Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Alternativní zdroje.
Kompetence k řešení problémů 
- 
 je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení 
 
- 
nenechá se odradit neúspěchem a nachází  jiná řešení 
 
- 
učí se oceňovat více cest k řešení problému 
 
- 
k problémům se vyjadřuje  v anketách pro školní časopis 
 
 
 
Kompetence sociální a personální 
- 
respektuje vnitřní řád školy 
 
- 
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách 
 
- 
oceňuje zkušenosti druhých lidí 
 
- 
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska 
 
- 
zapojuje se do evropských projektů 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
užívá odbornou terminologii 
 
- 
vyhledává  a třídí informace 
 
- 
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace 
 
- 
dokáže pracovat s chybou 
 
- 
učí se pracovat samostatně a tvořivě 
 
 
 
Kompetence komunikativní 
- 
účastní se na mezinárodních projektech 
 
- 
vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu 
 
- 
umí vyhledávat na internetu 
 
 
 
Kompetence občanské 
- 
je schopen empatie 
 
- 
respektuje zákony a společenské normy 
 
- 
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu 
 
- 
poskytne dle svých možností účinnou pomoc 
 
 
 
| popis | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
popis výrobku 
popis uměleckého díla 
popis pracovního postupu 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV K | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| charakteristika | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
Charakteristika přímá a nepřímá 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV PL
						, 
					MV
						, 
					Ko | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| líčení | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 EV VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| výtah | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					ŘPRD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| žádost,životopis | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
žádost-znaky,důraz na formu 
životopis- strukturovanýí,forma dotazníku 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 VDO OOSS
						, 
					POPŽ | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| vypravování | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
stavba vypravování,oživení děje/přítomný čas,přirovnání,synonyma,přímá řeč/ 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV K | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| nauka o významu slov | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
význam slova 
jednoznačná,mnohoznačná,sousloví,rčení,synonyma,homonyma,antonyma 
slova citově zabarvená  
odborné názvy 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV EPVMEGS OES | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| nauka o tvoření slov | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
způsoby tvoření slov - odvozování,skládání,zkracování 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 VDO OOSSOSV ŘPRD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| tvarosloví | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
opakování  
slovesný rod 
neohebné slovní druhy 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV ŘPRD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| skladba | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
druhy vět podle postoje mluvčího 
věta dvojčlenná,jednočlenná,větný ekvivalent 
opakování - základní a rozvíjející větné členy 
doplněk 
přístavek 
vedlejší věta - druhy 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV ŘPRD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| pravopis | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
vyjmenovaná slova 
i,y v koncovkách podstatných a přídavných jmen 
shoda přísudku  s podmětem 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV ŘPRD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| charakteristika literatury národní | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
literatura národní,pro děti a mládež Čapek,Hrubín,Sekora,Žáček,Foglar ,Andersen,Rowlingová,a další autoři dle zájmů žáků 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LVOSV KVMEGS JE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| středověk,doba renesanční | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
Konstatnin a Metoděj,Kosmas,Dalimil,Hus,Bible kralická,Komenský 
Marco Polo,Boccacio,Villon,Servantes,Shakespeare 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV KD | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| druhy dramatu | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
rozpozná tragedii,komedii,činohru,balet,muzikál,operu 
 
 
 | 
komedie,tragedie,tragikomedie,balet,činohra,muzikál ,opera 
Shakespeare v divadle i ve filmu,soudobé muzikály 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV MV | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |