Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Alternativní zdroje.
Kompetence k řešení problémů
-
sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
-
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit
-
učí se asertivnímu chování
-
k problémům se vyjadřuje v anketách pro školní časopis
Kompetence sociální a personální
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin
-
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
-
seznamuje se s kulturou země, ze které je spolužák
-
zapojuje se do evropských projektů
Kompetence pracovní
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
-
přispívá příspěvky do školního časopisu
Kompetence k učení
-
propojuje získané znalosti do souvislostí
-
vyhledává a třídí informace
-
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení
-
vytváří si plán pro dosažení učebních cílů
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
Kompetence komunikativní
-
rozumí různým typům textů a záznamů
-
pomocí PC připravuje příspěvky do školního časopisu
-
umí na PC vytvořit protokol LP,referáty a seminární práce
Kompetence občanské
-
je schopen empatie
-
respektuje zákony a společenské normy
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
-
poskytne dle svých možností účinnou pomoc
výtah |
výstupy | učivo |
|
vytvoření stručných poznámek -osnova, výpisky, výtah
|
pokrytí průřezových témat |
OSV K
,
ŘPRD |
přesahy |
|
charakteristika literární postavy |
výstupy | učivo |
|
prolínání charakteristiky přímé a nepřímé
|
pokrytí průřezových témat |
OSV K
,
PL
,
MV |
přesahy |
|
výklad |
výstupy | učivo |
|
výklad - správnost,odstavce,kombinace s popisem, odborné názvy
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
ŘPRD |
přesahy |
|
líčení |
výstupy | učivo |
|
kompozice, jazykové prostředky - přirovnání, personifikace, metafora, dějová slovesa
|
pokrytí průřezových témat |
OSV K
,
HPPEEV VČP |
přesahy |
|
úvaha |
výstupy | učivo |
|
osnova úvahy - cíl, hodnocení, závěrečná myšlenka
|
pokrytí průřezových témat |
VDO OOSS
,
PDMuV LV
,
PSSSOSV RSP
,
SaS
,
MVEV VČP |
přesahy |
|
slovní zásoba |
výstupy | učivo |
|
tvoření slov, slova přejatá - pravopis, výslovnost
|
pokrytí průřezových témat |
OSV KoVMEGS JE |
přesahy |
|
tvarosloví |
výstupy | učivo |
|
skloňování obecných jmen přejatých a cizích vlastních jmen,jejich užití v textu,slovesný vid
|
pokrytí průřezových témat |
OSV K |
přesahy |
|
pravopis |
výstupy | učivo |
|
i,y v koncovkách,předpony s,z,vz a předložky s,z
skupiny bě,pě....
|
pokrytí průřezových témat |
OSV ŘPRD |
přesahy |
|
skladba |
výstupy | učivo |
|
opakování,významové poměry mezi souřadně spojenými VH,VV a větnými členy
interpunkce v souvětí
složitější souvětí
|
pokrytí průřezových témat |
OSV ŘPRD |
přesahy |
|
jazyk |
výstupy | učivo |
|
slovanské jazyky,prostředky spisovné češtiny,nespisovná čeština, jazyková kultura
|
pokrytí průřezových témat |
OSV PL
,
MV
,
KoVMEGS ES |
přesahy |
|
základní lyrické a epické žánry |
výstupy | učivo |
|
bajka,báje,mýty,legenda,novela,román - La Fontaine,Krylov,Petiška,Olbracht
|
pokrytí průřezových témat |
MuV KD |
přesahy |
|
literatura 18.-19.st |
výstupy | učivo |
|
Dobrovský,Jungman,Tyl,Mácha,Němcová,Erben ,Borovský,Neruda,Jirásek,Puškin,Balzac,Dickens,Tolstoj
|
pokrytí průřezových témat |
MuV KDVMEGS ES
,
OES
,
JE |
přesahy |
|
básnické prostředky |
výstupy | učivo |
|
sloka,verš,rým- druhy - příklady
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
|