Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Alternativní zdroje.
Kompetence k řešení problémů
Kompetence sociální a personální
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
respektuje vnitřní řád školy
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
-
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
-
zapojuje se do evropských projektů
-
seznamuje se s kulturou země, ze které je spolužák
Kompetence pracovní
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
-
používá obecně užívané termíny
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
-
učí se sebehodnocení
Kompetence občanské
-
respektuje zákony a společenské normy
-
odmítá útlak a hrubé zacházení
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
Naslouchání |
výstupy | učivo |
-
snaží se porozumět písemným nebo mluveným projevům přiměřené složitosti
-
snaží se respektovat základní pravidla rozhovoru
-
snaží se pracovat tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a svých schopností
|
- rozvoj vyjadřovacích schopností
- dialog s partnerem
- rozlišení české věty od jiných jazyků
- základní formy společenského styku
- spojení obsahu s obrázkem
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SRaSO
,
PL
,
MV
,
Ko |
přesahy |
|
Čtení a literatura |
výstupy | učivo |
-
čte a přednáší zpaměti ve vhodném frázování a tempu, texty přiměřené věku
-
snaží se pracovat tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a svých schopností
-
seřazuje ilustrace podle děj. posloupnosti, vypráví podle nich jednoduchý příběh
|
- plynulé čtení s porozuměním
- intonace a slovní přízvuk
- orientace v textu a jeho volná reprodukce
- dramatizace pohádky
- seznámení se základy literatury - báseň, verš, rým, próza
- přednes básně
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SRaSO
,
Ko |
přesahy |
|
Písemný projev |
výstupy | učivo |
-
zvládá základní hyg. návyky spojené s psaním
-
rozlišuje zvukovou a grafickou podobu slova, člení slova na hlásky, odlišuje dlouhé a krátké samohlásky
|
- písemné vyjadřování, jednoduchý popis obrázku
- plynulý a úhledný písemný projev,dodržování hyg. návyků
- procvičování a psaní diakritických znamének
- psaní jednoduchých vět, adres a dopisů
- členění textu - nadpis, odstavec
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SRaSO
,
PH
,
Ko |
přesahy |
|
Mluvený projev |
výstupy | učivo |
-
snaží se respektovat základní pravidla rozhovoru
-
v krátkých mluvených projevech správně dýchá a volí vhodné tempo řeči
-
učí se rozlišovat v textu druhy vět podle postoje mluvčího a volit vhodné prostředky
-
čte a přednáší zpaměti ve vhodném frázování a tempu, texty přiměřené věku
-
snaží se pracovat tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a svých schopností
-
seřazuje ilustrace podle děj. posloupnosti, vypráví podle nich jednoduchý příběh
-
spojuje věty do jednodušších souvětí
|
- dramatizace pohádky
- vyprávění pohádky, spojování textu s ilustrací
- děj - základ vypravování, posloupnost
- spojování a oddělování vět, spojky a jejich funkce
- komunikační situace - omluva, žádost, vzkaz, zpráva
- ústní vyjadřování ,artikulace a procvičování v mluveném projevu
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PL
,
MV
,
Ko
,
KaK |
přesahy |
|
Slovní zásoba a tvoření slov |
výstupy | učivo |
-
porovnává význam slov, zvláště opačného sdělení a slova souřadná, nadřazená a podřazená
-
porovnává a třídí slova podle významu - děj, věc, okolnost, vlastnost
|
- slovní druhy - seznámení s názvy, poznávání - pod. jména, slovesa, předložky
- slovní význam
- význam slabiky v dělení slov
- dělení hlásek /samohlásky, souhlásky, dvojhlásky/
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP |
přesahy |
|
Pravopis |
výstupy | učivo |
-
učí se rozlišovat v textu druhy vět podle postoje mluvčího a volit vhodné prostředky
-
rozlišuje zvukovou a grafickou podobu slova, člení slova na hlásky, odlišuje dlouhé a krátké samohlásky
-
odůvodňuje a píše správně ií,yý po tvrdých a měkkých souhláskách, slova se skupinami dě,tě,ně,bě,pě,vě,mě a slova s úů
|
- psaní velkých písmen - rozlišování obecných a vlastních jmen
- druhy vět - spojování a oddělování vět
- pořádek vět
- tvoření vět ze slov, pořadí slov
- psaní i/y po tvrdých a měkkých souhláskách
- psaní souhlásek uprostřed a na konci slov
- psaní ě
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SRaSO
,
Ko |
přesahy |
|
|