Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Alternativní zdroje.
Kompetence k řešení problémů 
- 
 sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů 
 
- 
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit 
 
- 
učí se asertivnímu chování 
 
- 
k problémům se vyjadřuje  v anketách pro školní časopis 
 
 
 
Kompetence sociální a personální 
- 
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu 
 
- 
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin 
 
- 
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu 
 
- 
oceňuje zkušenosti druhých lidí 
 
- 
seznamuje se s kulturou země, ze které je spolužák 
 
- 
zapojuje se do evropských projektů 
 
 
 
Kompetence pracovní 
- 
žák je  veden ke koncentraci na pracovní výkon 
 
- 
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu 
 
- 
přispívá  příspěvky do školního časopisu 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
propojuje získané znalosti do souvislostí 
 
- 
vyhledává  a třídí informace 
 
- 
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení 
 
- 
vytváří si plán pro dosažení učebních cílů 
 
- 
učí se pracovat samostatně a tvořivě 
 
 
 
Kompetence komunikativní 
- 
rozumí různým typům textů a záznamů 
 
- 
pomocí PC připravuje příspěvky do školního časopisu 
 
- 
umí na PC vytvořit protokol LP,referáty a seminární práce 
 
 
 
Kompetence občanské 
- 
je schopen empatie 
 
- 
respektuje zákony a společenské normy 
 
- 
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu 
 
- 
poskytne dle svých možností účinnou pomoc 
 
 
 
| výtah | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
vytvoření stručných poznámek -osnova, výpisky, výtah 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV K
						, 
					ŘPRD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| charakteristika literární postavy | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
prolínání charakteristiky přímé a nepřímé 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV K
						, 
					PL
						, 
					MV | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| výklad | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
výklad - správnost,odstavce,kombinace s popisem, odborné názvy 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					ŘPRD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| líčení | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
kompozice, jazykové prostředky - přirovnání, personifikace, metafora, dějová slovesa 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV K
						, 
					HPPEEV VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| úvaha | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
osnova úvahy - cíl, hodnocení, závěrečná myšlenka 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 VDO OOSS
						, 
					PDMuV LV
						, 
					PSSSOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					MVEV VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| slovní zásoba | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
tvoření slov, slova přejatá - pravopis, výslovnost 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV KoVMEGS JE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| tvarosloví | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
skloňování obecných jmen přejatých a cizích vlastních jmen,jejich užití v textu,slovesný vid 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV K | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| pravopis | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
i,y v koncovkách,předpony s,z,vz a předložky s,z 
skupiny bě,pě.... 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV ŘPRD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| skladba | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
opakování,významové poměry mezi souřadně spojenými VH,VV a větnými členy 
interpunkce v souvětí 
složitější souvětí 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV ŘPRD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| jazyk | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
slovanské jazyky,prostředky spisovné češtiny,nespisovná čeština, jazyková kultura 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV PL
						, 
					MV
						, 
					KoVMEGS ES | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| základní lyrické a epické žánry | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
bajka,báje,mýty,legenda,novela,román - La Fontaine,Krylov,Petiška,Olbracht 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV KD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| literatura 18.-19.st | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
Dobrovský,Jungman,Tyl,Mácha,Němcová,Erben ,Borovský,Neruda,Jirásek,Puškin,Balzac,Dickens,Tolstoj 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV KDVMEGS ES
						, 
					OES
						, 
					JE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| básnické prostředky | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
sloka,verš,rým- druhy - příklady 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
 | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |