Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Alternativní zdroje.
Kompetence k řešení problémů
-
sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
-
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit
-
umí naslouchat ostatním členům v týmu
Kompetence sociální a personální
-
respektuje vnitřní řád školy
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin
-
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
-
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
-
seznamuje se s kulturou země, ze které je spolužák
-
zapojuje se do recipročních výměnných pobytových akcí v zahraničí
-
zapojuje se do evropských projektů
Kompetence pracovní
-
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
-
přispívá příspěvky do školního časopisu
Kompetence k učení
-
používá obecně užívané termíny
-
vyhledává a třídí informace
-
propojuje získané znalosti do souvislostí
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení
-
vytváří si plán pro dosažení učebních cílů
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
-
vytváří z těchto zdrojů samostatné práce
-
učí se sebehodnocení
Kompetence komunikativní
-
účastní se na mezinárodních projektech
-
naslouchá promluvám druhých lidí a porozumí jim
-
rozumí různým typům textů a záznamů
Kompetence občanské
-
odmítá útlak a hrubé zacházení
-
respektuje zákony a společenské normy
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
-
poskytne dle svých možností účinnou pomoc
Komunikační a slohová výchova |
výstupy | učivo |
-
čte s porozuměním přiměřeně náročné texty potichu i nahlas
-
rozlišuje podstatné a okrajové informace v textu vhodném pro daný věk
-
snaží se posuzovat úplnost či neúplnost jednoduchého sdělení
-
pokouší se reprodukovat obsah přiměřeně složitého sdělení a zapamatovat si z něj podstatná fakta
-
rozliší intonaci, přízvuk, pauzy a tempo typické pro určitý komunikační záměr
-
rozlišuje spisovnou a nespisovnou výslovnost a vhodně ji užívá podle komunikační situace
-
seznamuje se po stránce obsahové i formální s jednoduchými komunikačními žánry
-
vede správně telefonický rozhovor, zanechá vzkaz na záznamníku, učí se vést dialog
-
píše správně po stránce obsahové i formální jednoduché komunikační žánry
-
sestaví jednoduchou osnovu vyprávění a na jejím základě vytváří krátký mluvený nebo písemný projev
|
Vyprávění, členění textu
Adresa, pohled, popis osoby
Popis věcí a dějů,vyprávění podle obrázkové osnovy
Popis činnosti
Telefonování, oznámení
Dopis, osnova
Stylizace - využívání vhodných jaz.prostředků
Stručnost vyjadřování - sms, e-mail, telegram, telefonování
Blahopřání
Vypravování s použitím slov
Čtení jako zdroj informací, vyhledávací čtení, klíčová slova
Pravidla dialogu
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SaS
,
K
,
PL
,
MV
,
Ko |
přesahy |
|
Jazyková výchova |
výstupy | učivo |
-
porovnává významy slov, zvláště slova stejného nebo podobného významu a slova vícevýznamová
-
učí se rozlišovat ve slově kořen, část příponovou, předponovou
-
určuje slovní druhy plnovýznamových slov
-
odlišuje větu jednoduchou a souvětí
-
užívá vhodných spojovacích výrazů
-
píše správně i/y ve slovech po obojetných souhláskách
|
Význam slov
Stavba slov, poznávání kořenů a rozlišování částí příponové a předponové
Vyjmenovaná slova
Slovní druhy
Slovesa - časování, infinitiv, určité sl.tvary a způsoby, příčestí minulé
Podstatná jména - rod střední
Podstatná jména - rod ženský
Podstatná jména - rod mužský
Stavba věty - věta jednoduchá, souvětí, spojovací výrazy
Základní skladební dvojice
Shoda podmětu s přísudkem
Určování vyjádřeného podmětu
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SRaSO
,
Ko
,
ŘPRD |
přesahy |
|
Literární výchova |
výstupy | učivo |
-
vyjadřuje své dojmy z četby
-
volně reprodukuje text podle svých schopností
-
rozlišuje různé typy uměleckých textů
-
při jednoduchém rozboru literárních textů se seznámí s elementárními literárními pojmy
|
Seznámení s literárními žánry - povídky, pověsti, pohádky
Literární postava
Film a filmoví hrdinové
Dramatizace
Přímá řeč
Báseň
Recitace
Tvorba vlastních básní a jiných literárních textů
Zařazení textů do lit.žánrů
Vyhledávání informací z textu
Základ básnického rozboru - sloka, verš, rým
Elementární literární pojmy
Rozvoj hlasitého a tichého čtení s porozuměním
Intonace a přednes
Reprodukování textu
Osnova příběhu
Ilustrace (autoři, vlastní ilustrace)
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LV
,
PMOSV RSP
,
SaS
,
K
,
PL
,
MV
,
Ko
,
HPPE |
přesahy |
|
|