Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Matematika a její aplikace
Kompetence k řešení problémů
Kompetence sociální a personální
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
respektuje vnitřní řád školy
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
Kompetence pracovní
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
-
vyhledává a třídí informace
-
používá obecně užívané termíny
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
dokáže pracovat s chybou
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
-
učí se sebehodnocení
Kompetence občanské
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
-
odmítá útlak a hrubé zacházení
-
podporuje zájem ochrany zdraví
Přirozená čísla do 20 |
výstupy | učivo |
-
užívá lineární uspořádání, zobrazí číslo na číselné ose
-
řeší jednoduché slovní úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace
-
snaží se popisovat jednoduché závislosti z praktického života
|
ČÍSLO A POČETNÍ OPERACE
Přirozená čísla do 20:
- sčítání a odčítání do 20 (s přechodem 10)
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SaS
,
KaK |
přesahy |
|
Přirozená čísla do 100 |
výstupy | učivo |
-
čte, zapisuje a porovnává přirozená čísla do 100
-
užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti v oboru přir. čísel do 100
-
používá přir. čísla do 100 k modelování reálných situací
-
počítá předměty v daném souboru a vytváří soubory s daným počtem prvků v oboru přir. čísel do 100
-
užívá lineární uspořádání, zobrazí číslo na číselné ose
-
provádí zpaměti jednoduché početní operace s přir. čísly v oboru do 100
-
řeší jednoduché slovní úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace
|
ČÍSLO A POČETNÍ OPERACE
Přirozená čísla do 100:
- číselná řada
- čtení a psaní čísel
- porovnávání čísel
- lineární uspořádání
- číselná osa
- sčítání a odčítání do 100
- slovní úlohy na sčítání a odčítání v oboru do 100
- závorky
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SaS
,
KaK |
přesahy |
|
Násobení a dělení do 100 |
výstupy | učivo |
-
provádí zpaměti jednoduché početní operace s přir. čísly v oboru do 100
-
řeší jednoduché slovní úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace
|
ČÍSLO A POČETNÍ OPERACE
Násobení a dělení přir. čísel v oboru násobilek do 100:
- násobek, řady násobků daného čísla
- násobení jako opakované sčítání
- činitel, záměna činitelů
- násobilky 0 – 10
- dělení oboru těchto násobilek
- slovní úlohy na násobení a dělení v oboru násobilek
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SaS
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD |
přesahy |
|
Závislosti, vztahy a práce s daty |
výstupy | učivo |
-
čte, zapisuje a porovnává přirozená čísla do 100
-
užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti v oboru přir. čísel do 100
-
užívá lineární uspořádání, zobrazí číslo na číselné ose
-
snaží se popisovat jednoduché závislosti z praktického života
-
učí se doplňovat tabulky a posloupnosti čísel
|
ZÁVISLOSTI, VZTAHY A PRÁCE S DATY
- seznámení se symboly, základními matematickými značkami a zápisy
- orientace čtení matematických zápisů
- pohyb ve čtvercové síti, na číselné ose
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SRaSO
,
KaK |
přesahy |
|
Úsečky |
výstupy | učivo |
|
GEOMETRIE V ROVINĚ A PROSTORU
Úsečky:
- úsečka, rýsování a měření délky úsečky
- lomená čára
- jednotky: centimetr, metr
- označení bodů a úseček
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SRaSO
,
ŘPRD |
přesahy |
|
Tělesa |
výstupy | učivo |
|
GEOMETRIE V ROVINĚ A PROSTORU
Tělesa:
- modelování těles
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
K
,
ŘPRD |
přesahy |
|
|