telefon:596719879fax:596719824
ředitel:Mgr.Jana Jeřábkovákontakty:Mgr.Marie Síkorová
REDIZO:600145191IČ:70631727
email:skola@zsmitusova8.cz
zřizovatel:Statutární město Ostrava,Městský obvod Ostrava-Jih, Ostrava-Hrabůvka Horní 3
Cesta za poznáním

Základní škola Ostrava - Hrabůvka

Mitušova 8/1115 , www.zsmitusova8.cz
Učební osnovy

Alternativní zdroje.

Český jazyk a literatura
Cizí jazyk
1. ročník
povinný
9
2. ročník
povinný
9
3. ročník
povinný
8+1
4. ročník
povinný
6+2
5. ročník
povinný
6+2
6. ročník
povinný
4
7. ročník
povinný
4
8. ročník
povinný
4
9. ročník
povinný
4+1
Kompetence k řešení problémů
  • sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
  • umí naslouchat ostatním členům v týmu
Kompetence sociální a personální
  • respektuje vnitřní řád školy
  • dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
  • zapojuje se do evropských projektů
Kompetence pracovní
  • adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
  • žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
  • vytváří si pozitivní vztah k práci
  • dodržuje vnitřní řád školy, učeben
  • zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
  • při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
  • učí se sebehodnocení
  • učí se pracovat samostatně a tvořivě
Kompetence komunikativní
  • naslouchá promluvám druhých lidí a porozumí jim
Kompetence občanské
  • je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
  • odmítá útlak a hrubé zacházení

Naslouchání
výstupyučivo
  • učí se porozumět mluveným pokynům přiměřené složitosti

- rozvoj sluchového vnímání a slovní zásoby

- schopnost porozumět pokynům

- dovednost naslouchat

pokrytí průřezových témat
MuV
LV
OSV
RSP , PL , Ko
přesahy

Čtení
výstupyučivo
  • učí se porozumět mluveným pokynům přiměřené složitosti
  • učí se číst s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti
  • rozlišuje zvukovou i grafickou podobu slova na hlásky, odlišuje dlouhé a krátké samohlásky
  • pokouší se pracovat tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a svých schopností

- nácvik techniky čtení písmen, slabik, slov, krátkých vět

- poznávání písmen abecedy

- hlasité a tiché čtení

- stavba slova

- rozlišení délek - výslovnost

- poslech, domýšlení, vymýšlení

- dramatizace - základní pojmy /spisovatel, ilustrátor/

- jednoduchá charakteristika hlavní postavy

- reprodukce textu

- cvičení pravolevé orientace, rozvoj zrakového vnímání

pokrytí průřezových témat
OSV
RSP , Ko
přesahy

Mluvený projev
výstupyučivo
  • učí se porozumět mluveným pokynům přiměřené složitosti
  • snaží se respektovat základní komunikační pravidla rozhovoru
  • v krátkých mluvených projevech správně dýchá a volí vhodné tempo řeči
  • rozlišuje zvukovou i grafickou podobu slova na hlásky, odlišuje dlouhé a krátké samohlásky
  • pokouší se pracovat tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a svých schopností

- srozumitelné mluvení - artikulace, jazykolamy

- rozvíjení znělého, neznělého hlasu, tempo, dýchání

- komunikační situace - pozdrav, omluva, žádost, poděkování

- básně a říkadla - recitace

- reprodukce textu

pokrytí průřezových témat
MuV
LV
OSV
SRaSO , PL , MV , Ko
přesahy

Písemný projev
výstupyučivo
  • částečně si osvojuje základní hygienické návyky spojené s psaním
  • rozlišuje zvukovou i grafickou podobu probraných písmen
  • rozlišuje zvukovou i grafickou podobu slova na hlásky, odlišuje dlouhé a krátké samohlásky

-cvičení pravolevé orientace

- uvolňovací cviky – ruky a zápěstí

- hygienické návyky - sezení, držení psacího

náčiní, hygiena zraku

-přípravné psací cviky a psací tvar písmen

- rozvoj fonemat. sluchu

-opisy,přepisy a jazyková práce se slovy a větami

pokrytí průřezových témat
OSV
RSP , SRaSO , PH , Ko
přesahy