telefon:596719879fax:596719824
ředitel:Mgr.Jana Jeřábkovákontakty:Mgr.Marie Síkorová
REDIZO:600145191IČ:70631727
email:skola@zsmitusova8.cz
zřizovatel:Statutární město Ostrava,Městský obvod Ostrava-Jih, Ostrava-Hrabůvka Horní 3
Cesta za poznáním

Základní škola Ostrava - Hrabůvka

Mitušova 8/1115 , www.zsmitusova8.cz
Učební osnovy

Alternativní zdroje.

Český jazyk a literaturaCizí jazyk
1. ročník
povinný
0+1
2. ročník
povinný
0+1
3. ročník
povinný
3
4. ročník
povinný
3
5. ročník
povinný
3
6. ročník
povinný
3
7. ročník
povinný
3
8. ročník
povinný
3
9. ročník
povinný
3
Kompetence k řešení problémů
  • je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení
  • sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
  • příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit
  • umí naslouchat ostatním členům v týmu
  • učí se asertivnímu chování
  • učí se oceňovat více cest k řešení problému
Kompetence sociální a personální
  • dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
  • respektuje vnitřní řád školy
  • umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
  • podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
  • oceňuje zkušenosti druhých lidí
  • čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
  • seznamuje se s kulturou země, ze které je spolužák
Kompetence pracovní
  • žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
  • vytváří si pozitivní vztah k práci
  • dodržuje vnitřní řád školy, učeben
  • chápe podstatu, cíl a riziko podnikání
Kompetence k učení
  • propojuje získané znalosti do souvislostí
  • užívá odbornou terminologii
  • vyhledává a třídí informace
  • používá obecně užívané termíny
  • dokáže pracovat s chybou
  • vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení
  • vytváří si plán pro dosažení učebních cílů
  • vytváří z těchto zdrojů samostatné práce
  • učí se pracovat samostatně a tvořivě
  • učí se sebehodnocení
Kompetence komunikativní
  • vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu
  • rozumí různým typům textů a záznamů
  • naslouchá promluvám druhých lidí a porozumí jim
  • umí vyhledávat na internetu
  • umí na PC vytvořit protokol LP,referáty a seminární práce
Kompetence občanské
  • je schopen empatie
  • odmítá útlak a hrubé zacházení
  • respektuje zákony a společenské normy
  • v krizových situacích se chová ohleduplně
  • poskytne dle svých možností účinnou pomoc
  • respektuje požadavky na životní prostředí

zdraví a nemoci
výstupyučivo
  • dokáže tvořit věty i otázky v předpřítomném čase
  • umí sestavit větu ve všech probraných časech
  • zná postavení ostatních slovních druhů
  • dokáže popsat jednotlivé části lidského těla

slovní zásoba - výživa, zdravotní problémy a ošetření, části těla,

modální slovesa

can-must, will be able to- will have to, should- shouldn´t

pokrytí průřezových témat
MuV
LV
OSV
MV , Ko
EV
VČP
přesahy

představy
výstupyučivo
  • umí sestavit větu ve všech probraných časech
  • zná postavení ostatních slovních druhů
  • musí umět srovnat život v minulosti a přítomnosti

použití vazeb- there is someone ...ing,see- hear someone...ing,

užití přídavných jmen good looking, crooked

pokrytí průřezových témat
OSV
RSP , PL
přesahy

slavné osobnosti české kultury
výstupyučivo
  • dokáže tvořit věty i otázky v předpřítomném čase
  • umí sestavit větu ve všech probraných časech
  • zná postavení ostatních slovních druhů

slovní zásoba - president, politician, sportsman, singer, film director

užití předpřítomného času a prostého času minulého

past participle been, gone

pokrytí průřezových témat
MuV
KD , LV
OSV
PL
VMEGS
JE
přesahy

Austrálie
výstupyučivo
  • umí sestavit větu ve všech probraných časech
  • zná postavení ostatních slovních druhů
  • znají základní informace o Austrálii.

základní historické a geografické poznatky

pokrytí průřezových témat
MuV
KD
OSV
PL
EV
ŽP
přesahy

zprávy
výstupyučivo
  • dokáže tvořit věty i otázky v předpřítomném čase
  • umí sestavit větu ve všech probraných časech
  • zná postavení ostatních slovních druhů
  • umí vyjádřit lítost s použitím základních frází
  • dokáže vyrobit plakát o životním prostředí

struktura e-mailu,

frázová slovesa,

podmiňovací způsob přítomný

já taky, já taky ne-So do I, Nor do I

pokrytí průřezových témat
MuV
LV
MeV
SMS , VAMS
OSV
Ko
přesahy

počasí
výstupyučivo
  • umí sestavit větu ve všech probraných časech
  • musí umět srovnat život v minulosti a přítomnosti
  • dokáže vyrobit plakát o životním prostředí

slovní zásoba- příslovce, sunny, cloudy, windy, it is snowing ...

přírodní úkazy

trpný rod

might

pokrytí průřezových témat
MeV
IVMSR
OSV
Ko , KaK , ŘPRD
přesahy

NJ média
výstupyučivo
  • dokáží pohovořit o druzích médií

telefonování

televizní vysílání

zájmena dieser, solcher, jeder, alle

předložky s 2. pádem

časové údaje

konjunktiv II, opisný tvar würde

pokrytí průřezových témat
MeV
KČPPMS , IVMSR , SMS , VAMS , FVM , TMS
OSV
Ko
přesahy

NJ hudba a móda
výstupyučivo
  • dokáže pohovořit o spojitosti mezi módou a hudbou

hudba živě

párty a koncerty

hudba a móda

zájmena welcher, was für ein,

zájmena derselbe, der gleiche

deklinace adjektiv

pokrytí průřezových témat
přesahy

NJ budoucnost
výstupyučivo
  • vyjádří představy o své budoucnosti

zaměstnání

jak budeme žít v budoucnosti?

budoucí čas

časové spojky als, wenn

deklinace adjektiv

pokrytí průřezových témat
přesahy

NJ kdo jsem
výstupyučivo
  • dokáže vytvořit vlastní strukturovaný životopis

představení své osoby

životopisy známých německých osobností

vlastní strukturovaný životopis

nepřímá otázka

zpodstatnělá přídavná jména

pokrytí průřezových témat
MuV
LV
OSV
RSP , SaS
přesahy

NJ bydlení a život
výstupyučivo
  • dokáže popsat vlastní bydlení

popis pokoje, bytu

stěhování

tvoření slov

n-deklinace

pokrytí průřezových témat
přesahy