenou samostatnost a vůli po zlepšení úrovně své zdatnosti 
 
- 
zařazuje do pohybového režimu korektivní cvičení, především v souvislosti s jednostrannou zátěží nebo vlastním svalovým oslabením 
 
- 
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti; vytváří varianty osvojených pohybových her 
 
- 
užívá při pohybové činnosti základní osvojované tělocvičné názvosloví; cvičí podle jednoduchého nákresu, popisu cvičení 
 
- 
uplatňuje pravidla hygieny a bezpečného chování v běžném sportovním prostředí; adekvátně reaguje v situaci úrazu spolužáka 
 
- 
orientuje se v informačních zdrojích o pohybových aktivitách a sportovních akcích ve škole i v místě bydliště; samostatně získá potřebné informace 
 
- 
jednoduše zhodnotí kvalitu pohybové činnosti spolužáka a reaguje na pokyny k vlastnímu provedení pohybové činnosti 
 
- 
zorganizuje nenáročné pohybové činnosti a soutěže na úrovni třídy 
 
- 
změří základní pohybové výkony a porovná je s předchozími výsledky 
 
 
 | 
POHYBOVÉ HRY - využití laviček, švihadel, míčů, žíněnek, gymnastického nářadí 
HRY S PRAVIDLY - zásady fair play 
ZÁKLADY GYMNASTIKY - kotoul vpřed a vzad, stoj na rukou s dopomocí, akrobatická kombinace, roznožka přes kozu, skrčka přes kozu, přešvihy, kladinka - chůze bez dopomoci, trampolínka, švédská bedna 
RYTMICKÉ A KONDIČNÍ FORMY CVIČENÍ PRO DĚTI - základní taneční krok, obměny tempa rytmu, cvičení s náčiním (šátek, míč) 
ZÁKLADY ATLETIKY - vytrvalý běh do 800 m, rychlý běh do 60 m, terén do 15 minut, nízký start (bloky), polovysoký start, skok do dálky z rozběhu, skok do výšky, hod míčkem z rozběhu 
ZÁKLADY SPORTOVNÍCH HER - přihrávka jednoruč, obouruč, střelba jednoruč, obouruč na koš a branku, chytání míče jednoruč, obouruč, pohyb s míčem a bez míče a zastavení, zjednodušená pravidla minifotbalu, minibasketbalu, miniházené, rozšiřující - přehazovaná, basketbal, florbal, vybíjená 
TURISTIKA A POBYT V PŘÍRODĚ - vycházky, výlety, škola v přírodě, lyžování a bruslení (není v podmínkách školy,hry na sněhu) a další pohybové činnosti  
- úpoly - přetahy a přetlaky 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Činnosti podporující pohybové učení | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
podílí se na realizaci pravidelného pohybového režimu; uplatňuje kondičně zaměřené činnosti; projevuje přiměřenou samostatnost a vůli po zlepšení úrovně své zdatnosti 
 
- 
zařazuje do pohybového režimu korektivní cvičení, především v souvislosti s jednostrannou zátěží nebo vlastním svalovým oslabením 
 
- 
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti; vytváří varianty osvojených pohybových her 
 
- 
užívá při pohybové činnosti základní osvojované tělocvičné názvosloví; cvičí podle jednoduchého nákresu, popisu cvičení 
 
- 
uplatňuje pravidla hygieny a bezpečného chování v běžném sportovním prostředí; adekvátně reaguje v situaci úrazu spolužáka 
 
- 
orientuje se v informačních zdrojích o pohybových aktivitách a sportovních akcích ve škole i v místě bydliště; samostatně získá potřebné informace 
 
- 
jednoduše zhodnotí kvalitu pohybové činnosti spolužáka a reaguje na pokyny k vlastnímu provedení pohybové činnosti 
 
- 
zorganizuje nenáročné pohybové činnosti a soutěže na úrovni třídy 
 
- 
změří základní pohybové výkony a porovná je s předchozími výsledky 
 
 
 | 
KOMUNIKACE V TV - seznámení s názvoslovím, s povely, signály 
ORGANIZACE PŘI TV - základní organizace a činností ve známém prostředí 
ZÁSADY JEDNÁNÍ A CHOVÁNÍ - fair play 
PRAVIDLA ZJEDNODUŠENÝCH OSVOJOVANÝCH POHYBOVÝCH ČINNOSTÍ - jednoduchých her, soutěží, závodů 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LVOSV PL
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |