Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Člověk a zdraví
Kompetence k řešení problémů
-
sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
-
je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení
-
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit
-
nenechá se odradit neúspěchem a nachází jiná řešení
-
umí naslouchat ostatním členům v týmu
-
učí se asertivnímu chování
-
učí se oceňovat více cest k řešení problému
Kompetence sociální a personální
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
respektuje vnitřní řád školy
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin
-
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
-
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
-
zapojuje se do evropských projektů
Kompetence pracovní
-
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
-
používá obecně užívané termíny
-
propojuje získané znalosti do souvislostí
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
dokáže pracovat s chybou
-
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
-
učí se sebehodnocení
Kompetence občanské
-
je schopen empatie
-
odmítá útlak a hrubé zacházení
-
respektuje zákony a společenské normy
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
-
poskytne dle svých možností účinnou pomoc
-
respektuje požadavky na životní prostředí
-
podporuje zájem ochrany zdraví
Činnosti ovlivňující zdraví |
výstupy | učivo |
-
podílí se na realizaci pravidelného pohybového režimu; uplatňuje kondičně zaměřené činnosti; projevuje přiměřenou samostatnost a vůli po zlepšení úrovně své zdatnosti
-
zařazuje do pohybového režimu korektivní cvičení, především v souvislosti s jednostrannou zátěží nebo vlastním svalovým oslabením
-
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti; vytváří varianty osvojených pohybových her
-
užívá při pohybové činnosti základní osvojované tělocvičné názvosloví; cvičí podle jednoduchého nákresu, popisu cvičení
-
uplatňuje pravidla hygieny a bezpečného chování v běžném sportovním prostředí; adekvátně reaguje v situaci úrazu spolužáka
-
orientuje se v informačních zdrojích o pohybových aktivitách a sportovních akcích ve škole i v místě bydliště; samostatně získá potřebné informace
-
jednoduše zhodnotí kvalitu pohybové činnosti spolužáka a reaguje na pokyny k vlastnímu provedení pohybové činnosti
-
zorganizuje nenáročné pohybové činnosti a soutěže na úrovni třídy
-
změří základní pohybové výkony a porovná je s předchozími výsledky
|
VÝZNAM POHYBU PRO ZDRAVÍ - pohybový režim žáků
PŘÍPRAVA ORGANISMU - příprava před pohybovou činností, uklidnění po zátěži
ZDRAVOTNĚ ZAMĚŘENÉ ČINNOSTI - správné držení těla, průpravná, kompenzační a relaxační cvičení
ROZVOJ RŮZNÝCH FOREM RYCHLOSTI, POHYBLIVOSTI, KOORDINACE POHYBU
HYGIENA PŘI TV - vhodné oblečení a obutí
BEZPEČNOST PŘI POHYBOVÝCH ČINNOSTECH - bezpečná příprava, bezpečnost v prostorách tělocvičny, hřiště, šaten, umýváren
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH |
přesahy |
|
Činnosti ovlivňující úroveň pohybových dovedností |
výstupy | učivo |
-
podílí se na realizaci pravidelného pohybového režimu; uplatňuje kondičně zaměřené činnosti; projevuje přiměřenou samostatnost a vůli po zlepšení úrovně své zdatnosti
-
zařazuje do pohybového režimu korektivní cvičení, především v souvislosti s jednostrannou zátěží nebo vlastním svalovým oslabením
-
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti; vytváří varianty osvojených pohybových her
-
užívá při pohybové činnosti základní osvojované tělocvičné názvosloví; cvičí podle jednoduchého nákresu, popisu cvičení
-
uplatňuje pravidla hygieny a bezpečného chování v běžném sportovním prostředí; adekvátně reaguje v situaci úrazu spolužáka
-
orientuje se v informačních zdrojích o pohybových aktivitách a sportovních akcích ve škole i v místě bydliště; samostatně získá potřebné informace
-
jednoduše zhodnotí kvalitu pohybové činnosti spolužáka a reaguje na pokyny k vlastnímu provedení pohybové činnosti
-
zorganizuje nenáročné pohybové činnosti a soutěže na úrovni třídy
-
změří základní pohybové výkony a porovná je s předchozími výsledky
|
POHYBOVÉ HRY - využití laviček, švihadel, míčů, žíněnek, gymnastického nářadí
HRY S PRAVIDLY - zásady fair play
ZÁKLADY GYMNASTIKY - kotoul vpřed a vzad, stoj na rukou s dopomocí, akrobatická kombinace, roznožka přes kozu, skrčka přes kozu, přešvihy, kladinka - chůze bez dopomoci, trampolínka, švédská bedna
RYTMICKÉ A KONDIČNÍ FORMY CVIČENÍ PRO DĚTI - základní taneční krok, obměny tempa rytmu, cvičení s náčiním (šátek, míč)
ZÁKLADY ATLETIKY - vytrvalý běh do 800 m, rychlý běh do 60 m, terén do 15 minut, nízký start (bloky), polovysoký start, skok do dálky z rozběhu, skok do výšky, hod míčkem z rozběhu
ZÁKLADY SPORTOVNÍCH HER - přihrávka jednoruč, obouruč, střelba jednoruč, obouruč na koš a branku, chytání míče jednoruč, obouruč, pohyb s míčem a bez míče a zastavení, zjednodušená pravidla minifotbalu, minibasketbalu, miniházené, rozšiřující - přehazovaná, basketbal, florbal, vybíjená
TURISTIKA A POBYT V PŘÍRODĚ - vycházky, výlety, škola v přírodě, lyžování a bruslení (není v podmínkách školy,hry na sněhu) a další pohybové činnosti
- úpoly - přetahy a přetlaky
|
pokrytí průřezových témat |
OSV SaS
,
SRaSO
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPE |
přesahy |
|
Činnosti podporující pohybové učení |
výstupy | učivo |
-
podílí se na realizaci pravidelného pohybového režimu; uplatňuje kondičně zaměřené činnosti; projevuje přiměřenou samostatnost a vůli po zlepšení úrovně své zdatnosti
-
zařazuje do pohybového režimu korektivní cvičení, především v souvislosti s jednostrannou zátěží nebo vlastním svalovým oslabením
-
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti; vytváří varianty osvojených pohybových her
-
užívá při pohybové činnosti základní osvojované tělocvičné názvosloví; cvičí podle jednoduchého nákresu, popisu cvičení
-
uplatňuje pravidla hygieny a bezpečného chování v běžném sportovním prostředí; adekvátně reaguje v situaci úrazu spolužáka
-
orientuje se v informačních zdrojích o pohybových aktivitách a sportovních akcích ve škole i v místě bydliště; samostatně získá potřebné informace
-
jednoduše zhodnotí kvalitu pohybové činnosti spolužáka a reaguje na pokyny k vlastnímu provedení pohybové činnosti
-
zorganizuje nenáročné pohybové činnosti a soutěže na úrovni třídy
-
změří základní pohybové výkony a porovná je s předchozími výsledky
|
KOMUNIKACE V TV - seznámení s názvoslovím, s povely, signály
ORGANIZACE PŘI TV - základní organizace a činností ve známém prostředí
ZÁSADY JEDNÁNÍ A CHOVÁNÍ - fair play
PRAVIDLA ZJEDNODUŠENÝCH OSVOJOVANÝCH POHYBOVÝCH ČINNOSTÍ - jednoduchých her, soutěží, závodů
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LVOSV PL
,
MV
,
Ko
,
ŘPRD
,
HPPE |
přesahy |
|
|