Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Člověk a zdraví
Kompetence k řešení problémů
-
sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
-
učí se asertivnímu chování
-
umí naslouchat ostatním členům v týmu
Kompetence sociální a personální
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
respektuje vnitřní řád školy
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
-
zapojuje se do evropských projektů
-
zapojuje se do recipročních výměnných pobytových akcí v zahraničí
Kompetence pracovní
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
dodržuje pravidla při práci s nebezpečným materiálem
Kompetence k učení
-
užívá odbornou terminologii
-
používá obecně užívané termíny
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
dokáže pracovat s chybou
-
učí se sebehodnocení
Kompetence občanské
-
je schopen empatie
-
odmítá útlak a hrubé zacházení
-
respektuje zákony a společenské normy
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
-
poskytne dle svých možností účinnou pomoc
-
v krizových situacích se chová ohleduplně
-
respektuje požadavky na životní prostředí
Atletika |
výstupy | učivo |
-
aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem
-
samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím
-
usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program
-
samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností -zatěžovanými svaly
-
odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím
-
uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost
-
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech
-
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny
-
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu
-
naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu
-
dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji
-
rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora
-
sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí
-
zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže
|
ATLETIKA :
- atletická abeceda (lifting, skipping, zakopávání, předkopávání, odpichy, rovinky)
- rychlý běh (50 m, 60 m, 150 m, popř. 300 m)
- rychlé starty z různých poloh
- nízký start ze startovacího zařízení, polovysoký start, vysoký start
- vytrvalý běh na dráze ( 600m, 800 m)
- hody kriketovým míčem
- skok daleký (z krátkého rozběhu, optimálního rozběhu, závěsná technika)
- skok z místa
- skok vysoký(nácvik techniky nůžky, flop)
- štafetová předávka
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LVMeV PRTOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
PL
,
MV
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPE |
přesahy |
|
Gymnastika |
výstupy | učivo |
-
aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem
-
samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím
-
usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program
-
samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností -zatěžovanými svaly
-
odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím
-
uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost
-
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech
-
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny
-
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu
-
naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu
-
dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji
-
rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora
-
sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí
-
zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže
|
SPORTOVNÍ GYMNASTIKA :
AKROBACIE : kotoul vpřed, vzad, letmo a do různých poloh, přemet stranou, stoj na rukou, váha předklonmo doprovodné pohyby, záchrana
PŘESKOK : roznožka, skrčka přes kozu na šíř, na dél, bedna na šíř
KLADINA : chůze s doprovodnými pohyby paží a s obraty, rovnovážné polohy, náskok, seskok, čertík, nůžky
KRUHY : komíhání,kotoul vpřed, kotoul vzad, svis vznesmo, svis střemhlav, houpání
ŠPLH : tyč, lano s přírazem i bez přírazu
Moderní gymnastika (dívky):
- cvičení s míčem, sestava s hudebním doprovodem
- cvičení se švihadlem, přeskoky, manipulace s náčiním
Rytmická gymnastika (dívky):
- aerobic
- step aerobic
- tance
|
pokrytí průřezových témat |
VDO PDMuV LVMeV PRTOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
PL
,
MV
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPE |
přesahy |
|
Sportovní hry |
výstupy | učivo |
-
aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem
-
samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím
-
usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program
-
samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností -zatěžovanými svaly
-
odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím
-
uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost
-
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech
-
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny
-
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu
-
naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu
-
dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji
-
rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora
-
sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí
-
zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže
|
SPORTOVNÍ HRY :
PŘEHAZOVANÁ : přihrávka, podání, chytání míče, průpravná cvičení, pravidla přehazované, příprava pro volejbal
BASKETBAL : driblink pravou a levou rukou bez zrakové kontroly, průpravná cvičení, manipulační cvičení, přihrávka, přihrej a běž, střelba, hra 5x5, pravidla
FLORBAL : přihrávka, střelba, technika hole, manipulační cvičení, hra, pravidla florbalu
KOPANÁ : přihrávka, přihrej a běž, střelba, hra, pravidla
FUTSAL : přihrávka, přihrej a běž, střelba, hra, pravidla
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LVMeV PRTOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
PL
,
MV
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPE |
přesahy |
|
Zimní sporty |
výstupy | učivo |
-
aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem
-
samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím
-
usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program
-
samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností -zatěžovanými svaly
-
odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím
-
uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost
-
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech
-
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny
-
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu
-
naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu
-
dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji
-
rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora
-
sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí
-
zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže
|
ZIMNÍ SPORTY :
- sáňkování v okolí školy
- lyžování a snowbording: v případě zájmu týdenní lyžařský kurz
|
pokrytí průřezových témat |
VDO PDMuV LVMeV PRTOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
PL
,
MV
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPEEV ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
Úpoly |
výstupy | učivo |
-
aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem
-
samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím
-
usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program
-
samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností -zatěžovanými svaly
-
odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím
-
uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost
-
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech
-
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny
-
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu
-
naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu
-
dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji
-
rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora
-
sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí
-
zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže
|
ÚPOLY :
- význam úpolových sportů pro sebeobranu
- přetahy a přetlaky, úpolové odpory, střehové postoje
- pády (vpřed, vzad, stranou)
|
pokrytí průřezových témat |
VDO PDMuV LV
,
PSSSMeV PRTOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
PL
,
MV
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPE |
přesahy |
|
Pohybové a sportovní aktivity |
výstupy | učivo |
-
aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem
-
samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím
-
usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program
-
samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností -zatěžovanými svaly
-
odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím
-
uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost
-
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech
-
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny
-
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu
-
naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu
-
dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji
-
rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora
-
sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí
-
zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže
|
POHYBOVÉ A SPORTOVNÍ AKTIVITY :
- stolní tenis
- tenis
- badminton
- soft tenis
- softball
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LVMeV PRTOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
PL
,
MV
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPEEV ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
|