telefon:596719879fax:596719824
ředitel:Mgr.Jana Jeřábkovákontakty:Mgr.Marie Síkorová
REDIZO:600145191IČ:70631727
email:skola@zsmitusova8.cz
zřizovatel:Statutární město Ostrava,Městský obvod Ostrava-Jih, Ostrava-Hrabůvka Horní 3
Cesta za poznáním

Základní škola Ostrava - Hrabůvka

Mitušova 8/1115 , www.zsmitusova8.cz
Učební osnovy

Matematika a její aplikace

Matematika
1. ročník
povinný
4
2. ročník
povinný
5
3. ročník
povinný
5
4. ročník
povinný
4+1
5. ročník
povinný
4+1
6. ročník
povinný
4
7. ročník
povinný
4
8. ročník
povinný
4+1
9. ročník
povinný
4+1
Kompetence k řešení problémů
  • sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
Kompetence sociální a personální
  • dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
  • respektuje vnitřní řád školy
  • čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
Kompetence pracovní
  • žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
  • vytváří si pozitivní vztah k práci
  • dodržuje vnitřní řád školy, učeben
  • zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
  • dokáže pracovat s chybou
  • při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
  • vyhledává a třídí informace
  • učí se sebehodnocení
  • učí se pracovat samostatně a tvořivě
Kompetence komunikativní
  • naslouchá promluvám druhých lidí a porozumí jim
Kompetence občanské
  • je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu

Přirozená čísla do 20
výstupyučivo
  • čte, zapisuje a porovnává přirozená čísla do 20
  • užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti v oboru přir. čísel do 20
  • používá přir. čísla do 20 k modelování reálných situací
  • počítá předměty v daném souboru a vytváří soubory s daným počtem prvků
  • užívá lineární uspořádání
  • orientuje se na číselné ose, umí zakreslit čísla do 20 na číselnou osu
  • provádí zpaměti jednoduché početní operace s přir. čísly do 20
  • řeší jednoduché slovní úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace

ČÍSLO A POČETNÍ OPERACE

Přirozená čísla do 20:

- číselná řada

- čtení a psaní čísel

- vztahy méně, více, rovno, větší, menší

- vytváření souborů o daném počtu prvků

- lineární uspořádání, pojmy: před, za, mezi, hned před, hned za atd.

- číselná osa

- sčítání a odčítání do 20 bez přechodu 10

- sčítání a odčítání s přechodem 10

- jednoduché slovní úlohy na sčítání a odčítání

- slovní úlohy s využitím vztahů o n-více a o n-méně

pokrytí průřezových témat
OSV
RSP , KaK
přesahy

Závislosti, vztahy a práce s daty
výstupyučivo
  • užívá lineární uspořádání
  • orientuje se na číselné ose, umí zakreslit čísla do 20 na číselnou osu
  • provádí zpaměti jednoduché početní operace s přir. čísly do 20
  • řeší jednoduché slovní úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace
  • snaží se popisovat jednoduché závislosti z praktického života

ZÁVISLOSTI, VZTAHY A PRÁCE S DATY

- seznámení se symboly, základními matematickými značkami a zápisy

- orientace a čtení matematických zápisů

pokrytí průřezových témat
OSV
RSP , KaK
přesahy

Rovinné obrazce
výstupyučivo
  • rozezná , pojmenuje a vymodeluje základní rovinné útvary
  • geometrické útvary třídí podle tvaru, velikosti a barev
  • nachází v realitě reprezentaci geom. útvarů a těles

GEOMETRIE V ROVINĚ A PROSTORU

Rovinné obrazce:

- rovinné obrazce: trojúhelník, čtverec, obdélník, kruh

pokrytí průřezových témat
OSV
RSP , SRaSO , KaK
přesahy

Tělesa
výstupyučivo
  • pozná jednoduchá geom. tělesa
  • nachází v realitě reprezentaci geom. útvarů a těles

GEOMETRIE V ROVINĚ A PROSTORU

Tělesa:

- tělesa: krychle, kvádr, válec, koule

pokrytí průřezových témat
OSV
RSP , K
přesahy