Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Umění a kultura
Kompetence k řešení problémů 
- 
 sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů 
 
- 
 je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení 
 
- 
umí naslouchat ostatním členům v týmu 
 
- 
učí se asertivnímu chování 
 
- 
učí se oceňovat více cest k řešení problému 
 
 
 
Kompetence sociální a personální 
- 
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu 
 
- 
respektuje vnitřní řád školy 
 
- 
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách 
 
- 
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin 
 
- 
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu 
 
- 
oceňuje zkušenosti druhých lidí 
 
- 
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska 
 
- 
zapojuje se do evropských projektů 
 
 
 
Kompetence pracovní 
- 
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky 
 
- 
žák je  veden ke koncentraci na pracovní výkon 
 
- 
vytváří si pozitivní vztah k práci 
 
- 
dodržuje vnitřní řád školy, učeben 
 
- 
přispívá  příspěvky do školního časopisu 
 
- 
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
používá obecně užívané termíny 
 
- 
vyhledává  a třídí informace 
 
- 
propojuje získané znalosti do souvislostí 
 
- 
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace 
 
- 
dokáže pracovat s chybou 
 
- 
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení 
 
- 
učí se sebehodnocení 
 
- 
učí se pracovat samostatně a tvořivě 
 
 
 
Kompetence komunikativní 
- 
účastní se na mezinárodních projektech 
 
- 
rozumí různým typům textů a záznamů 
 
- 
naslouchá promluvám druhých lidí a porozumí jim 
 
 
 
Kompetence občanské 
- 
respektuje zákony a společenské normy 
 
- 
odmítá útlak a hrubé zacházení 
 
- 
je schopen empatie 
 
- 
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu 
 
- 
poskytne dle svých možností účinnou pomoc 
 
- 
podporuje zájem ochrany zdraví 
 
- 
respektuje požadavky na životní prostředí 
 
 
 
| Rozvíjení smyslové citlivosti | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
při vlastních tvůrčích činnostech pojmenovává  prvky vizuálně obrazného vyjádření; porovnává je na základě vztahů (světlostní poměry, proporční vztahy a jiné) 
 
- 
užívá a kombinuje prvky vizuálně obrazného vyjádření ve vztahu k celku: v plošném vyjádření linie a barevné plochy 
 
- 
učí se hledat a nalézat vhodné prostředky pro vizuálně obrazná vyjádření vzniklá na základě vztahu zrakového vnímání k vnímání dalšími smysly; zkouší je uplatňovat v plošné, objemové i prostorové tvorbě 
 
 
 | 
Modelování z keramické hlíny - základní seznámení s technikou, statické objekty 
Kresba, výrazové vlastnosti linie 
Kompozice v ploše 
Kresba různým materiálem - pero, tuš, rudka 
Světlostní a barevné kvality 
Používání běžných pojmů z nauky o barvě (Goethův kruh, míchání, kontrasty) 
Reflexe a vztahy zrakového vnímání k vnímání ostatními smysly - vizuálně obrazná vyjádření podnětů hmatových, sluchových, pohybových, čichových, chuťových (barevná koláž, prstová malba) 
Smyslové účinky vizuálně obrazných vyjádření - prohloubí se znalosti z 1.období 
Prostředky pro vyjádření emocí, pocitů, nálad, fantazie, představ a osobních zkušeností 
Umělecká výtvarná tvorba, fotografie, film, tiskoviny, televize, reklama 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 VDO OSŠMuV LV
						, 
					PSSSOSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					K
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPEEV ZPŽ
						, 
					ŽP
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Uplatňování subjektivity | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
při tvorbě vizuálně obrazných vyjádření se vědomě zaměřuje na projevení vlastních životních zkušeností i na tvorbu vyjádření, která mají komunikační účinky pro jeho nejbližší sociální vztahy 
 
- 
učí se uplatňovat osobitost svého vnímání v přístupu k realitě, k tvorbě a interpretaci vizuálně obrazného vyjádření; pro vyjádření nových i neobvyklých pocitů a prožitků se učí vhodně volit a kombinovat prostředky (včetně prostředků a postupů současného 
 
- 
učí se porovnávat různé  interpretace vizuálně obrazného vyjádření a přistupuje k nim jako ke zdroji inspirace 
 
 
 | 
Typy vizuálně obrazných vyjádření - práce s fotografií a reklamou 
Přístupy k vizuálně obrazným vyjádřením - hledisko jejich vnímání vizuální i haptické, statické, dynamické 
Prostředky pro vyjádření osobních zkušeností, pocitů, nálad 
Pohyb těla - malba 
Umístění těla v prostoru 
Tématická kresba 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV VAMS
						, 
					PRTOSV PL
						, 
					MV
						, 
					KoEV ŽP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Ověřování komunikačních účinků | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
učí se uplatňovat osobitost svého vnímání v přístupu k realitě, k tvorbě a interpretaci vizuálně obrazného vyjádření; pro vyjádření nových i neobvyklých pocitů a prožitků se učí vhodně volit a kombinovat prostředky (včetně prostředků a postupů současného 
 
- 
učí se porovnávat různé  interpretace vizuálně obrazného vyjádření a přistupuje k nim jako ke zdroji inspirace 
 
- 
nalézá a do komunikace v sociálních vztazích zapojuje obsah vizuálně obrazných vyjádření, která samostatně vytvořil, vybral či upravil 
 
 
 | 
Osobní postoj k výtvarnému dílu  
Odlišné interpretace vizuálně obrazných vyjádření 
Komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření (v komunikaci se spolužáky, s rodinnými příslušníky a v rámci skupin, v nichž se žák pohybuje) 
Vlastní ilustrace k textům a jejich popis 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV TMS
						, 
					PRTOSV PH
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |