Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Alternativní zdroje.
Kompetence k řešení problémů 
 
Kompetence sociální a personální 
- 
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin 
 
- 
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách 
 
- 
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu 
 
- 
zapojuje se do recipročních výměnných pobytových akcí v zahraničí 
 
 
 
Kompetence pracovní 
- 
vytváří si pozitivní vztah k práci 
 
- 
přispívá  příspěvky do školního časopisu 
 
- 
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
propojuje získané znalosti do souvislostí 
 
- 
vyhledává  a třídí informace 
 
- 
vytváří si plán pro dosažení učebních cílů 
 
- 
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení 
 
- 
vytváří z těchto zdrojů samostatné práce 
 
 
 
Kompetence komunikativní 
- 
účastní se na mezinárodních projektech 
 
- 
vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu 
 
- 
umí na PC vytvořit protokol LP,referáty a seminární práce 
 
- 
pomocí PC připravuje příspěvky do školního časopisu 
 
- 
umí vyhledávat na internetu 
 
 
 
| komunikace a sloh | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
výklad  
popis 
charakteristika 
vypravování 
úvaha 
proslov 
diskuse 
funkční styly 
slohové útvary dle zájmu žáků 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV KČPPMS
						, 
					IVMSR
						, 
					SMS
						, 
					FVM
						, 
					PRT | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| slovní zásoba | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
slovo a sousloví 
rozvoj slovní zásoby 
významové vztahy mezi slovy 
rozvrstvení slovní zásoby 
stavby slova 
nauka o tvoření slov 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV KVMEGS JE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| tvarosloví | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
ohebné a neohebné slovní druhy 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV Ko | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| skladba | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
opakování 
mluvnický zápor 
druhy přívlastku 
významové poměry 
nepravidelnosti ve větné stavbě 
pořádek slov v české větě 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV K
						, 
					ŘPRD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| zvuková stránka jazyka | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
pravopis lexikální, tvaroslovný, skladební 
vlastní jména 
hlásky a hláskové skupiny 
větný přízvuk, větná melodie 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV K
						, 
					ŘPRD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| obecné výkladyo jazyce | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
řeč, jazyk 
opakování -útvary jazyka, jeho vývoj 
disciplíny jazykovědy 
jazyková kultura 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 VDO OOSSVMEGS ES | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| struktura literárního  díla | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
vrstva jazyková - slovní zásoba, 
vrstva tématická - téma,autorský postoj 
děj,postava 
vrstva kompoziční - chronologie,retrospektiva  - příklady 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
 | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| literatura 20.století | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
Hašek,Bezruč,Čapek,Seifert,Nezval,Vančura,Havel,Hrabal,Páral,Nesvadba, a dle zájmu žáků 
Remarque,Hemingway,Tolkien a podle četby žáka 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV KDOSV PLVMEGS ES | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| netradiční literární proudy | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
Osvobozené divadlo,Semafor,Cimrman,Sklep 
Avantgarda,dadismus,surrealismus,nonsens 
sci-fi,fantasy     
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV PMVMEGS OES | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |