Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Člověk a zdraví
Kompetence k řešení problémů 
- 
 sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů 
 
- 
učí se asertivnímu chování 
 
- 
umí naslouchat ostatním členům v týmu 
 
 
 
Kompetence sociální a personální 
- 
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu 
 
- 
respektuje vnitřní řád školy 
 
- 
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách 
 
- 
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu 
 
- 
zapojuje se do evropských projektů 
 
- 
zapojuje se do recipročních výměnných pobytových akcí v zahraničí 
 
 
 
Kompetence pracovní 
- 
žák je  veden ke koncentraci na pracovní výkon 
 
- 
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky 
 
- 
dodržuje vnitřní řád školy, učeben 
 
- 
dodržuje pravidla při práci s nebezpečným materiálem 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
užívá odbornou terminologii 
 
- 
používá obecně užívané termíny 
 
- 
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace 
 
- 
dokáže pracovat s chybou 
 
- 
učí se sebehodnocení 
 
 
 
Kompetence občanské 
- 
je schopen empatie 
 
- 
odmítá útlak a hrubé zacházení 
 
- 
respektuje zákony a společenské normy 
 
- 
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu 
 
- 
poskytne dle svých možností účinnou pomoc 
 
- 
v krizových situacích se chová ohleduplně 
 
- 
respektuje požadavky na životní prostředí 
 
 
 
| Atletika | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem 
 
- 
samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím 
 
- 
usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program 
 
- 
samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností -zatěžovanými svaly 
 
- 
odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím 
 
- 
uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost 
 
- 
zvládá v souladu s individuálními  předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech 
 
- 
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny 
 
- 
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu 
 
- 
naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu 
 
- 
dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji 
 
- 
rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora 
 
- 
sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí 
 
- 
zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže 
 
 
 | 
ATLETIKA : 
- atletická abeceda (lifting, skipping, zakopávání, předkopávání, odpichy, rovinky) 
- rychlý běh (50 m, 60 m, 150 m, popř. 300 m) 
- rychlé starty z různých poloh 
- nízký start ze startovacího zařízení, polovysoký start, vysoký start 
- vytrvalý běh  na dráze ( 600m, 800 m) 
- hody kriketovým míčem 
- skok daleký (z krátkého rozběhu, optimálního rozběhu, závěsná technika) 
- skok z místa 
- skok vysoký(nácvik techniky nůžky, flop) 
- štafetová předávka 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LVMeV PRTOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					PL
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Gymnastika | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem 
 
- 
samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím 
 
- 
usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program 
 
- 
samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností -zatěžovanými svaly 
 
- 
odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím 
 
- 
uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost 
 
- 
zvládá v souladu s individuálními  předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech 
 
- 
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny 
 
- 
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu 
 
- 
naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu 
 
- 
dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji 
 
- 
rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora 
 
- 
sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí 
 
- 
zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže 
 
 
 | 
SPORTOVNÍ GYMNASTIKA : 
AKROBACIE : kotoul vpřed, vzad, letmo a do různých poloh,  přemet stranou, stoj na rukou, váha předklonmo doprovodné pohyby,  záchrana 
PŘESKOK : roznožka, skrčka přes kozu na šíř, na dél, bedna na šíř 
KLADINA : chůze s doprovodnými pohyby paží a s obraty, rovnovážné polohy, náskok, seskok, čertík, nůžky 
KRUHY : komíhání,kotoul vpřed, kotoul vzad, svis vznesmo, svis střemhlav, houpání 
ŠPLH : tyč, lano s přírazem i bez přírazu 
Moderní gymnastika (dívky): 
- cvičení s míčem, sestava s hudebním doprovodem 
- cvičení se  švihadlem, přeskoky, manipulace s náčiním  
Rytmická gymnastika (dívky):  
- aerobic 
- step aerobic 
- tance 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 VDO PDMuV LVMeV PRTOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					K
						, 
					PL
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Sportovní hry | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem 
 
- 
samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím 
 
- 
usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program 
 
- 
samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností -zatěžovanými svaly 
 
- 
odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím 
 
- 
uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost 
 
- 
zvládá v souladu s individuálními  předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech 
 
- 
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny 
 
- 
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu 
 
- 
naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu 
 
- 
dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji 
 
- 
rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora 
 
- 
sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí 
 
- 
zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže 
 
 
 | 
SPORTOVNÍ HRY : 
PŘEHAZOVANÁ : přihrávka, podání, chytání míče, průpravná cvičení, pravidla přehazované, příprava pro volejbal 
BASKETBAL : driblink pravou a levou rukou bez zrakové kontroly, průpravná cvičení, manipulační cvičení, přihrávka, přihrej a běž, střelba, hra 5x5,                                 pravidla 
 
 
FLORBAL : přihrávka, střelba, technika hole, manipulační cvičení, hra, pravidla florbalu 
KOPANÁ : přihrávka, přihrej a běž, střelba, hra, pravidla 
FUTSAL : přihrávka, přihrej a běž, střelba, hra, pravidla 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LVMeV PRTOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					PL
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Zimní sporty | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem 
 
- 
samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím 
 
- 
usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program 
 
- 
samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností -zatěžovanými svaly 
 
- 
odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím 
 
- 
uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost 
 
- 
zvládá v souladu s individuálními  předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech 
 
- 
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny 
 
- 
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu 
 
- 
naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu 
 
- 
dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji 
 
- 
rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora 
 
- 
sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí 
 
- 
zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže 
 
 
 | 
ZIMNÍ SPORTY : 
- sáňkování v okolí školy 
- lyžování a snowbording: v případě zájmu týdenní lyžařský kurz 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 VDO PDMuV LVMeV PRTOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					PL
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPEEV ŽP
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Úpoly | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem 
 
- 
samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím 
 
- 
usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program 
 
- 
samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností -zatěžovanými svaly 
 
- 
odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím 
 
- 
uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost 
 
- 
zvládá v souladu s individuálními  předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech 
 
- 
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny 
 
- 
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu 
 
- 
naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu 
 
- 
dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji 
 
- 
rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora 
 
- 
sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí 
 
- 
zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže 
 
 
 | 
ÚPOLY : 
- význam úpolových sportů pro sebeobranu 
- přetahy a přetlaky, úpolové odpory, střehové postoje 
- pády (vpřed, vzad, stranou) 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 VDO PDMuV LV
						, 
					PSSSMeV PRTOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					K
						, 
					PL
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Pohybové a sportovní aktivity | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem 
 
- 
samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím 
 
- 
usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program 
 
- 
samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností -zatěžovanými svaly 
 
- 
odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím 
 
- 
uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost 
 
- 
zvládá v souladu s individuálními  předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech 
 
- 
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny 
 
- 
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu 
 
- 
naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu 
 
- 
dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji 
 
- 
rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora 
 
- 
sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí 
 
- 
zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže 
 
 
 | 
POHYBOVÉ A SPORTOVNÍ AKTIVITY : 
- stolní tenis 
- tenis 
- badminton 
- soft tenis 
- softball 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LVMeV PRTOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					K
						, 
					PL
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPEEV ŽP
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |