Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Umění a kultura
Kompetence k řešení problémů
Kompetence sociální a personální
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
respektuje vnitřní řád školy
-
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
Kompetence pracovní
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
používá obecně užívané termíny
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
-
učí se sebehodnocení
Kompetence občanské
-
podporuje zájem ochrany zdraví
-
odmítá útlak a hrubé zacházení
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
Rozvíjení smyslové citlivosti |
výstupy | učivo |
-
učí se rozpoznávat a pojmenovávat prvky vizuálně obrazného vyjádření (linie, tvary, objemy, barvy, objekty); učí se porovnávat je a třídit na základě odlišností vycházejících z jeho zkušeností, vjemů, zážitků a představ
-
v tvorbě se snaží projevovat své vlastní životní zkušenosti; učí se uplatňovat při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace
-
snaží se interpretovat podle svých schopností různá vizuálně obrazná vyjádření; odlišné interpretace se snaží porovnávat se svojí dosavadní zkušeností
-
vyjadřuje rozdíly při vnímání události různými smysly a pro jejich vizuálně obrazné vyjádření se učí volit vhodné prostředky
-
na základě vlastní zkušenosti se snaží nalézat a do komunikace zapojovat obsah vizuálně obrazných vyjádření, která samostatně vytvořil, vybral či upravil
|
Linie - vedení čáry, základní kreslířský pohyb při nácviku linie bez nadstavování jedním tahem
Nácvik linie v dekorativních pásech, přítlak, odlehčení
Tvary a objemy - sledování a porovnávání tvarů v ploše i prostoru, výtvarné vyjádření
Barvy - míchání základních barev, barvy podvojné, bledé a syté, doplňkové (bílá, černá, šedá)
Objekty - správné umístění objektů do plochy, velikost
Vizuálně obrazná vyjádření podnětů hmatových, sluchových a pohybových
Modelování z moduritu
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
KoEV VČP |
přesahy |
|
Uplatňování subjektivity |
výstupy | učivo |
-
učí se rozpoznávat a pojmenovávat prvky vizuálně obrazného vyjádření (linie, tvary, objemy, barvy, objekty); učí se porovnávat je a třídit na základě odlišností vycházejících z jeho zkušeností, vjemů, zážitků a představ
-
v tvorbě se snaží projevovat své vlastní životní zkušenosti; učí se uplatňovat při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace
-
na základě vlastní zkušenosti se snaží nalézat a do komunikace zapojovat obsah vizuálně obrazných vyjádření, která samostatně vytvořil, vybral či upravil
|
Typy vizuálně obrazných vyjádření - ilustrace textu a práce s knihou
Přístupy k vizuálně obrazným vyjádřením - hledisko jejich vnímání vizuální i haptické
Prostředky pro vyjádření osobních zkušeností a fantazie
Manipulace s objekty
Tématická kresba
|
pokrytí průřezových témat |
OSV PH
,
KEV ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
Ověřování komunikačních účinků |
výstupy | učivo |
-
snaží se interpretovat podle svých schopností různá vizuálně obrazná vyjádření; odlišné interpretace se snaží porovnávat se svojí dosavadní zkušeností
-
vyjadřuje rozdíly při vnímání události různými smysly a pro jejich vizuálně obrazné vyjádření se učí volit vhodné prostředky
|
Komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření v rámci skupin, ve kterých se žák pohybuje
Práce s ilustrací
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LVOSV MV
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPE |
přesahy |
|
|