Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Matematika a její aplikace
Kompetence k řešení problémů
-
sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
-
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit
-
nenechá se odradit neúspěchem a nachází jiná řešení
-
učí se asertivnímu chování
Kompetence sociální a personální
-
respektuje vnitřní řád školy
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
-
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
Kompetence pracovní
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
dodržuje pravidla při práci s nebezpečným materiálem
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
-
používá obecně užívané termíny
-
vyhledává a třídí informace
-
propojuje získané znalosti do souvislostí
-
užívá odbornou terminologii
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
dokáže pracovat s chybou
-
učí se sebehodnocení
-
vytváří z těchto zdrojů samostatné práce
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
Kompetence občanské
-
odmítá útlak a hrubé zacházení
-
respektuje zákony a společenské normy
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
-
podporuje zájem ochrany zdraví
Přirozená čísla do 100 |
výstupy | učivo |
-
užívá lineární uspořádání, zobrazí číslo na číselné ose
-
řeší a tvoří slovní úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace
|
ČÍSLO A POČETNÍ OPERACE
Přirozená čísla do 100:
- sčítání a odčítání do 100
- slovní úlohy na sčítání a odčítání v oboru do 100
- závorky
- sčítání a odčítání dvojciferných čísel do 100 zpaměti (i s přechodem 10)
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SRaSO
,
Ko
,
KaK |
přesahy |
|
Násobení a dělení do 100 |
výstupy | učivo |
-
počítá předměty v daném souboru a vytváří soubory s daným počtem prvků v oboru přir. čísel do 100
-
řeší a tvoří slovní úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace
-
popisuje jednoduché závislosti z praktického života
|
ČÍSLO A POČETNÍ OPERACE
Násobení a dělení přir. čísel v oboru násobilek do 100:
- upevňování a automatizace spojů násobení a dělení č. 0 – 10
- pamětné násobení dvojciferného čísla jednociferným mimo obor násobilek
- násobení a dělení součtu nebo rozdílu dvou čísel
- užití závorek
- dělení se zbytkem
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SRaSO
,
KaK
,
ŘPRD |
přesahy |
|
Přirozená čísla do 1000 |
výstupy | učivo |
-
čte, zapisuje a porovnává přirozená čísla do 1000
-
užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti v oboru přir. čísel do 1000
-
používá přir. čísla do 1000 k modelování reálných situací
-
užívá lineární uspořádání, zobrazí číslo na číselné ose
-
provádí zpaměti jednoduché početní operace s přir. čísly v oboru do 1000
-
řeší a tvoří slovní úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace
|
ČÍSLO A POČETNÍ OPERACE
Přirozená čísla do 1000:
- číselná řada
- čtení a zápis trojciferných čísel
- číselná osa
- porovnávání čísel
- rozklad čísla v desítkové soustavě
- sčítání a odčítání do 1000(bez přechodu násobků 100)
- slovní úlohy na sčítání a odčítání do 1000
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SaS
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD |
přesahy |
|
Závislosti, vztahy a práce s daty |
výstupy | učivo |
-
popisuje jednoduché závislosti z praktického života
-
doplňuje tabulky, schémata a posloupnosti čísel
-
orientuje se v čase, provádí jednoduché převody jednotek času
|
ZÁVISLOSTI, VZTAHY A PRÁCE S DATY
- seznámení se symboly, základními matematickými značkami a zápisy
- orientace čtení matematických zápisů
- pohyb ve čtvercové síti, na číselné ose
- tabulky násobků
- tabulkové zápisy v praxi, práce s údaji (např. ceny zboží, jízdní řád, vzdálenosti apod.)
- určování času, jednoduché převody jednotek času
- míry a váhy v praxi
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SaS
,
K
,
ŘPRD |
přesahy |
|
Přímky, polopřímky |
výstupy | učivo |
|
GEOMETRIE V ROVINĚ A PROSTORU
Přímky a polopřímky:
- přímka (rýsování)
- polopřímka
- vzájemná poloha dvou přímek v rovině (rovnoběžné, různoběžné, kolmé)
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
K
,
ŘPRD |
přesahy |
|
Rovinné obrazce |
výstupy | učivo |
-
rozezná , pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a jednoduchá tělesa, nachází v realitě jejich reprezentaci
-
porovnává velikost útvarů, měří a odhaduje délku úsečky
|
GEOMETRIE V ROVINĚ A PROSTORU
Rovinné obrazce:
- kreslení a rýsování rovinných obrazců ve čtvercové síti
- délka úsečky – odhad délky, měření a rýsování s přesností na milimetry
- rovinné obrazce: trojúhelník, čtverec, obdélník, čtyřúhelník
- strana rovinného obrazce
- jednotky délky – mm, cm, dm, m, km
- seznámení s kruhem a kružnicí – rozdíl
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
K
,
ŘPRD |
přesahy |
|
Tělesa |
výstupy | učivo |
-
rozezná , pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a jednoduchá tělesa, nachází v realitě jejich reprezentaci
|
GEOMETRIE V ROVINĚ A PROSTORU
Tělesa:
- jednoduchá tělesa (užití stavebnic a předmětů z praktického života)
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRDEV VČP |
přesahy |
|
|