Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Matematika a její aplikace
Kompetence k řešení problémů
-
nenechá se odradit neúspěchem a nachází jiná řešení
-
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit
-
sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
-
je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení
-
umí naslouchat ostatním členům v týmu
-
učí se oceňovat více cest k řešení problému
-
učí se asertivnímu chování
Kompetence sociální a personální
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
respektuje vnitřní řád školy
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
-
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
Kompetence k učení
-
dokáže pracovat s chybou
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení
-
propojuje získané znalosti do souvislostí
-
užívá odbornou terminologii
-
vyhledává a třídí informace
-
používá obecně užívané termíny
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
-
učí se sebehodnocení
Kompetence komunikativní
-
umí vyhledávat na internetu
-
vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu
-
rozumí různým typům textů a záznamů
-
naslouchá promluvám druhých lidí a porozumí jim
Rozšířené opakování |
výstupy | učivo |
-
čte, zapisuje a porovnává přirozená čísla
-
Provádí početní operace s přirozenými čísly
-
Provádí odhady a kontrolu výpočtů
-
Zaokrouhluje
-
Umí zobrazit přirozené číslo na číselné ose
|
- přirozená čísla
- čtení a zápis čísla v desítkové soustavě
- zobrazení na číselné ose
- početní operace
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Základní pravidla rýsování |
výstupy | učivo |
|
- druhy čar, technické písmo
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Geometrické útvary v rovině |
výstupy | učivo |
-
Užívá a rozlišuje pojmy přímka, polopřímka, úsečka
-
Převádí jednotky délky, hmotnosti, času
-
Umí vypočítat obvod čtverce, obdélníku, trojúhelníku
-
Charakterizuje a třídí základní rovinné útvary
|
- rovina, bod, úsečka, přímka, polopřímka, kružnice, kruh
- převody jednotek
- obvody čtverce, obdélníku, trojúhelníku
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Desetinná čísla |
výstupy | učivo |
-
Umí zobrazit desetinné číslo na číselné ose
-
Porovnává a zaokrouhluje desetinná čísla
-
Provádí početní operace s desetinnými čísly
-
Umí vypočítat aritmetický průměr
|
- čtení a zápis čísel v desítkové soustavě
- zobrazení na číselné ose
- porovnávání
- zaokrouhlování
- početní operace
- aritmetický průměr
- převody jednotek
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Dělitelnost přirozených čísel |
výstupy | učivo |
-
Zná pojem násobek a dělitel
-
Umí používat znaky dělitelnosti
-
Rozumí pojmu prvočíslo a číslo složené
-
Rozloží číslo na součin prvočísel
-
Umí určit největší spol. dělitel a nejmenší spol. násobek
|
- násobek, dělitel, znaky dělitelnosti
- prvočíslo, číslo složené
- společný násobek, společný dělitel
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Úhel a jeho velikost |
výstupy | učivo |
-
Rozumí pojmu úhel a velikost úhlu
-
Narýsuje a změří úhel
-
Provádí početní operace s velikostmi úhlů ve stupních a minutách
-
Pozná dvojice vedlejších úhlů a vrcholových úhlů
-
Rozumí pojmu mnohoúhelník a umí jej narýsovat
|
- pojem úhel, rýsování a přenášení úhlu
- osa úhlu
- jednotky velikosti úhlu a měření velikosti úhlu
- ostrý, tupý, pravý a přímý úhel
- početní operace s velikostmi úhlů
- vrcholové a vedlejší úhly
- mnohoúhelníky - pojem, pravidelný šestiúhelník, pravidelný osmiúhelník
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Osová souměrnost |
výstupy | učivo |
|
- osová souměrnost
- shodné útvary
- osově souměrné útvary
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Obsah čtverce a obdélníku |
výstupy | učivo |
|
- jednotky obsahu
- obsah čtverce a obdélníku
- obsah složitějších obrazců
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Povrch a objem krychle a kvádru |
výstupy | učivo |
-
Charakterizuje jednotlivá tělesa (kvádr, krychle)
-
Načrtne a sestrojí obraz krychle a kvádru ve volném rovnoběžném promítání
-
Vypočítá povrch krychle, kvádru
-
Užívá jednotky objemu a umí je převádět
-
Vvypočítá objem krychle, kvádru
|
- kvádr, krychle, sítě těles
- zobrazování těles
- povrch krychle, kvádru
- jednotky objemu
- objem krychle, kvádru
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Trojúhelník |
výstupy | učivo |
-
Určí a znázorní různé druhy trojůhelníků a zná jejich vlastnosti
-
Umí sestrojit těžnice, střední příčky, výšky trojúhelníku, kružnici opsanou a vepsanou
|
- pojem trojúhelník, druhy trojúhelníků
- vnitřní a vnější úhly trojúhelníku
- těžnice, střední příčky, výšky
- kružnice opsaná, vepsaná
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
|