Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Člověk a zdraví
Atletika |
výstupy | učivo |
-
aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem
-
samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím
-
usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program
-
samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností -zatěžovanými svaly
-
odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím
-
uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost
-
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech
-
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny
-
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu
-
naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu
-
dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji
-
rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora
-
sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí
-
zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže
-
zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci
|
ATLETIKA :
- atletická abeceda (lifting, skipping, zakopávání, předkopávání, odpichy, rovinky)
- rychlý běh ( 50 m, 60 m, 150 m, popř. 300 m )
- nízký start ze startovacího zařízení, polovsoký start, vysoký start
- vytrvalý běh na dráze ( 800m, 1500 m, popř.3000 m )
- hod granátem
- hod oštěpem, nácvik techniky
- vrh koulí, dívky 3 kg, chlapci 4 kg, nácvik techniky
- hod diskem, nácvik techniky
- skok daleký ( z krátkého rozběhu, optimálního rozběhu, kročný způsob, závěsný způsob )
- skok vysoký ( nácvik techniky, flop )
- štafetová předávka
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LVMeV PRTOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
PL
,
MV
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPE |
přesahy |
|
Gymnastika |
výstupy | učivo |
-
aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem
-
samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím
-
usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program
-
samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností -zatěžovanými svaly
-
odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím
-
uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost
-
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech
-
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny
-
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu
-
naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu
-
dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji
-
rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora
-
sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí
-
zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže
-
zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci
|
SPORTOVNÍ GYMNASTIKA :
AKROBACIE : kotoul vpřed, vzad, kotoul letmo, kotoul vzad do zášvihu, kotouly do různých poloh, přemet stranou, stoj na rukou, stoj na lopatkách, váha, předklonmo, doprovodné pohyby paží, nohou trupu, záchrana
PŘESKOK : roznožka přes kozu na šíř, na dél i s oddáleným odrazem, skrčka přes kozu na šíř i s oddáleným odrazem bedna na šíř na dél, záchrana
KLADINA : chůze s doprovodnými pohyby paží, poskoky, obraty, rovnovážné polohy, náskok, seskok, jednoduché vazby a sestavy
KRUHY : komíhání ve svisu, kotoul vpřed, kotoul vzad, svis vznesmo, svis stžremhlav, houpání, houpání s obraty u předhupu a záhupu, u záhpu seskok
ŠPLH : tyč, lano s přírazem i bez přírazu
Moderní gymnastika (dívky) :
- cvičení s obručí, sestava s hudebním doprovodem
- cvičení s kužely, manipulace, držení náčiní, sestava
Rytmická gymnastika (dívky) :
- aerobic
- step aerobic
- pokusy o samostatné pohybové skladby
- taneční styly
|
pokrytí průřezových témat |
VDO PDMuV LVMeV PRTOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
PL
,
MV
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPE |
přesahy |
|
Sportovní hry |
výstupy | učivo |
-
aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem
-
samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím
-
usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program
-
samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností -zatěžovanými svaly
-
odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím
-
uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost
-
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech
-
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny
-
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu
-
naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu
-
dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji
-
rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora
-
sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí
-
zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže
-
zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci
|
SPORTOVNÍ HRY :
BASKETBAL: driblink pravou a levou rukou bez zrakové kontroly, průpravná cvičení, manipulační cvičení, přihrávka, přihrej a běž, střelba, střelba po pohybu, střelba z výskoku, hra 5x5, pravidla
VOLEJBAL : odbití vrchem ( prsty ), odbití spodem ( bagr ), spodní podání, hra s odskokem, nahrávka, přihrávka, lob, pravidla, utkání 6x6
FLORBAL : přihrávka, střelba, technika hole, manipulační cvičení, hra, pravidla florbalu
KOPANÁ : přihrávka, přihrej a běž, střelba, hra, pravidla
FUTSAL : přihrávka, přihrej a běž, střelba, hra, pravidla
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LV
,
PSSSMeV PRTOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
PL
,
MV
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPE |
přesahy |
|
Zimní sporty |
výstupy | učivo |
-
aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem
-
samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím
-
usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program
-
samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností -zatěžovanými svaly
-
odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím
-
uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost
-
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech
-
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny
-
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu
-
naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu
-
dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji
-
rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora
-
sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí
-
zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže
-
zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci
|
ZIMNÍ SPORTY :
- lyžování a snowbording: v případě zájmu týdenní lyžařský kurz
|
pokrytí průřezových témat |
VDO PDMuV PSSSMeV PRTOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
PL
,
MV
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPEEV ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
Úpoly |
výstupy | učivo |
-
aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem
-
samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím
-
usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program
-
samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností -zatěžovanými svaly
-
odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím
-
uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost
-
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech
-
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny
-
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu
-
naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu
-
dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji
-
rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora
-
sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí
-
zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže
-
zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci
|
ÚPOLY :
- význam úpolových sportů pro sebeobranu
- přetahy a přetlaky, úpolové odpory, střehové postoje
- pády (vpřed, vzad, stranou)
- střehové postoje, pohyby v nich
|
pokrytí průřezových témat |
VDO PDMuV LVMeV PRTOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
PL
,
MV
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPE |
přesahy |
|
Pohybové a sportovní aktivity |
výstupy | učivo |
-
aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem
-
samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím
-
usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program
-
samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností -zatěžovanými svaly
-
odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím
-
uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost
-
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech
-
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny
-
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu
-
naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu
-
dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji
-
rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora
-
sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí
-
zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže
-
zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci
|
POHYBOVÉ A SPORTOVNÍ AKTIVITY :
- stolní tenis
- tenis
- badminton
- soft tenis
- softball
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LVMeV PRTOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
PL
,
MV
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPEEV ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
|