Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Člověk a zdraví
Kompetence k řešení problémů 
- 
 sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů 
 
- 
nenechá se odradit neúspěchem a nachází  jiná řešení 
 
- 
umí naslouchat ostatním členům v týmu 
 
- 
učí se asertivnímu chování 
 
 
 
Kompetence sociální a personální 
- 
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu 
 
- 
respektuje vnitřní řád školy 
 
- 
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách 
 
- 
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu 
 
 
 
Kompetence pracovní 
- 
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky 
 
- 
žák je  veden ke koncentraci na pracovní výkon 
 
- 
dodržuje vnitřní řád školy, učeben 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace 
 
- 
dokáže pracovat s chybou 
 
- 
užívá odbornou terminologii 
 
- 
používá obecně užívané termíny 
 
 
 
Kompetence občanské 
- 
je schopen empatie 
 
- 
odmítá útlak a hrubé zacházení 
 
- 
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu 
 
- 
v krizových situacích se chová ohleduplně 
 
- 
poskytne dle svých možností účinnou pomoc 
 
 
 
| Atletika | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem 
 
- 
samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím 
 
- 
usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program 
 
- 
samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností -zatěžovanými svaly 
 
- 
odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím 
 
- 
uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost 
 
- 
zvládá v souladu s individuálními  předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech 
 
- 
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny 
 
- 
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu 
 
- 
naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu 
 
- 
dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji 
 
- 
rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora 
 
- 
sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí 
 
- 
zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže 
 
- 
zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci 
 
 
 | 
ATLETIKA : 
- atletická abeceda (lifting, skipping, zakopávání, předkopávání, odpichy, rovinky) 
- rychlý běh (50 m, 60 m, 150 m, popř. 300 m) 
- nízký start ze startovacího zařízení, polovsoký start, vysoký start 
- vytrvalý běh  na dráze ( 800m, 1500 m) 
- hody granátem 
- hod oštěpem, nácvik techniky 
- vrh koulí, dívky 3 kg, chlapci 4 kg, nácvik techniky 
- hod diskem, nácvik techniky 
- skok daleký (z krátkého rozběhu, optimálního rozběhu, kročný způsob) 
- skok vysoký (nácvik techniky, flop) 
- štafetová předávka 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LVMeV PRTOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					PL
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Gymnastika | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem 
 
- 
samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím 
 
- 
usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program 
 
- 
samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností -zatěžovanými svaly 
 
- 
odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím 
 
- 
uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost 
 
- 
zvládá v souladu s individuálními  předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech 
 
- 
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny 
 
- 
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu 
 
- 
naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu 
 
- 
dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji 
 
- 
rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora 
 
- 
sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí 
 
- 
zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže 
 
- 
zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci 
 
 
 | 
SPORTOVNÍ GYMNASTIKA : 
AKROBACIE : kotoul vpřed, vzad, letmo, kotoul vzad do zášvihu  a do různých poloh,  přemet stranou, stoj na rukou, váha předklonmo, doprovodné                              pohyby,  záchrana 
PŘESKOK : roznožka, skrčka přes kozu na šíř, na dél, bedna na šíř, na dél, záchrana 
KLADINA : chůze, poskoky, s doprovodnými pohyby paží a s obraty, rovnovážné polohy, náskok, seskok, čertík, nůžky, popř. kotoul vpřed 
KRUHY : komíhání, kotoul vpřed, kotoul vzad, svis vznesmo, svis střemhlav, houpání, houpání s obraty, 
ŠPLH : tyč, lano s přírazem i bez přírazu 
Moderní gymnastika (dívky) :  
- cvičení se švihadlem, sestava s hudebním doprovodem 
- cvičení s obručí, manipulace, držení náčiní 
Rytmická gymnastika (dívky): 
- aerobic 
- step aerobic 
- moderní taneční formy 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 VDO PDMuV LVMeV PRTOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					K
						, 
					PL
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Sportovní hry | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem 
 
- 
samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím 
 
- 
usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program 
 
- 
samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností -zatěžovanými svaly 
 
- 
odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím 
 
- 
uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost 
 
- 
zvládá v souladu s individuálními  předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech 
 
- 
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny 
 
- 
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu 
 
- 
naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu 
 
- 
dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji 
 
- 
rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora 
 
- 
sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí 
 
- 
zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže 
 
- 
zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci 
 
 
 | 
SPORTOVNÍ HRY : 
BASKETBAL : driblink pravou a levou rukou bez zrakové kontroly, průpravná cvičení, manipulační cvičení, přihrávka, přihrej a běž, střelba, hra 5x5,                       pravidla 
VOLEJBAL : odbití vrchem ( prsty ), odbití spodem ( bagr ),  spodní podání, hra s odskokem, nahrávka, přihrávka, lob, pravidla, utkání na zmenšeném                            hřišti-2x2, 3x3 
FLORBAL : přihrávka, střelba, technika hole, manipulační cvičení, hra, pravidla florbalu 
KOPANÁ : přihrávka, přihrej a běž, střelba, hra, pravidla 
FUTSAL: přihrávka, přihrej a běž, střelba, hra, pravidla 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LVMeV PRTOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					PL
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Zimní sporty | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem 
 
- 
samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím 
 
- 
usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program 
 
- 
samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností -zatěžovanými svaly 
 
- 
odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím 
 
- 
uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost 
 
- 
zvládá v souladu s individuálními  předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech 
 
- 
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny 
 
- 
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu 
 
- 
naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu 
 
- 
dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji 
 
- 
rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora 
 
- 
sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí 
 
- 
zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže 
 
- 
zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci 
 
 
 | 
ZIMNÍ SPORTY : 
- lyžování a snowbording: v případě zájmu týdenní lyžařský kurz 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 VDO PDMuV LVMeV PRTOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					PL
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPEEV ŽP
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Úpoly | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem 
 
- 
samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím 
 
- 
usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program 
 
- 
samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností -zatěžovanými svaly 
 
- 
odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím 
 
- 
uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost 
 
- 
zvládá v souladu s individuálními  předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech 
 
- 
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny 
 
- 
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu 
 
- 
naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu 
 
- 
dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji 
 
- 
rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora 
 
- 
sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí 
 
- 
zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže 
 
- 
zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci 
 
 
 | 
ÚPOLY : 
- význam úpolových sportů pro sebeobranu  
- přetahy a přetlaky, úpolové odpory, střehové postoje 
- pády (vpřed, vzad, stranou) 
- střehové postoje, pohyby v nich 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 VDO PDMuV LVMeV PRTOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					K
						, 
					PL
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Pohybové a sportovní aktivity | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem 
 
- 
samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím 
 
- 
usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program 
 
- 
samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností -zatěžovanými svaly 
 
- 
odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím 
 
- 
uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost 
 
- 
zvládá v souladu s individuálními  předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech 
 
- 
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny 
 
- 
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu 
 
- 
naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochranu přírody při sportu 
 
- 
dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji 
 
- 
rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora 
 
- 
sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí 
 
- 
zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže 
 
- 
zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci 
 
 
 | 
POHYBOVÉ A SPORTOVNÍ AKTIVITY : 
- stolní tenis 
- tenis 
- badminton 
- soft tenis 
- softball 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LVMeV PRTOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					K
						, 
					PL
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPEEV ŽP
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |