Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Alternativní zdroje.
Kompetence k řešení problémů
-
je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení
-
sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
-
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit
-
nenechá se odradit neúspěchem a nachází jiná řešení
-
umí naslouchat ostatním členům v týmu
-
učí se asertivnímu chování
-
učí se oceňovat více cest k řešení problému
-
k problémům se vyjadřuje v anketách pro školní časopis
Kompetence sociální a personální
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
respektuje vnitřní řád školy
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin
-
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
-
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
-
seznamuje se s kulturou země, ze které je spolužák
-
zapojuje se do recipročních výměnných pobytových akcí v zahraničí
-
zapojuje se do evropských projektů
Kompetence pracovní
-
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
-
přispívá příspěvky do školního časopisu
Kompetence k učení
-
propojuje získané znalosti do souvislostí
-
vyhledává a třídí informace
-
používá obecně užívané termíny
-
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
dokáže pracovat s chybou
-
vytváří si plán pro dosažení učebních cílů
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
-
vytváří z těchto zdrojů samostatné práce
-
učí se sebehodnocení
Kompetence komunikativní
-
účastní se na mezinárodních projektech
-
rozumí různým typům textů a záznamů
-
naslouchá promluvám druhých lidí a porozumí jim
-
umí vyhledávat na internetu
Kompetence občanské
-
respektuje zákony a společenské normy
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
-
odmítá útlak a hrubé zacházení
-
poskytne dle svých možností účinnou pomoc
Komunikační a slohová výchova |
výstupy | učivo |
-
čte s porozuměním a plynule přiměřeně náročné texty potichu i nahlas
-
rozlišuje podstatné a okrajové informace v textu vhodném pro daný věk, podstatné informace zaznamenává
-
posuzuje úplnost či neúplnost jednoduchého sdělení
-
reprodukuje obsah přiměřeně složitého sdělení a zapamatuje si z něj podstatná fakta
-
volí náležitou intonaci, přízvuk, pauzy a tempo podle svého komunikačního záměru
-
píše správně po stránce obsahové i formální jednoduché komunikační žánry
-
vede správně dialog
-
sestaví složitější osnovu vyprávění a na jejím základě vytváří krátký mluvený nebo písemný projev s dodržením časové posloupnosti
-
rozpoznává manipulativní komunikaci v reklamě
|
pozorování
popis předmětu
popis pracovního postupu
popis osoby, vlastnosti (charakteristika)
popis návštěvy kulturního představení nebo sportovního utkání
líčení
telegram
vypravování
sestavování osnovy, členění příběhu
námět na povídku
dopis
vzkaz, informace
reprodukce jednoduchých textů
členění vět, frázování, síla a barva hlasu
porovnávání názorů, tolerance, řešení konfliktních situací
pravidla dialogu
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
K
,
MV
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD |
přesahy |
|
Jazyková výchova |
výstupy | učivo |
-
určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu
-
rozlišuje slova spisovná a jejich nespisovné tvary
-
vyhledává základní skladební dvojici a v neúplné základní skladební dvojici označuje základ věty
-
zvládá základní příklady syntaktického pravopisu
-
rozlišuje ve slově kořen, část příponovou, předponovou a koncovku
-
porovnává významy slov, zvláště slova stejného nebo podobného významu a slova vícevýznamová
-
odlišuje větu jednoduchou a souvětí, vhodně změní větu jednoduchou v souvětí
-
užívá vhodných spojovacích výrazů, podle potřeby projevu je obměňuje
|
význam slova, stavba slova (předpona, kořen, přípona, koncovka)
pravopis souhláskových skupin
i/y po obojetných souhláskách
slovní druhy, tvarosloví
podstatná jména - mluvnické kategorie
přídavná jména - druhy, pravopis
zájmena - druhy, skloňování osobních zájmen
číslovky - druhy, rozlišování číslovek v textu
slovesa - mluvnické kategorie (osoba, číslo, způsob, čas)
neohebné slovní druhy - rozlišování v textu
skladba - zákl.vět.členy (holé a rozvité), podmět vyjádřený, nevyjádřený, několikanásobný, přísudek slovesný
shoda přísudku s podmětem
věta jednoduchá, souvětí
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD |
přesahy |
|
Literární výchova |
výstupy | učivo |
-
čte s porozuměním a plynule přiměřeně náročné texty potichu i nahlas
-
volí náležitou intonaci, přízvuk, pauzy a tempo podle svého komunikačního záměru
-
vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je
-
volně reprodukuje text podle svých schopností, tvoří vlastní literární text na dané téma
-
rozlišuje různé typy uměleckých a neuměleckých textů
-
při jednoduchém rozboru literárních textů používá elementární literární pojmy
|
DĚTSKÝ SVĚT
dobrodružství
škola, mezilidské vztahy
příroda
vztah člověka a zvířete
cestování
DĚJINY
hist.román
život poddaných za Rakouska - Uherska
K.H.Borovský
rozkvět kultury a umění - významné postavy Národního obrození
Národní divadlo
II.světová válka
Období komunistické vlády
H.Ch.Andersen
L.Pasteur
ROK A JEHO OBDOBÍ
listopad
Vánoce
Nový rok
jaro
význam květin
Den matek
květen
Červen
OSTATNÍ
Bajky a přísloví
DOVEDNOSTI
Recitace
Tvorba vlastních básní a jiných literárních textů
Zařazení textů do lit.žánrů
Vyhledávání informací z textu
Základ básnického rozboru - sloka, verš, rým
Rozvoj hlasitého a tichého čtení s porozuměním
Intonace a přednes
Reprodukování textu
Osnova příběhu
Ilustrace (autoři, vlastní ilustrace)
|
pokrytí průřezových témat |
MuV KD
,
LV
,
EP
,
PM
,
PSSSMeV IVMSR
,
PRTOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
PL
,
MV
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPE |
přesahy |
|
|