Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Matematika a její aplikace
Kompetence k řešení problémů 
- 
 sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů 
 
- 
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit 
 
- 
nenechá se odradit neúspěchem a nachází  jiná řešení 
 
- 
učí se asertivnímu chování 
 
 
 
Kompetence sociální a personální 
- 
respektuje vnitřní řád školy 
 
- 
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu 
 
- 
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách 
 
- 
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin 
 
- 
oceňuje zkušenosti druhých lidí 
 
- 
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska 
 
 
 
Kompetence pracovní 
- 
žák je  veden ke koncentraci na pracovní výkon 
 
- 
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky 
 
- 
vytváří si pozitivní vztah k práci 
 
- 
dodržuje vnitřní řád školy, učeben 
 
- 
dodržuje pravidla při práci s nebezpečným materiálem 
 
- 
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
používá obecně užívané termíny 
 
- 
vyhledává  a třídí informace 
 
- 
propojuje získané znalosti do souvislostí 
 
- 
užívá odbornou terminologii 
 
- 
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace 
 
- 
dokáže pracovat s chybou 
 
- 
učí se sebehodnocení 
 
- 
vytváří z těchto zdrojů samostatné práce 
 
- 
učí se pracovat samostatně a tvořivě 
 
 
 
Kompetence občanské 
- 
odmítá útlak a hrubé zacházení 
 
- 
respektuje zákony a společenské normy 
 
- 
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu 
 
- 
podporuje zájem ochrany zdraví 
 
 
 
| Přirozená čísla do 100 | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
užívá lineární uspořádání, zobrazí číslo na číselné ose 
 
- 
řeší a tvoří slovní úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace 
 
 
 | 
ČÍSLO A POČETNÍ OPERACE 
Přirozená čísla do 100: 
-	sčítání a odčítání do 100  
-	slovní úlohy na sčítání a odčítání v oboru do 100 
-	závorky 
-	sčítání a odčítání dvojciferných čísel do 100 zpaměti (i s přechodem 10) 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					SRaSO
						, 
					Ko
						, 
					KaK | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Násobení a dělení do 100 | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
počítá předměty v daném souboru a vytváří soubory s daným počtem prvků v oboru přir. čísel do 100 
 
- 
řeší a tvoří slovní úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace 
 
- 
popisuje jednoduché závislosti z praktického života 
 
 
 | 
ČÍSLO A POČETNÍ OPERACE 
Násobení a dělení přir. čísel v oboru násobilek do 100: 
-	upevňování a automatizace spojů násobení a dělení č. 0 – 10 
-	pamětné násobení dvojciferného čísla jednociferným mimo obor násobilek 
-	násobení a dělení součtu nebo rozdílu dvou čísel 
-	užití závorek 
-	dělení se zbytkem 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					SRaSO
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Přirozená čísla do 1000 | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
čte, zapisuje a porovnává přirozená čísla do 1000 
 
- 
užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti v oboru přir. čísel do 1000 
 
- 
používá přir. čísla do 1000 k modelování reálných situací 
 
- 
užívá lineární uspořádání, zobrazí číslo na číselné ose 
 
- 
provádí zpaměti jednoduché početní operace s přir. čísly v oboru do 1000 
 
- 
řeší a tvoří slovní úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace 
 
 
 | 
ČÍSLO A POČETNÍ OPERACE 
Přirozená čísla do 1000: 
-	číselná řada 
-	čtení a zápis trojciferných čísel 
-	číselná osa 
-	porovnávání čísel 
-	rozklad čísla v desítkové soustavě 
-	sčítání a odčítání do 1000(bez přechodu násobků 100) 
-	slovní úlohy na sčítání a odčítání do 1000 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Závislosti, vztahy a práce s daty | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
popisuje jednoduché závislosti z praktického života 
 
- 
doplňuje tabulky, schémata a posloupnosti čísel 
 
- 
orientuje se v čase, provádí jednoduché převody jednotek času 
 
 
 | 
ZÁVISLOSTI, VZTAHY A PRÁCE S DATY 
-	seznámení se symboly, základními matematickými značkami a zápisy 
-	orientace  čtení matematických zápisů 
-	pohyb ve čtvercové síti, na číselné ose 
-	tabulky násobků 
-	tabulkové zápisy v praxi, práce s údaji (např. ceny zboží, jízdní řád, vzdálenosti apod.) 
-	určování času, jednoduché převody jednotek času 
-	míry a váhy v praxi 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					K
						, 
					ŘPRD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Přímky, polopřímky | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
GEOMETRIE V ROVINĚ A PROSTORU 
Přímky a polopřímky: 
-	přímka (rýsování) 
-	polopřímka 
-	vzájemná poloha dvou přímek v rovině (rovnoběžné, různoběžné, kolmé) 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					K
						, 
					ŘPRD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Rovinné obrazce | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
rozezná , pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a jednoduchá tělesa, nachází v realitě jejich reprezentaci 
 
- 
porovnává velikost útvarů, měří a odhaduje délku úsečky 
 
 
 | 
GEOMETRIE V ROVINĚ A PROSTORU 
Rovinné obrazce: 
-	kreslení a rýsování rovinných obrazců ve čtvercové síti 
-	délka úsečky – odhad délky, měření a rýsování s přesností na milimetry 
-	rovinné obrazce: trojúhelník, čtverec, obdélník, čtyřúhelník 
-	strana rovinného obrazce 
-	jednotky délky – mm, cm, dm, m, km 
-	seznámení s kruhem a kružnicí – rozdíl 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					K
						, 
					ŘPRD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Tělesa | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
rozezná , pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a jednoduchá tělesa, nachází v realitě jejich reprezentaci 
 
 
 | 
GEOMETRIE V ROVINĚ A PROSTORU 
Tělesa: 
-	jednoduchá tělesa (užití stavebnic a předmětů z praktického života) 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRDEV VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |