telefon:596719879fax:596719824
ředitel:Mgr.Jana Jeřábkovákontakty:Mgr.Marie Síkorová
REDIZO:600145191IČ:70631727
email:skola@zsmitusova8.cz
zřizovatel:Statutární město Ostrava,Městský obvod Ostrava-Jih, Ostrava-Hrabůvka Horní 3
Cesta za poznáním

Základní škola Ostrava - Hrabůvka

Mitušova 8/1115 , www.zsmitusova8.cz
Učební osnovy

Alternativní zdroje.

Český jazyk a literaturaCizí jazyk
1. ročník
povinný
0+1
2. ročník
povinný
0+1
3. ročník
povinný
3
4. ročník
povinný
3
5. ročník
povinný
3
6. ročník
povinný
3
7. ročník
povinný
3
8. ročník
povinný
3
9. ročník
povinný
3
Kompetence k řešení problémů
  • sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
  • umí naslouchat ostatním členům v týmu
  • učí se asertivnímu chování
  • učí se oceňovat více cest k řešení problému
Kompetence sociální a personální
  • respektuje vnitřní řád školy
  • dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
  • umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
  • podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
  • seznamuje se s kulturou země, ze které je spolužák
  • zapojuje se do recipročních výměnných pobytových akcí v zahraničí
  • zapojuje se do evropských projektů
Kompetence pracovní
  • adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
  • žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
  • vytváří si pozitivní vztah k práci
  • dodržuje vnitřní řád školy, učeben
  • zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
  • vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení
  • při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
  • učí se sebehodnocení
  • učí se pracovat samostatně a tvořivě
Kompetence komunikativní
  • účastní se na mezinárodních projektech
  • rozumí různým typům textů a záznamů
  • naslouchá promluvám druhých lidí a porozumí jim
Kompetence občanské
  • respektuje zákony a společenské normy
  • je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu

Okruhy slovní zásoby
výstupyučivo
  • rozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
  • rozumí obsahu a smyslu jednoduchých autentických materiálů (časopisy, obrazové a poslechové materiály) a využívá je při své práci
  • čte nahlas plynule a foneticky správně jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
  • vyhledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a vytvoří odpověď na otázku
  • používá dvojjazyčný slovník

Základní číslovky 1 – 100

Příroda a počasí

Části těla

Barvy

Škola, rozvrh hodin

Přivlastňovací zájmena

Dny v týdnu

Dům, byt – pokoje, nábytek

Oblečení

Každodenní aktivity

Volnočasové aktivity

Popis člověka

Domácí práce

Přídavná jména – antonyma, synonyma

Tázací zájmena

pokrytí průřezových témat
OSV
RSP , Ko
přesahy

Gramatika
výstupyučivo
  • rozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
  • rozumí obsahu a smyslu jednoduchých autentických materiálů (časopisy, obrazové a poslechové materiály) a využívá je při své práci
  • čte nahlas plynule a foneticky správně jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
  • sestaví gramaticky a formálně správně jednoduché písemné sdělení, krátký text a odpověď na sdělení; vyplní své základní údaje do formulářů
  • reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu a jednoduché konverzace
  • obměňuje krátké texty se zachováním smyslu textu

Užití členů A, AN, THE

THIS / THESE

Pravidelné a nepravidelné množné číslo

Přivlastňovací pád

Vazba THERE IS / THERE ARE – pořádek slov ve větě

Předložky – určování místa

Sloveso TO BE – otázka, zápor – pořádek slov ve větě

Sloveso TO HAVE – otázka, zápor – pořádek slov ve větě

Přítomný čas prostý – otázka, zápor – pořádek slov ve větě

Přítomný čas průběhový – pořádek slov ve větě

CAN, CAN´T

MUST

LET´S, rozkazovací způsob

pokrytí průřezových témat
OSV
RSP , K , Ko , ŘPRD
přesahy

Praktické dovednosti
výstupyučivo
  • čte nahlas plynule a foneticky správně jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
  • vyhledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a vytvoří odpověď na otázku
  • sestaví gramaticky a formálně správně jednoduché písemné sdělení, krátký text a odpověď na sdělení; vyplní své základní údaje do formulářů
  • reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu a jednoduché konverzace
  • obměňuje krátké texty se zachováním smyslu textu
  • aktivně se zapojí do jednoduché konverzace, pozdraví a rozloučí se s dospělým i kamarádem, poskytne požadovanou informaci

Pokyny pro práci ve třídě

Základní informace o sobě (jméno, věk, bydliště)

Pozdrav, poděkování, představování

Blahopřání, pozdrav a dopis z prázdnin

Omluva, žádost

Nákupy

Místa ve městě – orientace

Abeceda, hláskování

Určování času

pokrytí průřezových témat
MuV
KD , LV , EP , PM
OSV
RSP , SaS , SRaSO , K , PL , MV , Ko , KaK , ŘPRD
přesahy

Reálie
výstupyučivo
  • rozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům
  • rozumí obsahu a smyslu jednoduchých autentických materiálů (časopisy, obrazové a poslechové materiály) a využívá je při své práci
  • čte nahlas plynule a foneticky správně jednoduché texty obsahující známou slovní zásobu
  • vyhledá v jednoduchém textu potřebnou informaci a vytvoří odpověď na otázku
  • používá dvojjazyčný slovník
  • reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu a jednoduché konverzace
  • obměňuje krátké texty se zachováním smyslu textu

Christmas, Easter, Halloween, Valentine´s Day – tradice a zvyky

pokrytí průřezových témat
MuV
KD , LV , EP , PM
OSV
RSP , PL , MV , Ko
přesahy