Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Matematika a její aplikace
Kompetence k řešení problémů 
- 
nenechá se odradit neúspěchem a nachází  jiná řešení 
 
- 
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit 
 
- 
 sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů 
 
- 
 je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení 
 
- 
umí naslouchat ostatním členům v týmu 
 
- 
učí se oceňovat více cest k řešení problému 
 
- 
učí se asertivnímu chování 
 
 
 
Kompetence sociální a personální 
- 
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu 
 
- 
respektuje vnitřní řád školy 
 
- 
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách 
 
- 
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu 
 
- 
oceňuje zkušenosti druhých lidí 
 
- 
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
dokáže pracovat s chybou 
 
- 
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace 
 
- 
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení 
 
- 
propojuje získané znalosti do souvislostí 
 
- 
užívá odbornou terminologii 
 
- 
vyhledává  a třídí informace 
 
- 
používá obecně užívané termíny 
 
- 
učí se pracovat samostatně a tvořivě 
 
- 
učí se sebehodnocení 
 
 
 
Kompetence komunikativní 
- 
umí vyhledávat na internetu 
 
- 
vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu 
 
- 
rozumí různým typům textů a záznamů 
 
- 
naslouchá promluvám druhých lidí a porozumí jim 
 
 
 
| Rozšířené opakování | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
čte, zapisuje a porovnává přirozená čísla 
 
- 
Provádí početní operace s přirozenými čísly 
 
- 
Provádí odhady a kontrolu výpočtů 
 
- 
Zaokrouhluje 
 
- 
Umí zobrazit přirozené číslo na číselné ose 
 
 
 | 
- přirozená čísla 
- čtení a zápis čísla v desítkové soustavě 
- zobrazení na číselné ose 
- početní operace 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
 | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Základní pravidla rýsování | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
- druhy čar, technické písmo 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
 | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Geometrické útvary v rovině | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
Užívá a rozlišuje pojmy přímka, polopřímka, úsečka 
 
- 
Převádí jednotky délky, hmotnosti, času 
 
- 
Umí vypočítat obvod čtverce, obdélníku, trojúhelníku 
 
- 
Charakterizuje a třídí základní rovinné útvary 
 
 
 | 
- rovina, bod, úsečka, přímka, polopřímka, kružnice, kruh 
- převody jednotek  
- obvody čtverce, obdélníku, trojúhelníku 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
 | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Desetinná čísla | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
Umí zobrazit desetinné číslo na číselné ose 
 
- 
Porovnává a zaokrouhluje desetinná čísla 
 
- 
Provádí početní operace s desetinnými čísly 
 
- 
Umí vypočítat aritmetický průměr 
 
 
 | 
- čtení a zápis čísel v desítkové soustavě 
- zobrazení na číselné ose 
- porovnávání 
- zaokrouhlování 
- početní operace 
- aritmetický průměr 
- převody jednotek 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
 | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Dělitelnost přirozených čísel | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
Zná pojem násobek a dělitel 
 
- 
Umí používat znaky dělitelnosti 
 
- 
Rozumí pojmu prvočíslo a číslo složené 
 
- 
Rozloží číslo na součin prvočísel 
 
- 
Umí určit největší spol. dělitel a nejmenší spol. násobek 
 
 
 | 
- násobek, dělitel, znaky dělitelnosti 
- prvočíslo, číslo složené 
- společný násobek, společný dělitel 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
 | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Úhel a jeho velikost | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
Rozumí pojmu úhel a velikost úhlu 
 
- 
Narýsuje a změří úhel 
 
- 
Provádí početní operace s velikostmi úhlů ve stupních a minutách 
 
- 
Pozná dvojice vedlejších úhlů a vrcholových úhlů 
 
- 
Rozumí pojmu mnohoúhelník a umí jej narýsovat 
 
 
 | 
- pojem úhel, rýsování a přenášení úhlu 
- osa úhlu 
- jednotky velikosti úhlu a měření velikosti úhlu 
- ostrý, tupý, pravý a přímý úhel 
- početní operace s velikostmi úhlů 
- vrcholové a vedlejší úhly 
- mnohoúhelníky - pojem, pravidelný šestiúhelník, pravidelný osmiúhelník 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
 | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Osová souměrnost | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
- osová souměrnost 
- shodné útvary 
- osově souměrné útvary 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
 | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Obsah čtverce a obdélníku | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
- jednotky obsahu 
- obsah čtverce a obdélníku 
- obsah složitějších obrazců 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
 | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Povrch a objem krychle a kvádru | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
Charakterizuje jednotlivá tělesa (kvádr, krychle) 
 
- 
Načrtne a sestrojí obraz krychle a kvádru ve volném rovnoběžném promítání 
 
- 
Vypočítá povrch krychle, kvádru 
 
- 
Užívá jednotky objemu a umí je převádět 
 
- 
Vvypočítá objem krychle, kvádru 
 
 
 | 
- kvádr, krychle, sítě těles 
- zobrazování těles 
- povrch krychle, kvádru 
- jednotky objemu 
- objem krychle, kvádru 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
 | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Trojúhelník | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
Určí a znázorní různé druhy trojůhelníků a zná jejich vlastnosti 
 
- 
Umí sestrojit těžnice, střední příčky, výšky trojúhelníku, kružnici opsanou a vepsanou 
 
 
 | 
- pojem trojúhelník, druhy trojúhelníků 
- vnitřní a vnější úhly trojúhelníku 
- těžnice, střední příčky, výšky 
- kružnice opsaná, vepsaná 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
 | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |