telefon:596719879fax:596719824
ředitel:Mgr.Jana Jeřábkovákontakty:Mgr.Marie Síkorová
REDIZO:600145191IČ:70631727
email:skola@zsmitusova8.cz
zřizovatel:Statutární město Ostrava,Městský obvod Ostrava-Jih, Ostrava-Hrabůvka Horní 3
Cesta za poznáním

Základní škola Ostrava - Hrabůvka

Mitušova 8/1115 , www.zsmitusova8.cz
Učební osnovy

Alternativní zdroje.

Český jazyk a literatura
Cizí jazyk
1. ročník
povinný
9
2. ročník
povinný
9
3. ročník
povinný
8+1
4. ročník
povinný
6+2
5. ročník
povinný
6+2
6. ročník
povinný
4
7. ročník
povinný
4
8. ročník
povinný
4
9. ročník
povinný
4+1
Kompetence k řešení problémů
  • příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit
  • učí se oceňovat více cest k řešení problému
Kompetence sociální a personální
  • aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin
  • umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
  • podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
  • zapojuje se do recipročních výměnných pobytových akcí v zahraničí
Kompetence pracovní
  • vytváří si pozitivní vztah k práci
  • přispívá příspěvky do školního časopisu
  • zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
  • propojuje získané znalosti do souvislostí
  • vyhledává a třídí informace
  • vytváří si plán pro dosažení učebních cílů
  • vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení
  • vytváří z těchto zdrojů samostatné práce
Kompetence komunikativní
  • účastní se na mezinárodních projektech
  • vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu
  • umí na PC vytvořit protokol LP,referáty a seminární práce
  • pomocí PC připravuje příspěvky do školního časopisu
  • umí vyhledávat na internetu
Kompetence občanské
  • je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
  • poskytne dle svých možností účinnou pomoc

komunikace a sloh
výstupyučivo
  • užívá spisovné jazykové prostředky vzhledem ke komunikačnímu záměru

výklad

popis

charakteristika

vypravování

úvaha

proslov

diskuse

funkční styly

slohové útvary dle zájmu žáků

pokrytí průřezových témat
MeV
KČPPMS , IVMSR , SMS , FVM , PRT
přesahy

slovní zásoba
výstupyučivo
  • rozliší a doloží v textu hlavní způsoby obohacování skovní zásoby

slovo a sousloví

rozvoj slovní zásoby

významové vztahy mezi slovy

rozvrstvení slovní zásoby

stavby slova

nauka o tvoření slov

pokrytí průřezových témat
OSV
K
VMEGS
JE
přesahy

tvarosloví
výstupyučivo
  • vědomě používá slovní druhy v komunikační situaci

ohebné a neohebné slovní druhy

pokrytí průřezových témat
OSV
Ko
přesahy

skladba
výstupyučivo
  • orientuje se ve složitých souvětích

opakování

mluvnický zápor

druhy přívlastku

významové poměry

nepravidelnosti ve větné stavbě

pořádek slov v české větě

pokrytí průřezových témat
OSV
K , ŘPRD
přesahy

zvuková stránka jazyka
výstupyučivo
  • aplikuje při tvorbě jazykového projevu zásady českého pravopisu

pravopis lexikální, tvaroslovný, skladební

vlastní jména

hlásky a hláskové skupiny

větný přízvuk, větná melodie

pokrytí průřezových témat
OSV
K , ŘPRD
přesahy

obecné výkladyo jazyce
výstupyučivo
  • uvědomuje si důležitost jazykové kultury

řeč, jazyk

opakování -útvary jazyka, jeho vývoj

disciplíny jazykovědy

jazyková kultura

pokrytí průřezových témat
VDO
OOSS
VMEGS
ES
přesahy

struktura literárního díla
výstupyučivo
  • analyzuje strukturu literárního díla

vrstva jazyková - slovní zásoba,

vrstva tématická - téma,autorský postoj

děj,postava

vrstva kompoziční - chronologie,retrospektiva - příklady

pokrytí průřezových témat
přesahy

literatura 20.století
výstupyučivo
  • orientuje se v literatuře 20.století

Hašek,Bezruč,Čapek,Seifert,Nezval,Vančura,Havel,Hrabal,Páral,Nesvadba, a dle zájmu žáků

Remarque,Hemingway,Tolkien a podle četby žáka

pokrytí průřezových témat
MuV
KD
OSV
PL
VMEGS
ES
přesahy

netradiční literární proudy
výstupyučivo
  • seznámí se s netradičními literárními proudy

Osvobozené divadlo,Semafor,Cimrman,Sklep

Avantgarda,dadismus,surrealismus,nonsens

sci-fi,fantasy

pokrytí průřezových témat
MuV
PM
VMEGS
OES
přesahy