Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Alternativní zdroje.
Kompetence k řešení problémů
-
sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
-
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit
-
umí naslouchat ostatním členům v týmu
Kompetence sociální a personální
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
respektuje vnitřní řád školy
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin
-
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
-
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
-
seznamuje se s kulturou země, ze které je spolužák
-
zapojuje se do evropských projektů
Kompetence pracovní
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
-
používá obecně užívané termíny
-
propojuje získané znalosti do souvislostí
-
vyhledává a třídí informace
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
-
učí se sebehodnocení
Kompetence komunikativní
-
účastní se na mezinárodních projektech
-
rozumí různým typům textů a záznamů
-
naslouchá promluvám druhých lidí a porozumí jim
Kompetence občanské
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
-
poskytne dle svých možností účinnou pomoc
-
v krizových situacích se chová ohleduplně
Čtení |
výstupy | učivo |
|
- četba s důrazem na upevňování čtenářských návyků
- intonace, četba naučných, uměleckých a populárných textů
- hlasité čtení - předčítání, tiché čtení
- slovní přízvuk
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LVOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PL
,
Ko |
přesahy |
|
Literatura |
výstupy | učivo |
-
plynule čte texty přiměřeného rozsahu a náročnosti
-
pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a svých schopností
-
vyjadřuje své pocity z přečteného textu
|
- volná reprodukce, dramatizace, přednes
- vyprávění /pověst/
- líčení atmosféry příběhu /podstata a smysl/
- charakteristika postav, vyjádření postoje ke knize
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LVOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
K
,
PL
,
MV
,
Ko
,
KaK |
přesahy |
|
Písemný projev |
výstupy | učivo |
-
porozumí písemným nebo mluveným pokynům přiměřené složitosti
-
píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena, slabiky a kontroluje vlastní písemný projev
-
píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení
|
- upevňování správných tvarů, písmen a číslic, odstraňování nedostatků, automatizace
- celková úprava písemného projevu, vyplňování formulářů
- čitelný a úhledný písemný projev
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
Ko |
přesahy |
|
Mluvený projev |
výstupy | učivo |
-
spojuje věty do jednodušších souvětí vhodnými spojkami a jinými spojovacími výrazy
-
porozumí písemným nebo mluveným pokynům přiměřené složitosti
-
respektuje základní komunikační pravidla rozhovoru
-
volí vhodné verbální a nonverbální prostředky řeči v běžných situacích
-
na základě vlastních zážitků tvoří krátký mluvený projev
-
pečlivě vyslovuje a opravuje svou nesprávnou a nedbalou výslovnost
-
v krátkých mluvených projevech správně dýchá a volí vhodné tempo řeči
|
- komunikační situace /omluva, žádost, vzkaz, zpráva/
- výběr vhodných kom. prostředků, zdvořilostní obraty
- požádání o informaci, podání informace a sdělování přání
- souvislé jazykové projevy, jejich členění, vhodné výrazy
- jednoduchá osnova
- rozvíjení znělého hlasu, přiměřeného tempa a správného dýchání
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LVOSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PL
,
MV
,
Ko |
přesahy |
|
Tvarosloví |
výstupy | učivo |
-
rozlišuje slovní druhy v základním tvaru
-
porovnává význam slov, vyhledává v textu slova příbuzná
-
učí se odůvodňovat a psát správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech
-
učí se vyhledávat v textu slova příbuzná
-
užívá v mluveném projevu správné gramatické tvary pod. jmen, příd. jmen a sloves
|
- ohebné a neohebné slovní druhy /sloveso - osoba, číslo, čas; pod. jméno - pád, číslo, rod/
- vyjmenovaná slova
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SRaSO
,
Ko
,
ŘPRD |
přesahy |
|
Skladba |
výstupy | učivo |
|
- věta jednoduchá, souvětí /spojovací výrazy/
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SRaSO |
přesahy |
|
Pravopis |
výstupy | učivo |
-
učí se odůvodňovat a psát správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech
-
učí se vyhledávat v textu slova příbuzná
-
odůvodňuje a píše správně dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě - mimo morfologický šev
|
- psaní i/y uprostřed slov /vyjmenovaná a příbuzná slova/
- psaní ě
- určování zákl. mluv. kategorií u pod. jmen a sloves
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
Ko
,
ŘPRD |
přesahy |
|
|