Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Umění a kultura
Kompetence k řešení problémů
-
nenechá se odradit neúspěchem a nachází jiná řešení
-
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit
-
umí naslouchat ostatním členům v týmu
-
učí se asertivnímu chování
-
učí se oceňovat více cest k řešení problému
Kompetence sociální a personální
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
respektuje vnitřní řád školy
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
-
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
-
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
-
seznamuje se s kulturou země, ze které je spolužák
-
zapojuje se do evropských projektů
Kompetence pracovní
-
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
-
propojuje získané znalosti do souvislostí
-
používá obecně užívané termíny
-
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení
-
dokáže pracovat s chybou
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
Kompetence občanské
-
je schopen empatie
-
odmítá útlak a hrubé zacházení
-
respektuje zákony a společenské normy
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
-
poskytne dle svých možností účinnou pomoc
-
v krizových situacích se chová ohleduplně
Zobrazování přírodních a umělých forem.Dějiny výtvarné kultury- Pravěk |
výstupy | učivo |
|
Zobrazování přírodních a umělých forem:
Výseky z nejbližšího okolí - domy ( perspektiva )
- stroje
- auta
- přírodní detaily - přírodní tvary ( rostliny, živočichové, kořeny, kůra, hmyz, struktury, rostliny, květiny, stromy, plody, ovoce,
zelenina, řezy)
- lidská hlava, lidské tělo.
- ze života dětí
Dějiny výtvarné kultury - Pravěk.
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Dekorativní práce.Dějiny výtvarné kultury - Egypt. |
výstupy | učivo |
|
Dekorativní práce : dekorativní práce s linií, barvou- kresba
- kolorovaná kresba
- malba
Dekorativní plochy a tvary z barevných papírů: vystřihování
- posunování
- překlápění
- barevný papír
Dekorativní plochy: ryby ptáci, drak - redisové pero
- tuš
- kreslící papír
- malba
- vystřihování a koláž
Prostorové vytváření: špejle
- krabice
- lepení
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Tématické práce.Dějiny výtvarné kultury - Řecko, Řím. |
výstupy | učivo |
|
Tématické práce: Ze života dětí, společnosti a dospělých
- malba, kresba, lavírovaná kresba, tuš, kolorovaná kresba, negativní kresba.
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Tématické práce ze života dětí. |
výstupy | učivo |
|
Tématické práce:Ze života dětí a společnosti
- kresba
- malba
- kolorovaná kresba
- kombinace technik - kombinace voskové barvy s vodovými barvami
- lavírovaná kresba tuší
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Výtvarné práce materiálu.Dějiny výtvarné kultury - Gotický s Románský sloh. |
výstupy | učivo |
|
Výtvarné práce v materiálu: mozaika, kamínky,papír a jiné
- sestavování, tvarování, papír,textil, hlína,prvky různých materiálů ( prefabrikátů a jiné )
- malba spojená s reprodukcemi
- tvoření vlastních sketchů, reklam
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
PL
,
MV
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPE |
přesahy |
|
Prostorové vytváření.Dějiny výtvarné kultury- Renesance. |
výstupy | učivo |
|
Prostorové vytváření: Vytváření, sestavování reliéfních prvků - sádra
- Barevné řešení, papír, malba
- reprezentační výrobky- vytváření, sestavování, případně barevné řešení
- Objekty určené do prostorů budovy školy - vytváření a konstruování, barevné řešení
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Tématické práce.Dějiny výtvarné kultury - Baroko, Rokoko. |
výstupy | učivo |
|
Tématické práce:volná malba
- tvorba objektů ze špejlí, lepení, sestavování
- kresba, kolorovaná kresba
- lavírovaná kresba, negativní kresba
|
pokrytí průřezových témat |
VMEGS ES
,
OES
,
JE |
přesahy |
|
Tématické práce.Dějiny výtvarné kultury - Romatismus. |
výstupy | učivo |
|
Hodnocení stvořených vizuálně obrazných vyjádření.
Učení se komunikace prostřednictvím vizuálně obrazných vyjádření za pomocí literatury
- animace - nápodoba výtvarných prací prostřednictvím malby, kresby, lavírované kresby, negativní kresby apod.
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Tématické práce.Dějiny výtvarné kultury -Ismy. |
výstupy | učivo |
|
Prezentace vizuálně obrazných vyjádření ve vztahu k okolí.
- rozvíjení komunikace
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Tématické práce.Dějiny výtvarné kultury - 20. století. |
výstupy | učivo |
|
|
pokrytí průřezových témat |
MuV KD
,
LV
,
EP
,
PM
,
PSSS |
přesahy |
|
|