Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Matematika a její aplikace
Kompetence k řešení problémů
-
je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení
-
sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
-
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit
-
nenechá se odradit neúspěchem a nachází jiná řešení
-
umí naslouchat ostatním členům v týmu
-
učí se asertivnímu chování
Kompetence sociální a personální
-
respektuje vnitřní řád školy
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin
-
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
Kompetence pracovní
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
dodržuje pravidla při práci s nebezpečným materiálem
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
-
propojuje získané znalosti do souvislostí
-
užívá odbornou terminologii
-
vyhledává a třídí informace
-
používá obecně užívané termíny
-
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
dokáže pracovat s chybou
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
-
vytváří z těchto zdrojů samostatné práce
-
učí se sebehodnocení
Kompetence občanské
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
-
odmítá útlak a hrubé zacházení
-
je schopen empatie
-
respektuje zákony a společenské normy
-
podporuje zájem ochrany zdraví
Přirozená čísla do 1 000 000 |
výstupy | učivo |
-
zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady do 1000 a kontroluje výsledky početních operací
-
učí se řešit a tvořit úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v oboru přirozených čísel do 1 000 000
|
ČÍSLO A POČETNÍ OPERACE
Přirozená čísla do 1 000 000:
- posloupnost přirozených čísel do 1 000 000
- čtení a zápis čísel v desítkové soustavě
- porovnávání čísel do 1 000 000
- číselná osa
- zaokrouhlování čísel na desítky, sta, tisíce
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
KaK
,
ŘPRD |
přesahy |
|
Sčítání a odčítání do 1 000 000 |
výstupy | učivo |
-
provádí písemné početní operace do 1000
-
seznamuje se při pamětném i písemném počítání s komutativností a asociativností sčítání a násobení do 1 000 000
-
zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady do 1000 a kontroluje výsledky početních operací
-
učí se řešit a tvořit úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v oboru přirozených čísel do 1 000 000
|
ČÍSLO A POČETNÍ OPERACE
Sčítání a odčítání do 1 000 000:
- pamětné i písemné sčítání a odčítání čísel v daném oboru
- vlastnosti sčítání a odčítání, vztahy mezi sčítáním a odčítáním
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SaS
,
KaK
,
ŘPRD |
přesahy |
|
Násobení a dělení do 1 000 000 |
výstupy | učivo |
-
provádí písemné početní operace do 1000
-
zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady do 1000 a kontroluje výsledky početních operací
-
učí se řešit a tvořit úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v oboru přirozených čísel do 1 000 000
|
ČÍSLO A POČETNÍ OPERACE
Násobení a dělení do 1 000 000:
- pamětné násobení a dělení čísel v daném oboru, vztahy mezi násobením a dělením
- písemné algoritmy násobení jedno a dvojciferným činitelem
- písemný algoritmus dělení jednociferným dělitelem
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SaS
,
KaK
,
ŘPRD |
přesahy |
|
Úlohy a aplikace |
výstupy | učivo |
-
seznamuje se při pamětném i písemném počítání s komutativností a asociativností sčítání a násobení do 1 000 000
-
zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady do 1000 a kontroluje výsledky početních operací
-
učí se řešit a tvořit úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v oboru přirozených čísel do 1 000 000
|
ČÍSLO A POČETNÍ OPERACE
Úlohy a aplikace:
- odhad výsledku, kontrola výpočtů
- pořadí početních výkonů
- slovní úlohy
- užívání závorek
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
Ko
,
ŘPRD |
přesahy |
|
Závislosti, vztahy a práce s daty |
výstupy | učivo |
|
ZÁVISLOSTI, VZTAHY A PRÁCE S DATY
- jednotky hmotnosti, délky, objemu a času a jejich převody
- souřadnice bodů ve čtvercové síti
- jednoduché tabulky
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
K
,
Ko
,
ŘPRD |
přesahy |
|
Vzájemná poloha 2 přímek v rovině |
výstupy | učivo |
|
GEOMETRIE V ROVINĚ A PROSTORU
Vzájemná poloha 2 přímek v rovině:
- vzájemná poloha dvou přímek v rovině (rovnoběžky, různoběžky - průsečík)
- kreslení a rýsování rovnoběžek a různoběžek, vyznačování průsečíku
- kolmice, kolmost – rýsování pomocí trojúhelníku s ryskou
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SRaSO
,
K
,
ŘPRD |
přesahy |
|
Rovinné útvary |
výstupy | učivo |
-
učí se narýsovat a znázornit základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník a kružnici)
-
učí se užívat jednoduché konstrukce
-
sčítá a odčítá graficky úsečky, určí délku lomené čáry
-
sestrojí rovnoběžky a kolmice
|
GEOMETRIE V ROVINĚ A PROSTORU
Rovinné útvary:
- rýsování libovolného rovnoběžníku, obdélníku
- kružnice, kruh
- rýsování kružnice s daným středem a daným poloměrem
- rovnoramenný a rovnostranný trojúhelník
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
K
,
ŘPRD |
přesahy |
|
Osová souměrnost |
výstupy | učivo |
|
GEOMETRIE V ROVINĚ A PROSTORU
Osová souměrnost:
- osa souměrnosti – určování překládáním papíru
- souměrné útvary ve čtvercové síti
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
K
,
ŘPRD |
přesahy |
|
Slovní úlohy s netradičními postupy |
výstupy | učivo |
|
Slovní úlohy
Číselné a obrázkové řady
Magické čtverce
Prostorová představivost
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
K
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPE |
přesahy |
|
|