Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Alternativní zdroje.
Kompetence k řešení problémů
-
nenechá se odradit neúspěchem a nachází jiná řešení
-
je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení
-
umí naslouchat ostatním členům v týmu
Kompetence sociální a personální
-
respektuje vnitřní řád školy
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
-
zapojuje se do evropských projektů
Kompetence k učení
-
používá obecně užívané termíny
-
propojuje získané znalosti do souvislostí
-
dokáže pracovat s chybou
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
-
vytváří z těchto zdrojů samostatné práce
| vyplňování jednoduchých tiskopisů |
| výstupy | učivo |
|
|
poštovní poukázky
podací lístek
|
| pokrytí průřezových témat |
|
MeV SMS |
| přesahy |
|
| jednoduché komunikační žánry |
| výstupy | učivo |
|
|
vzkaz
inzerát
objednávka
zpráva,oznámení
SMS zpráva
|
| pokrytí průřezových témat |
|
OSV MV
,
Ko |
| přesahy |
|
| dopis osobní a úřední |
| výstupy | učivo |
|
|
dopis osobní,dopis úřední
|
| pokrytí průřezových témat |
|
OSV K
,
MV
,
ŘPRD |
| přesahy |
|
| popis a jeho fukce |
| výstupy | učivo |
|
|
popis budovy
popis místnosti
popis postavy
popis krajiny
popis pracovního postupu
|
| pokrytí průřezových témat |
|
OSV KEV VČP |
| přesahy |
|
| výtah a výpisky |
| výstupy | učivo |
|
|
|
| pokrytí průřezových témat |
|
OSV RSP
,
ŘPRD |
| přesahy |
|
| vypravování |
| výstupy | učivo |
|
|
dějová posloupnost
osnova vypravování
jazykové prostředky
|
| pokrytí průřezových témat |
|
OSV K |
| přesahy |
|
| podstatná jména |
| výstupy | učivo |
|
|
mluvnické kategorie
konkrétní,abstraktní
pomnožná,hromadná,látková
obecná,vlastní
procvičování podle vzorů
odchylky typu ruce
|
| pokrytí průřezových témat |
|
OSV ŘPRDVMEGS OES |
| přesahy |
|
| přídavná jména |
| výstupy | učivo |
|
|
tvoření tvarů
stupňování
skloňování
jmenné tvary
|
| pokrytí průřezových témat |
|
OSV MV
,
ŘPRD |
| přesahy |
|
| zájmena |
| výstupy | učivo |
|
|
druhy zájmen
skloňování podle vzoru ten a náš
jenž
skloňování podle vzoru přídavných jmen
|
| pokrytí průřezových témat |
|
OSV ŘPRD |
| přesahy |
|
| číslovky |
| výstupy | učivo |
|
|
druhy číslovek
pravopis
skloňování základních číslovek
|
| pokrytí průřezových témat |
|
| přesahy |
|
| slovesa |
| výstupy | učivo |
|
|
podmiňovací způsob přítomný a minulý
slovesný čas
|
| pokrytí průřezových témat |
|
| přesahy |
|
| větné členy |
| výstupy | učivo |
|
|
podmět,přísudek- druhy/slovesný,jmenný se sponou/
shoda přísudku s podmětem / i několikanásobným/
přívlastek shodný,neshodný
předmět
příslovečné určení místa,času,způsobu
|
| pokrytí průřezových témat |
|
| přesahy |
|
| věta jednoduchá |
| výstupy | učivo |
|
|
věta jednoduchá holá,rozvitá
grafické znázornění věty jednoduché
|
| pokrytí průřezových témat |
|
| přesahy |
|
| souvětí |
| výstupy | učivo |
|
|
určování vět hlavních a vedlejších
obvyklé spojovací výrazy
interpunkce v souvětí
|
| pokrytí průřezových témat |
|
| přesahy |
|
| zvuková stránka slova a věty |
| výstupy | učivo |
|
|
hlásky
spisovná a nespisovná výslovnost
slovní přízvuk
větná melodie
důraz ,tempo,pauzy
|
| pokrytí průřezových témat |
|
| přesahy |
|
| jazykověda |
| výstupy | učivo |
-
rozlišuje spisovný jazyk,nářečí,obecnou češtinu
-
umí pracovat s jazykovými příručkami
|
spisovný jazyk
nářečí
obecná čeština
slang,argot
složky jazykovědy
práce s jazykovými příručkami
|
| pokrytí průřezových témat |
|
VDO OSŠMeV PRTOSV KaKVMEGS JE |
| přesahy |
|
| obecná charakteristika literatury |
| výstupy | učivo |
|
|
literatura věcná a umělecká
funkce literatury/estetická,vzdělávací ,výchovná,formativní,společenská,zábavná/
ústní slovesnost/pohádka,píseň,hádanka,přisloví,pověst/
|
| pokrytí průřezových témat |
|
MuV KD
,
LVMeV KČPPMS |
| přesahy |
|
| literární žánry |
| výstupy | učivo |
-
rozlišuje základní literární druhy a žánry,jejich funkci
-
porovnává různá ztvárnění téhož námětu v díle filmovém,divadelním,literárním
|
lyrika,epika,drama/charakteristika a ukázky/
|
| pokrytí průřezových témat |
|
VDO OOSS
,
PDMeV KČPPMSVMEGS OES |
| přesahy |
|
| světová literatura |
| výstupy | učivo |
-
orientuje se na časové přímce světové literatury
-
porovnává různá ztvárnění téhož námětu v díle filmovém,divadelním,literárním
|
počátky slovesného umění Epos o Gilgamešovi,Staré řecké báje a pověsti,ukázky z antické literatury
Bible/ ukázky zpracování biblických přiběhů/
|
| pokrytí průřezových témat |
|
MuV KD
,
LV
,
EP
,
PMVMEGS ES |
| přesahy |
|
|