Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Umění a kultura
Kompetence k řešení problémů
-
je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení
-
sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
-
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit
-
nenechá se odradit neúspěchem a nachází jiná řešení
-
umí naslouchat ostatním členům v týmu
-
učí se asertivnímu chování
-
učí se oceňovat více cest k řešení problému
Kompetence sociální a personální
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
respektuje vnitřní řád školy
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin
-
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
-
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
-
seznamuje se s kulturou země, ze které je spolužák
Kompetence pracovní
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
dodržuje pravidla při práci s nebezpečným materiálem
Kompetence k učení
-
vyhledává a třídí informace
-
používá obecně užívané termíny
-
propojuje získané znalosti do souvislostí
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
dokáže pracovat s chybou
-
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení
-
vytváří si plán pro dosažení učebních cílů
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
Kompetence občanské
-
je schopen empatie
-
odmítá útlak a hrubé zacházení
-
respektuje zákony a společenské normy
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
-
poskytne dle svých možností účinnou pomoc
-
v krizových situacích se chová ohleduplně
Vizuálně obrazné vyjádření.Uspořádání prvků ve vztazích.Linie, tvary, formy, objemy, světlo, stín, textura, barvy - základní a doplňkové. |
výstupy | učivo |
|
Zobrazování přírodních a umělých forem:
Výseky z nejbližšího okolí - domy ( perspektiva )
- stroje
- auta
- přírodní detaily - přírodní tvary ( rostliny, živočichové, kořeny, kůra, hmyz, struktury, rostliny, květiny, stromy, plody, ovoce,
zelenina, řezy)
- lidská hlava, lidské tělo.
- ze života dětí
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Seskupení objektů do celků.Lineární vztahy.Světlostní a barevné vztahy. |
výstupy | učivo |
|
Dekorativní práce : dekorativní práce s linií, barvou- kresba
- kolorovaná kresba
- malba
Dekorativní plochy a tvary z barevných papírů: vystřihování
- posunování
- překlápění
- barevný papír
Dekorativní plochy: ryby ptáci, drak - redisové pero
- tuš
- kreslící papír
- malba
- vystřihování a koláž
Prostorové vytváření: špejle
- krabice
- lepení
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Kresba, malba, lavírovaná kresba, kolorovaná kresba, negativní kresba, monotypy, aplikované grafické techniky, koláž, kombinované techniky, batika - vyvazovaná, vosková. |
výstupy | učivo |
|
Tématické práce: Ze života dětí, společnosti a dospělých
- malba, kresba, lavírovaná kresba, tuš, kolorovaná kresba, negativní kresba.
Zobrazování umělých a přírodních forem:Lidská hlava, lidské tělo
- kresba, malba, kombinace technik
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Reflexe ostatních uměleckých druhů a podnětů z okolí.Vztahy vnímání zrakem a ostatními smysly.Vnímání výtvarného umění prostřednictvím nejenom výtvarných prostředků, nýbrž užití vztahů zrak - empatie do zvoleného díla. |
výstupy | učivo |
|
Tématické práce:Ze života dětí a společnosti
- kresba
- malba
- kolorovaná kresba
- kombinace technik - kombinace voskové barvy s vodovými barvami
- lavírovaná kresba tuší
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Užití objektů.Prostředky pro vyjádření emocí, nálad, fantasie, představivosti, empatie, ale také zkušenosti. |
výstupy | učivo |
|
Prostorové vytváření: Vytváření, sestavování reliéfních prvků - sádra
- Barevné řešení, papír, hlína- malba
- reprezentační výrobky- vytváření, sestavování, případně barevné řešení
- Objekty určené do prostorů budovy školy - vytváření a konstruování, barevné řešení
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Vizuálně obrazné vyjádření. Skulptura, plastika, volná malba, objekty, hračky. |
výstupy | učivo |
|
Tématické práce:volná malba
- tvorba objektů ze špejlí, lepení, sestavování
- kresba, kolorovaná kresba
- lavírovaná kresba, negativní kresba
|
pokrytí průřezových témat |
VMEGS ES
,
OES
,
JE |
přesahy |
|
Nalézání a zaujímání osobního postoje, prohlubování komunikačního obsahu a jeho proměn. |
výstupy | učivo |
|
Hodnocení stvořených vizuálně obrazných vyjádření.
Učení se komunikace prostřednictvím vizuálně obrazných vyjádření za pomocí literatury
- animace - nápodoba výtvarných prací prostřednictvím malby, kresby, lavírované kresby, negativní kresby apod.
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Postoje k obrazným vyjádřením |
výstupy | učivo |
|
Prezentace vizuálně obrazných vyjádření ve vztahu k okolí.
- rozvíjení komunikace
|
pokrytí průřezových témat |
|
přesahy |
|
Kultura ve výtvarném umění.Pravěk,Antika, Křesťanské umění, Románské umění, Gotika, Baroko, Rokoko, Manýrismus,Romatismus,Moderní umění ( Ismy ),Op Art, Pop Art, současnost. |
výstupy | učivo |
|
Pravěk- sochařství, malířství, architektura
Antika - sochařství, malířství, architektura
Křesťanské umění - sochařství, malířství, architektura
Románské umění - sochařství, malířství, architektura
Gotika - sochařství, malířství, architektura
Renesance - sochařství, malířství, architektura
Baroko - sochařství, malířství, architektura
Rokoko - sochařství, malířství, architektura
Manýrismus - sochařství, malířství, architektura
Romantismus - sochařství, malířství, architektura
Moderní umění - impresionismus, fauvismus, kubismus, futurismus,op -Art, současnost - sochařství, malířství, architektura
Op Art, Pop Art - sochařství, malířství, architektura
Současnost - sochařství, malířství, architektura
Výběr výtvarné osobnosti zvoleného období.
|
pokrytí průřezových témat |
MuV KD
,
LV
,
EP
,
PM
,
PSSS |
přesahy |
|
Kombinace a variace vlastní tvořivosti , podnětem je např. reklama, reprodukce, tisk. |
výstupy | učivo |
|
Výtvarné práce v materiálu: vitráž, mříž, mozaika, kamínky, dřevo,papír a jiné
- sestavování, tvarování, papír,textil, hlína,prvky různých materiálů ( prefabrikátů a jiné )
- malba spojená s reprodukcemi
- tvoření vlastních sketchů, reklam
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
PL
,
MV
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPE |
přesahy |
|
|